960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Snyggt smurfmats!
    Såg idag Mats kar IRL, och det första jag sa var min undran varför han inte gjort detta tidigare! Skitsnyggt är bara förnamnet, trots att det är väldigt fattigt på fisk än så länge, men det kommer....
    Tog även lite foto som kommer in under morgondagen.
    Ursprungligen postat av smurfmats
    tackar anders! ja mer kort vill man alltid ha!!
    Fasen - jag bilr änna nyfiken på dina bilder Ansjo! Smurfmats - Det ser gôtt ut i baljan!!!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Inte nu längre, eller?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Orkade inte vänta, så här kommer bilderna men ofotoshoppade!
        Den ena Fjärilscikiden:
        [ATTACH]17729[/ATTACH]
        Borellihannen i dimman:
        [ATTACH]17730[/ATTACH]
        Agasizzihona om jag inte ser fel:
        [ATTACH]17731[/ATTACH]
        Och jag undrar vad hon har i sin kokosnöt:
        [ATTACH]17732[/ATTACH]
        Och till slut en bild på en av skalarerna från 600-litaren:
        [ATTACH]17733[/ATTACH]
        Jädrar - nu blev det en ny sida - gå tillbaka och kolla Ansjos bilder i slutet på förra sidan!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Inte nu längre, eller?
          Det var kul att se!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag säger bara kolla in likheten med avataren och mannen på den här bilden:
            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1209.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,6 KB
ID: 2105368
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag säger bara kolla in likheten med avataren och mannen på den här bilden:
              [ATTACH]17735[/ATTACH]
              Njaae.. är det så likt egentligen? - på avataren är det en vit skjorta och på bilden är det en rutig...? Sedan har du ju fått med något riktigt skrämmande mitt på bilden också - vet inte vad det kan vara för Cro Magnon-kille...? Mjäll tycks han ha på sin jacka också! Usch då!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det är säkert snö....
                Men sedan ser skjortan ut att vara randig, hur många pissgula läskar blev det sedan under melodifestivalen?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det är säkert snö....
                  Men sedan ser skjortan ut att vara randig, hur många pissgula läskar blev det sedan under melodifestivalen?
                  Ett antal...
                  Du kommer inte att tro det här - men en total förnedring (om vi bortser från bilden) hände precis nu; Katten som ligger/låg i mitt knä, här nu, när jag sitter framför datorn, spydde precis upp en halv burk Pussy i knät på mig...

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    det låter nästan roligare än när man fick se Alexander Bard i melodifestivalen ikväll...Men då är nattamaten räddad utan att du behöver gå nerför trappan och ordna till den själv?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      det låter nästan roligare än när man fick se Alexander Bard i melodifestivalen ikväll...Men då är nattamaten räddad utan att du behöver gå nerför trappan och ordna till den själv?
                      Jojo - jag vet precis exaktemente vem som inte skall få nattamat - eller skall vi kalla det kattamat...?

                      Kommentar

                      • jarecki68
                        • September 2005
                        • 453

                        Väldigt bra lyckats med karet och fiskar bra jobbat MaxB.
                        jarecki

                        Kommentar

                        • Markus1984
                          • November 2008
                          • 2606

                          Har bara varit en enda bra låt/grupp i Melodifestivalen, så tills dom vinner tycker jag vi återgår till akvarierna!! :P
                          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Ja, det var ett tag sen man skrev nåt här nu. Men nu är der dags och jag måste säga det att ditt kar är hur snyggt som helst nu mats. Hur många Apistogramma-arter har du nu? Och vilka har yngel?

                            Som jag skrev för ett tag sen så gick jag över till tanganyikaciklider igen, men jag har fortfarande kvar Apistogramma i ett annar kar samt ett par Svenskodlade Fjärilsciklider. I detta kar så går det alltså 1+1 Apistogramma Vijieta och 1+1 Apistogramma Hongsloi plus Fjärilscikliderna då och detta funkar utmärkt. I förrgår lekte också Vijieta paret och båda vaktar fortfarande kokosnötten alldeles utmärkt så det finns god chans till att få se lite yngel där om några dagar.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av 127bubbel
                              Ja, det var ett tag sen man skrev nåt här nu. Men nu är der dags och jag måste säga det att ditt kar är hur snyggt som helst nu mats. Hur många Apistogramma-arter har du nu? Och vilka har yngel?

                              Som jag skrev för ett tag sen så gick jag över till tanganyikaciklider igen, men jag har fortfarande kvar Apistogramma i ett annar kar samt ett par Svenskodlade Fjärilsciklider. I detta kar så går det alltså 1+1 Apistogramma Vijieta och 1+1 Apistogramma Hongsloi plus Fjärilscikliderna då och detta funkar utmärkt. I förrgår lekte också Vijieta paret och båda vaktar fortfarande kokosnötten alldeles utmärkt så det finns god chans till att få se lite yngel där om några dagar.

                              MVH/Freddan

                              Ja, det är inte så många fiskar i karet - Borelli 1+3, Viejita 1+2, Agassizii 1+2 samt ett fjärilsciklidpar. Fjärilarna lekte för ett tag sedan (finns bilder och filmer på detta några sidor bakåt i tråden) men den rommen är borta nu - de är dock på g igen. Jag är tveksam på kvaliteten på de här Fjärilarna - de är stora och granna men jag misstänker att de kan dö inom en inte alltför avlägsen framtid, då jag sett små utslag uppe på huvudet på dom. Vi får se vad som händer.
                              De andra leker och håller på - finns bilder på agassizii-honan + yngel längre bak i tråden - men jag har inte direkt någon uppfatning om vilka som har kvarvarande yngel - då det är så inihelsike mycket gömställen och så stora ytor i karet att det är svårt att hålla kollen på dom.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Fick en påse växter av Ansjo i lördags. Jag tog ett par bilder vid högra sidan där jag satte en del av dom. Tack Anders!
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...