Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av maxb
    nej, jag har inte sett några par- eller lektendenser ännu hos mina... De har ändå, tycker jag, blivit rätt biffiga. De är pigga och glada, äter massvis - men, som sagt, de går i samlad tropp alla nio... ännu så länge...


    biiiiiilllllldddeeeeerrrrrr !!!!!!!!


    .

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Hur går det med dina skalarer mats? Blivit några par ännu?

    Jag köpte ju mina 5 efter dig, men nu har faktiskt 2 redan bildat par och dom andra 3 får ganska rejält med däng. Det som förvånar mig lite också är att paret redan börjat att visa lektendenser, där båda har lite utav äggläggningsröret framme trots att dom bara kanske är ca 6 cm utan fenorna då.

    Får hoppas att dom håller sig ett tag till, så att dom får växa till sig lite till iallafall.

    MVH/Freddan
    Nej, jag har inte sett några par- eller lektendenser ännu hos mina... De har ändå, tycker jag, blivit rätt biffiga. De är pigga och glada, äter massvis - men, som sagt, de går i samlad tropp alla nio... ännu så länge...

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Hur går det med dina skalarer mats? Blivit några par ännu?

    Jag köpte ju mina 5 efter dig, men nu har faktiskt 2 redan bildat par och dom andra 3 får ganska rejält med däng. Det som förvånar mig lite också är att paret redan börjat att visa lektendenser, där båda har lite utav äggläggningsröret framme trots att dom bara kanske är ca 6 cm utan fenorna då.

    Får hoppas att dom håller sig ett tag till, så att dom får växa till sig lite till iallafall.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Det är främst två gula honor som sitter där och suger...

    Dom är inte på något annat i växtväg - utan just svärdsplantorna...
    Välkommen till klubben!

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Oki, har inte gula alls. Gillar inte dem.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av TastY
    Jaså de ger sig på den. Såna problem har inte jag, har 5 st ancistrus. Men de är ifs inte så stora än.
    Det är främst två gula honor som sitter där och suger...

    Dom är inte på något annat i växtväg - utan just svärdsplantorna...

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Jaså de ger sig på den. Såna problem har inte jag, har 5 st ancistrus. Men de är ifs inte så stora än.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av TastY
    Vackert vackert. Mina scalarer är större :P Haha . Riktigt med röter och pinnar som sticker ut överallt. Gillar vi . Svärdsplantan får du göra något åt eller inbillar jag mig bara att den var väldigt brun?

    Svärdsplantan satte jag i - lite för scalarerna sådär... - men det tog typ två dagar för de jädra Ancistrusarna att äta upp den...
    I alla framtida kar med SA-inriktning är Ancistrus strikt förbjudet!
    Svärdsplantan får stå där den står - det blir la alltid nåt blad som klarar sig...

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Vackert vackert. Mina scalarer är större :P Haha . Riktigt med röter och pinnar som sticker ut överallt. Gillar vi . Svärdsplantan får du göra något åt eller inbillar jag mig bara att den var väldigt brun?

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Riktigt snygga skalarer du har mats. Mina 5 som jag skaffade för ett tag sen växer utav bara den och äter som tusan också.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Det är häftigt med 70 i djup!

    Tyvärr konstaterade jag när vi bar in mitt 540 som är 60 djupt att marginalerna i dörröppningen var minimala

    Så ett djupare kar än 60 innebär att riva ut dörrkarmen

    Angående "Holm" så har nog du mer konstnärlig ådra! En ann håller ju på med ettor å nollor.
    Jag tycker dina kar är riktigt snygga, så det så!

    Men, va' fan, skit i ettorna och nollorna. Gör som jag, kör med tvåor och treor i stället!
    Min dator har blivit mycket bättre sedan jag gick över till det, sicken bild! Och du skall höra ljudet på CD-skivorna...

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Aahh - ribban jag satt är nog typ 1.40 för en "Holm" som du.
    Det är nog snarare jag som får hoppa högt när du sätter igång!

    Jag ser på filmen att man faktiskt inte ens ser den nya jätteroten som äntligen har kommit i baljan - den står i mitten längst bak och det är 70 cm rakt in.... Den är jämn och fin - och på den skulle en kaka feta scalareägg sitta fint... för malarna...
    Det är häftigt med 70 i djup!

    Tyvärr konstaterade jag när vi bar in mitt 540 som är 60 djupt att marginalerna i dörröppningen var minimala

    Så ett djupare kar än 60 innebär att riva ut dörrkarmen

    Angående "Holm" så har nog du mer konstnärlig ådra! En ann håller ju på med ettor å nollor.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Du sätter ribban äckligt högt Mats

    Jag suger i mig av din läckra inredning inför starten av mitt 540, men att nå upp till din nivå blir en rejäl utmaning.

    Sen du tog bor ICA stenarna har du dessutom ett oändligt djup i din "sjö".

    Kom dessutom lite bra musik de sista sekunderna I början av filmen trodde jag att du drev dina filter med ångmaskin

    Aahh - ribban jag satt är nog typ 1.40 för en "Holm" som du.
    Det är nog snarare jag som får hoppa högt när du sätter igång!

    Jag ser på filmen att man faktiskt inte ens ser den nya jätteroten som äntligen har kommit i baljan - den står i mitten längst bak och det är 70 cm rakt in.... Den är jämn och fin - och på den skulle en kaka feta scalareägg sitta fint... för malarna...

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Här är en snutt från karet...

    http://www.youtube.com/watch?v=1e6BHNL0X14
    Du sätter ribban äckligt högt Mats

    Jag suger i mig av din läckra inredning inför starten av mitt 540, men att nå upp till din nivå blir en rejäl utmaning.

    Sen du tog bor ICA stenarna har du dessutom ett oändligt djup i din "sjö".

    Kom dessutom lite bra musik de sista sekunderna I början av filmen trodde jag att du drev dina filter med ångmaskin

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    föredrar bilder.....mitt jobb (surfar via deras server) gillar inte alls Youtube.

    världens fetaste brandvägg där......

    .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...