960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Dina akvarium är som en sven nordqvist teckning (han som gjort pettson) Man kan titta på samma bild dag ut och dag in och man ser bara mer och mer och man gillar det skarpare och karpare.

    Hur ska jag kunna få mitt kar snyggare än ditt? (även om jag har coolare mått)
    Jag bara frågar... hur??!

    Nä u har verkligen superkrafter på akvarieinrednings fronten

    Taa daa!!

    Man bugar och bockar! Ditt kar blir med all säkerhet svinsnyggt - helt klart!

    Man kanske får fresta med en liten filmsnutt tagen för en stund sedan...?

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      titta i min asien tråd... jag la också upp en snutt precis... fattar inte hur man ska få filmen att spelas upp direkt i forumrutan bara...

      Diskus ÄR fina måste jag ju medge...
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        oj den där sista raden var det ett fyllo som skrev... orden var inte mina
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          WOOWW bättre än att röka på (vilket jag aldrig gjort)
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            Pillrigt att skriva inlägg ibland.... Långsökt men briljant faktiskt
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det syns vilka som regerar i det karet!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det syns vilka som regerar i det karet!
                Ja, det är de två som syns tillsammans först i filmen - precis när den som jag tror är en hane tillrättavisar en mindre figur som är lite uppstudsig.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Dina Nycklar börjar bli riktigt maffiga!

                  Kommer de till lek med så många större invånare?

                  Discusen ser ut att må riktigt bra, roligt! Man vet ju aldrig med VF.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Dina Nycklar börjar bli riktigt maffiga!

                    Kommer de till lek med så många större invånare?

                    Discusen ser ut att må riktigt bra, roligt! Man vet ju aldrig med VF.
                    Så som jag kan "se" det är det tre hanar och två honor (nycklar alltså) och de har mig veterligt inte lekt någon gång. En av hanarna står vid en flat rot som ligger mot sanden i vänstra hörnet, och han är oftast ganska så rejält utfärgad - men som sagt, ännu så länge inga lekar - och ja, de är ganska maffiga nu. De äter som svin!

                    Av de 8 discusarna är det 7 kvar - det var en som inte käkade från start, så den är borta. De andra tycks vara riktigt bra. De blir ståendes ganska stilla mot frontrutan när man filmar - det här är otroligt sociala ciklider och de är nyfikna som fasen. Skall jag rensa bort blad eller annat i karet så får jag milt putta undan dom med händerna - de är hela tiden med och blir egentligen bara "rädda" om man rör sig en aning ryckigt eller för fort framför karet. Dom tycks inte gilla barn. Grannongarna är inne ibland och tittar på karen och då brukar discusarna ställa sig ganska långt bak i baljan och bli still där.
                    Vi får se vad som händer om de parar ut sig - helt klart är där ett "par" och jag ser tendenser på två andra också.
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 September 2009, 10:19.

                    Kommentar

                    • Markus1984
                      • November 2008
                      • 2606

                      Tjena Max...looking good....det var ett tag sen, men det rinner på som vanligt ser jag!
                      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Så som jag kan "se" det är det tre hanar och två honor (nycklar alltså) och de har mig veterligt inte lekt någon gång. En av hanarna står vid en flat rot som ligger mot sanden i vänstra hörnet, och han är oftast ganska så rejält utfärgad - men som sagt, ännu så länge inga lekar - och ja, de är ganska maffiga nu. De äter som svin!
                        Och hur kul ser de inte ut när de rikigt blåser upp gälarna för att mota bort någon annan hanne!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Och hur kul ser de inte ut när de rikigt blåser upp gälarna för att mota bort någon annan hanne!

                          Ja, det där skulle jag vilja få på film. Nycklarna är verkligen vackra när de får lite fart på grejerna!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Men jag tror det är samma "problem" vi har som gör att de inte leker fullt ut, värmen. Men samtidigt är jag inte så intresserad av att ha en massa lekar i mitt stora kar, men å andra sidan skulle jag gärna sett ett par av skalarerna para ut...man kanske skulle chansa att stoppa ner en av de bautastora med en av de lite mindre skalarerna och bara hoppas att det är ett par.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Men jag tror det är samma "problem" vi har som gör att de inte leker fullt ut, värmen. Men samtidigt är jag inte så intresserad av att ha en massa lekar i mitt stora kar, men å andra sidan skulle jag gärna sett ett par av skalarerna para ut...man kanske skulle chansa att stoppa ner en av de bautastora med en av de lite mindre skalarerna och bara hoppas att det är ett par.
                              Prova, vet jag!
                              Mitt scalarepar åker ner till ett specialinrett visningskar i shopen, så fort de är färdiga med nuvarande lek. 600-burken skall innehålla annat, runt och platt godis...

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Nja, jag får nog vänta lite då det går en lite annan sorts fisk i det karet än så länge.
                                Runt, platt godis? Sura tefat:P?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...