960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Galion
    Håller juh själv ett par A.trifasciata och kan starkt rekomendera sånna
    Väldigt ovanligt beteénde jämnfört med andra apisar, iallafall mina *hehe*
    Trifasciatan är jag ordentligt sugen på! Kan du beskriva vad i deras beteende som du tycker skiljer dom från andra apisar? Det vore spännande att höra. Själv har jag ju (självklart) ingen erfarenhet av dessa, men C-90-Maths har rekommenderat dom samt att han har en fin hane på sin avatar.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Markus1984
      Häfftigt! De blir skitsnyggt när dom mörknat osv!

      Jag är själv sugen på en stor sån där rot!

      Riktigt maffigt du fått till det nu!
      Tack skall du ha Marcus! Redmoore är väl kanske inte helt riktigt passande i ett SA-kar, men det är som du säger, när de mörknat lite och mer smälter in i miljön blir det nog häftigt. De stora RM-rötterna jag har i 600-baljan är mer eller mindre lika mörka som mangroverötterna nu - inte riktigt men nästan!

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        För jävla snyggt helt enkelt!!!

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av NIC
          För jävla snyggt helt enkelt!!!
          Gôtt!
          Jag håller på att lägga upp en filmsnutt... igen... men har inget annat för mig just nu så... Det lär väl ta en liten youtube-evighet men lite senare så.
          Same shit different day liksom - men det är lite kul med ny kamera!

          Kommentar

          • Galion
            • December 2004
            • 337

            Ursprungligen postat av MaxB
            Trifasciatan är jag ordentligt sugen på! Kan du beskriva vad i deras beteende som du tycker skiljer dom från andra apisar? Det vore spännande att höra. Själv har jag ju (självklart) ingen erfarenhet av dessa, men C-90-Maths har rekommenderat dom samt att han har en fin hane på sin avatar.
            ojdå.. beskriva en firre ingående är inget man gör varje dag
            A.Trifasciatan skiljer sig väll mest från dom andra apisarna på det viset den rör sig på, den har ett väldigt annorlunda smisätt. Riktigt häftigt att se på!
            små och tuffa rackare och riktigt framåt av sig.
            Det största pluset är väll just det att dom är förbaskat fina också!
            Jag skulle nog rekomendera att skaffa 2.3-4

            Absolut roligaste apisen
            Vet inte om det gav dig någon specielt djup inblick i hur dom är men nu har jag gjort så gott jag kan iallafall :P
            Mvh Peter

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Galion
              ojdå.. beskriva en firre ingående är inget man gör varje dag
              A.Trifasciatan skiljer sig väll mest från dom andra apisarna på det viset den rör sig på, den har ett väldigt annorlunda smisätt. Riktigt häftigt att se på!
              små och tuffa rackare och riktigt framåt av sig.
              Det största pluset är väll just det att dom är förbaskat fina också!
              Jag skulle nog rekomendera att skaffa 2.3-4

              Absolut roligaste apisen
              Vet inte om det gav dig någon specielt djup inblick i hur dom är men nu har jag gjort så gott jag kan iallafall :P

              OK, jag är med dig! Det är mest rörelsemönstret som skiljer sig...kanske?
              Jag skall dra en parallell; det är det nijsseni-par som går i karet. Dessa två är ordentligt annorlunda än de andra apisarna; borelli, viejita och agassizii - på det sättet att de är lite mer "frisimmande" - håller mer till ovanför rot- och växtsystemen, än nere i. Korta stunder är de under någon rot och donar, men tycks gilla att mer nosa runt. Detta kan ju givetvis betyda att de inte riktigt ännu har "bestämt" sig - men kommer någon annan apis i närheten har de inte samma sätt att försvara sig som de andra - alltså att ställa sig med huvudet neråt och sakta förflytta sig frammåt mot motståndaren, utan att helt enkelt anlägga en nästan kolsvart och gul färg och ställa sig helt still (hanen) medan honan, gul med mycket starka svarta fläckar, väntar in motståndaren - och tycks stillastående psyka bort inkräktaren. En helt annorlunda inställning till fight med andra ord.
              En grej som är säker är att jag bittert ångrar att jag inte tidigare har kollat in Apistogramma. Jädrar vad jag önskar att jag hade börjat med de här cikliderna tidigare - så intressanta och så annorlunda sinemellan, trots att de påminner om varandra mycket.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ja, jag förstår att folk inte orkar kolla så jädra mycket i den här tråden - samma skit upprepar sig gång på gång - men jag har rätt kul ändå.
                Medans två filmer (tar sån tid alltså), en på nijsseni-honan och en på borellihanen, som byter färg till randigt grått när han frustrerat jagar Kejsartetror - han får aldrig tag på dom - håller på att laddas upp, blir nog klart imorgon - slänger jag in ett par bilder på borellihanens "jaga-tetror-dräkt" som skiljer sig markant mot den han anlägger när det är fajt mot någon annan apis, speciellt den lille, ettrige agassizii-hanen (och en bild på den killen).
                Bifogade filer

