960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Markus1984
    Bytte du allt vatten när du startade om detta akvarium förresten? Haft nå problem med alger än? lite nyfiken på om jag kommer får alger i mitt hav..
    Ja, vattnet blev helt utbytt - jag hade igång filtret bakom btn-bakgrunden, förutom en kort stund då jag rengjorde själva eheim-pumpen, som jag driver btn-filtret med.
    Njae, det är väl inga direkta algproblem i karet - lite brunaktigt lufs lite här och var, men inget jag stör mig på och det är lätt bortrensat. Däremot har jag en förhoppning att det skall bli som i 600-litaret; inga alger alls och kristallklart vatten - utan att man behöver göra ett dugg - bara byta vatten ungefär en gång i veckan. Låter jag bara bli att pilla i och dona med karet allt för mycket så sätter det sig snart.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Marsipulami
      Bryter de på Göteborgska också? Håller med övriga fina bilder. Jag är nybörjare och har bara kakadua och viejita och upplever stora skillnader mellan dessa fiskar. Ger jag Viejitas ett stort röse ser jag dem knappt alls, de kelar nog utom synåll, ganska skygga fiskar. Så länge inte någon blir för närgången, gansk ofta man ser andra fiskar komma ur stenröset med full fart.

      Kakaduan seglar gärna omkring synligt, kommer gärna fram till glaset när man kommer fram.

      Det roliga är att dessa olikheter finns även i affären där jag köpte dem, Viejita gömmer sig Kakaduorna kommer fram och tittar, så det är inte bara mina individer.
      Haha Ja, dom bryter på Gôtebosska!
      Visst, det är som du säger, markanta skillnader mellan ap-familjerna. Mina viejita är ungefär som dina - är lite lugnare och håller mestadels till i rotsystemen.

      Kommentar

      • Galion
        • December 2004
        • 337

        Ursprungligen postat av MaxB
        Haha Ja, dom bryter på Gôtebosska!
        Visst, det är som du säger, markanta skillnader mellan ap-familjerna. Mina viejita är ungefär som dina - är lite lugnare och håller mestadels till i rotsystemen.
        Det måste jag juh säga att mina Viejitor är precis tvärtemot era isåfall.. Mina simmar alltid omkring öppet i karet och är väldigt nyfikna av sig.
        Väldigt sällan det gömmer sig mer än vid mystillfälle *hehe*
        Då har de en utvald rot i karet som absolut ingen annan får vara i närheten av!
        När det väl gäller är de jäkligt tuffa av sig!
        Trifasciatan är dock tuffare annser jag eftersom den är knappt hälften så stor och ändå ger sig på Viejita hanen
        Han får sig dock en smisk ganska fort och står kvar som ett frågetecken och undrar varför det gick som det gick *hehe*
        Blire liknande fighter i kuben sedan ska jag försöka filma det
        Mvh Peter

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Galion
          Det måste jag juh säga att mina Viejitor är precis tvärtemot era isåfall.. Mina simmar alltid omkring öppet i karet och är väldigt nyfikna av sig.
          Väldigt sällan det gömmer sig mer än vid mystillfälle *hehe*
          Då har de en utvald rot i karet som absolut ingen annan får vara i närheten av!
          När det väl gäller är de jäkligt tuffa av sig!
          Trifasciatan är dock tuffare annser jag eftersom den är knappt hälften så stor och ändå ger sig på Viejita hanen
          Han får sig dock en smisk ganska fort och står kvar som ett frågetecken och undrar varför det gick som det gick *hehe*
          Blire liknande fighter i kuben sedan ska jag försöka filma det
          Dom är ju såklart individuella, och beteendet kan nog skilja sig en aning åt. Det är ju inte så att de viejitor jag har står och trycker och är "rädda" på något vis, utan far fram i lite lugnare takt, gärna vid rötterna. Agassizii-hanen däremot... är överallt - hela tiden...

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Gjorde en test här men det funkade inte
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 March 2009, 15:00.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jo, nu jädrar funkar det! Man kan alltså titta i HD kvalitet även när man "embeddar" filmen i inläggen här! Det var ju kul!
              Det nya är att det finns en liten HD-knapp längst ner till höger i bildrutan. Denna blir synlig och kan aktiveras när man kör igång filmen. Bara att trycka och kolla.
              Det är Borellihanen som har fullt sjå med tetrorna - och anlägger en lite grå, randig färg.



              Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 March 2009, 15:14.

              Kommentar

              • osis
                • February 2008
                • 851

                Det var ju bara lite snyggt...

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av osis
                  Det var ju bara lite snyggt...
                  Ja, det är rätt fränt faktiskt!

                  Kommentar

                  • Galne-Gurra
                    • April 2008
                    • 1080

                    Dom måste vara akvariets motsvarighet till hundvärldens terriers,små men otroligt tuffa...
                    http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                    Kommentar

                    • Metalfrenzy
                      • January 2009
                      • 199

                      får se om denna löningen räcker till att köpa in lite extra trästumpar till min badbalja också. det är helt jävla omöjligt att inte bli inspirerad av ditt projekt
                      Nu är det bara att njuta!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Snyggt Mats, trots att man ser dina prinskorvar!
                        Ganska tydligt nu att tetrorna känner sig tryggare då de inte stimmar som de gjorde i förra filmen.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Markus1984
                          • November 2008
                          • 2606

                          Riktigt fin filmsnutt! Trist att du bor så långt bort hade gärna sett ditt akvarium live!
                          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                          Kommentar

                          • Markus1984
                            • November 2008
                            • 2606

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Ja, vattnet blev helt utbytt - jag hade igång filtret bakom btn-bakgrunden, förutom en kort stund då jag rengjorde själva eheim-pumpen, som jag driver btn-filtret med.
                            Njae, det är väl inga direkta algproblem i karet - lite brunaktigt lufs lite här och var, men inget jag stör mig på och det är lätt bortrensat. Däremot har jag en förhoppning att det skall bli som i 600-litaret; inga alger alls och kristallklart vatten - utan att man behöver göra ett dugg - bara byta vatten ungefär en gång i veckan. Låter jag bara bli att pilla i och dona med karet allt för mycket så sätter det sig snart.
                            Som det är i mitt 180L, ska ta en ny bild idag och visa...helt sjukt vad det växt till sig!
                            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Snyggt Mats, trots att man ser dina prinskorvar!
                              Ganska tydligt nu att tetrorna känner sig tryggare då de inte stimmar som de gjorde i förra filmen.
                              Svarta handskar på, med andra ord!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Metalfrenzy
                                får se om denna löningen räcker till att köpa in lite extra trästumpar till min badbalja också. det är helt jävla omöjligt att inte bli inspirerad av ditt projekt
                                Ja, det är trist när degen inte riktigt räcker till... här rullar pluringarna nu - man vill ju gärna ha lite stuff i baljorna!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...