240L Ta-kar med slimline

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    Ursprungligen postat av LN
    Prova att köra utan doppvärmare o se lite var du hamnar på. Det skulle förvåna om du hamnar under 23`c.
    de skall jag banne mig testa direkt!

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      Update!

      Kopplade ur värmaren och tempen lade sig på 24-25 grader

      Åkte med familjen till vellingeblomman och kollade på tomtar, impulsköpte 5 st "Soldathjälms-sniglar" har absolut ingen aning om vad det är för små rackare men ska bli kul att testa

      De är helsvarta förutom små vita ringar runt skalets öppning, när de kryper runt ser man endast två små antenner sticka fram ser rätt kul ut

      Någon som vet mer om dessa små liv?

      Tänkte att sniglar borde ju vara optimalt att ha i ett kar med högt ph, och städhjälp behöver man alltid ju

      Annars rullar det på som vanligt, ingen lek än...

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        Slänger upp en film i bra kvalitet här om en stund, förvänta er att den ligger på tuben runt kl 18:00

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          Filmtajm!

          240L Tanganyika Don't forget to watch in high quality/Albinfiskare

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            Det ser illa ut på tanganyika-fronten här nere i skåne

            Därför bestämde jag mig idag att skifta akvarie, altså mina tanganyika firrar får gå i mitt 160L och mina nyinskaffade malawisar får gå i 240L, lite tråkigt med tanke på att meningen med 240l tanganyika skulle bli ett mer bestående långtidsprojekt.

            Så då började jag altså att lyfta ur hela stengärdet ur 240Litrarn, och stenen bildade en respektabel hög på golvet.
            Efter det var gjort jagade jag rätt på alla firrarna, 12 st och det gick smärtfritt och fort

            sedan byggde jag upp en mindre stenhög med endast de största stenarna i 240L karet, sedan fick jag fylla på 7-8cm vatten vilket motsvarar ca 36L vatten

            Nu när 240L var mera malawianpassade fångade jag alla firrarna från 160Liters karet (extra försiktigt med den ruvande auratusen) och koppade in dem parallellt med tanganyikafirrarna i 160Litraren.
            Tråkigt nog missade jag när en av Neonerna hoppade ur inkoppningshinken. Konstaterade att den var död efter att ha utfört några hopplösa återupplivningsförsök. (så nu är man tillbaka på 4st nigripinnis igen då)


            Lite tråkigt, men eftersom det inte finns tillgång på tanganyika i skåne så är väl projektet dödsdömt från början.

            Men Malawi finns här gott om, så får satsa lite mer på dem, dessutom så behöver Lombardoierna och auratusen lite mera space än sina grannar från Tanganyika

            puss o hej leverpastej!

            Kommentar

            Arbetssätt...