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Shit vad snygg den hannen är, och det vete tusan om han inte är ett strå vassare när han är på Kejsartetrehumör....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Shit vad snygg den hannen är, och det vete tusan om han inte är ett strå vassare när han är på Kejsartetrehumör....
                    ...och det är han mest hela tiden - det är som om honorna säger; Fuck, Mr. Man, come ON - here is where the action is - leave those muthafuggin kaiserhomos alone will ya! Och engelska pratar dom också - är inte det knasigt?
                    Grejen är att jag inte har sett den här bleka, randiga färgställningen innan - och som du säger, den är riktigt tjusig - han menar allvar!
                    Du skall se filmen när han jagar tetror - kommer imorgon!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jag väntar med spänning....
                      Kanske tur att han inte snackar något brudraggarspråk som tex Italienska eller Franska. Resultatet av den flörten med en Glödbandshona och den virila Italienska herr Borelli skulle kanske inte lämna så mycket mer att önska....
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Galne-Gurra
                        • April 2008
                        • 1080

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Ja, jag förstår att folk inte orkar kolla så jädra mycket i den här tråden - samma skit upprepar sig gång på gång - men jag har rätt kul ändå.
                        Medans två filmer (tar sån tid alltså), en på nijsseni-honan och en på borellihanen, som byter färg till randigt grått när han frustrerat jagar Kejsartetror - han får aldrig tag på dom - håller på att laddas upp, blir nog klart imorgon - slänger jag in ett par bilder på borellihanens "jaga-tetror-dräkt" som skiljer sig markant mot den han anlägger när det är fajt mot någon annan apis, speciellt den lille, ettrige agassizii-hanen (och en bild på den killen).
                        WooHoo vilka bilder,supersnygga fiskar,inredningen i karet är otrolig,plus att du är en säker fotograf med stort tålamod och en bra kamera.
                        Hatten av för dej Max...
                        http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jag väntar med spänning....
                          Kanske tur att han inte snackar något brudraggarspråk som tex Italienska eller Franska. Resultatet av den flörten med en Glödbandshona och den virila Italienska herr Borelli skulle kanske inte lämna så mycket mer att önska....
                          Glödelli... nej jag tror inte det! Precis som Tony Soprano vill han helt enkelt ha sin turf ifred!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                            WooHoo vilka bilder,supersnygga fiskar,inredningen i karet är otrolig,plus att du är en säker fotograf med stort tålamod och en bra kamera.
                            Hatten av för dej Max...

                            Jag bugar mig djupt, GG!!!

                            Kommentar

                            • Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

                              Bytte du allt vatten när du startade om detta akvarium förresten? Haft nå problem med alger än? lite nyfiken på om jag kommer får alger i mitt hav..
                              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                              Kommentar

                              • Marsipulami
                                • September 2008
                                • 203

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                .. Fuck, Mr. Man, come ON - here is where the action is - leave those muthafuggin kaiserhomos alone will ya!
                                Bryter de på Göteborgska också? Håller med övriga fina bilder. Jag är nybörjare och har bara kakadua och viejita och upplever stora skillnader mellan dessa fiskar. Ger jag Viejitas ett stort röse ser jag dem knappt alls, de kelar nog utom synåll, ganska skygga fiskar. Så länge inte någon blir för närgången, gansk ofta man ser andra fiskar komma ur stenröset med full fart.

                                Kakaduan seglar gärna omkring synligt, kommer gärna fram till glaset när man kommer fram.

                                Det roliga är att dessa olikheter finns även i affären där jag köpte dem, Viejita gömmer sig Kakaduorna kommer fram och tittar, så det är inte bara mina individer.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...