70-växtkub mot alla odds?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ett bra tips är Redmoore rötter som du kan fästa med ett buntband runt ett stag eller liknande så får du lite känsla av att det finns något även ovanför vad man ser....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Enola
      • November 2007
      • 660

      Tack för tipset
      Nytt 375 liters mix
      Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ansjo, hur ska man kunna ha en sådan redmoore rot när man har täckglas??
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Det är inga problem, borrar du ett hål i den tjockaste delen som ska vara uppåt och drar ett buntband genom hålet så fäster du roten i tex mittstaget. När du lägger täckglaset över detta buntband så tar inte detta så mycket plats att det ser konstigt eller ovarsamt ut...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det är inga problem, borrar du ett hål i den tjockaste delen som ska vara uppåt och drar ett buntband genom hålet så fäster du roten i tex mittstaget. När du lägger täckglaset över detta buntband så tar inte detta så mycket plats att det ser konstigt eller ovarsamt ut...
            Du är så jääääääävla smart!! Det skulle se coolt ut med redmoore rot i mitt 225 l
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Prova!
              De är lite dyra, men det är skitsnyggt att låta rötterna komma uppifrån/bakifrån då det är ett ganska dött ställe annars.
              Jag har inte detta i kuben, men väl ett gäng i mitt 900 liters kar.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Jag ska bara hitta en snygg rot kosta vad det kostar vill =) vill man ha ett snyggt kar så får man äta mindre nästa månad
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Så har jag tillfört ett par fiskar i karet och hoppas att de får vara ifred för Subbarna, nämligen ett par av nubis favoriter: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=141&SOK=1 .
                  Jag tänkte ta det paret som dragit upp en kull i affären, men hannen såg lite tråkig ut med en massa småsår som kommit av någon anledning, så den fick jag ta bort istället och ta en av de mindre hannarna och således mindre pannpuckel.
                  Men de växer fort så den kommer förhoppningsvis att snart vara lika läcker som den dominanta hannen var.
                  Bilder kommer så snart de kommer fram.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Så har jag tillfört ett par fiskar i karet och hoppas att de får vara ifred för Subbarna, nämligen ett par av nubis favoriter: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=141&SOK=1 .
                    Jag tänkte ta det paret som dragit upp en kull i affären, men hannen såg lite tråkig ut med en massa småsår som kommit av någon anledning, så den fick jag ta bort istället och ta en av de mindre hannarna och således mindre pannpuckel.
                    Men de växer fort så den kommer förhoppningsvis att snart vara lika läcker som den dominanta hannen var.
                    Bilder kommer så snart de kommer fram.

                    Jäklar vad gott vi hela tiden snurrar runt fiskarna! Nu har du lejon också - och Gracilis. Och jag har dina discusar! Fram med lite bilder nu bara!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jepp, och hur funkar det för mina andra ex. Kolglödstetrorna?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Kul

                        Jag får väl nöja mig att titta på bilder av dina när det nu inte blev några Lejon hos mig

                        Men jag har inte gett upp ännu, behöver uppenbarligen ett akvarium till har jag kommit fram till!
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jepp, och hur funkar det för mina andra ex. Kolglödstetrorna?

                          Dom är ju helt ofattbart snygga! Jag skulle köpt 200 sådana istället för de jag har i 960-burken... det hade varit mumma!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Kul

                            Jag får väl nöja mig att titta på bilder av dina när det nu inte blev några Lejon hos mig

                            Men jag har inte gett upp ännu, behöver uppenbarligen ett akvarium till har jag kommit fram till!

                            Aha, jag fick för mig du hade plockat hem ett par lejon - ja, en ny burk till är aldrig fel!


                            Edit; jahopp - och MaxB har risgrynsgröt i skallen uppenbarligen - svarar till fel snubbe. Sorry!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Du får skylla på att det är lördag....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Kul

                                Jag får väl nöja mig att titta på bilder av dina när det nu inte blev några Lejon hos mig

                                Men jag har inte gett upp ännu, behöver uppenbarligen ett akvarium till har jag kommit fram till!
                                Troligen, det är alla akvaristers dilemma tycker jag. Men ett....?
                                Jaja, ska du ha tag i dessa lejonskallar så hör av dig då jag vet var de bor.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...