Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Riktigt snyggt ditt kar nu mats. Skaffade ett par till av VF Schackbrädesciklider idag. Hannarna blir ju så snygga när dom färgat ut.

    Skall försöka få till ett par bilder på dom sen.

    MVH/Freddan
    Härligt! Bilder vill vi gärna se!
    Ock på tal om bilder, här är några stycken på Scalarerna, som för bara en stund sedan lade en fin kaka!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Riktigt snyggt ditt kar nu mats. Skaffade ett par till av VF Schackbrädesciklider idag. Hannarna blir ju så snygga när dom färgat ut.

    Skall försöka få till ett par bilder på dom sen.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Solid
    Jag hör till de som hellre läser än skriver i andras projekttrådar, men jag måste ju berätta att jag är aningens avis

    Karet är jättesnyggt!
    Tack skall du ha Solid! Nu skall jag bara köpa några feta, släta mopani- (eller vad fasen de heter) -rötter och placera ut som lekpinnar till Scalarerna, speciellt mot bakrutan, där det syns lite väl mycket av den svarta bakgrunden just nu.

    Lämna en kommentar:


  • Solid
    svarade
    Jag hör till de som hellre läser än skriver i andras projekttrådar, men jag måste ju berätta att jag är aningens avis

    Karet är jättesnyggt!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nej faktiskt inte, den skalaren tyckte jag såg minst ut och den ser riktigt bra ut i formen. Jag, menar du att jag skulle driva eller skoja med någon???

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Nästan Altum stuk på den gynnaren ju! Du menade nedre hörnet till höger va?
    Den "altumliknande" i nedre kanten ser ut så bara på grund av den sneda vinkeln - nej, den minsta av Scalarerna är den höger om nyckeln i bildens övre kant...

    Fan, Ansjo, du driver med en gammal gubbjävel nu, va?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nästan Altum stuk på den gynnaren ju! Du menade nedre hörnet till höger va?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det är ganska kul, en av mina var också en eftersläntare men har nu börjat komma ikapp de övriga. Den skalaren är faktiskt den snyggaste av dem allihop, med höga fina fenor samt bra i teckninen.
    Det är ganska kul att se ibland när de blir nästan helt grå och ränderna försvinner mer eller mindre helt.
    Ja, det är knepigt - min minste är nästan snyggast av allihop också - väldigt fina fenor!
    På denna hemska blixtbild (experiment med nya kameran) syns den, lite till höger om Nyckelhålet i övre kanten av bilden.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det är ganska kul, en av mina var också en eftersläntare men har nu börjat komma ikapp de övriga. Den skalaren är faktiskt den snyggaste av dem allihop, med höga fina fenor samt bra i teckninen.
    Det är ganska kul att se ibland när de blir nästan helt grå och ränderna försvinner mer eller mindre helt.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Okej! Jag har ju 5 st skalarer 2 hannar och 3 honor. För ett tag sen slutade den ena honan i paret att äta helt (tror jag skrivit om detta förut), och idag är hon klart mycket mindre än dom övriga 4 samt utstött från dom övriga. Denna honan hade bildat par med den ena hannen. Men när hon började sluta att äta så tog den ensamna honan chansen med att ta upp kampen om hennes hanne och nu är det dom såklart som bildar par. Men igår så började denna matvägrande honan att plocka artemia på botten så jag har förhoppningar om att hon skall komma tillbaka.

    MVH/Freddan
    En av mina 9 st. är också ganska liten - den har en mycket vacker, bred ryggfena - och syns glida förbi på ett ställe i den senaste filmen. Den äter rejält nu men tycks inte riktigt växa i samma snabba takt som de andra.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Står det inte ett 960 liters kar jämte?
    Ahhh, och så vrider du om kniven lite...

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Okej! Jag har ju 5 st skalarer 2 hannar och 3 honor. För ett tag sen slutade den ena honan i paret att äta helt (tror jag skrivit om detta förut), och idag är hon klart mycket mindre än dom övriga 4 samt utstött från dom övriga. Denna honan hade bildat par med den ena hannen. Men när hon började sluta att äta så tog den ensamna honan chansen med att ta upp kampen om hennes hanne och nu är det dom såklart som bildar par. Men igår så började denna matvägrande honan att plocka artemia på botten så jag har förhoppningar om att hon skall komma tillbaka.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Det kommer garanterat inte att bli särskilt kul för de andra som "blir över", och dessa får man omplacera.
    Står det inte ett 960 liters kar jämte?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Ja, det är ungdjur jag har här hemma också. Tror dom är lite yngre än dina till och med. Skall bli kul att se hur dom blir som fullvuxna.

    MVH/Freddan
    När jag hade Scalarer förr (tyvärr i mycket mindre, och framför allt lägre kar än det nuvarande) så drog dom upp i åtminstone dubbla storleken. Det skall bli intressant att få se hur stora de kan bli i ett såpass högt kar som detta - då de får sträcka på sig och slipper huka! Det blir väl antagligen så att ett eller kanske två par kristaliserar ut sig. Det kommer garanterat inte att bli särskilt kul för de andra som "blir över", och dessa får man omplacera.

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Ja, det är ungdjur jag har här hemma också. Tror dom är lite yngre än dina till och med. Skall bli kul att se hur dom blir som fullvuxna.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...