Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mats Bryzell
    svarade
    Sorry boys - har inte varit här på ett litet tag. Jag spelar (musik) både fredag och lördag så jag är lite upptagen.. men, visst blir det väl alltid några tetror i karet - men ancistrusarna skall nog få gå för sig själva i fortsättningen - de blir bara fler och fler hela tiden också.
    Jag har absolut inget emot Ancistrusar men det var lite synd att de åt upp äggen så jädra snabbt.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Peter1904

Kanske ett litet stim av någon riktigt liten tetra som bara kan ta riktigt små yngel?
    Smycketetra heter den

Lämna en kommentar:

• Peter1904
    svarade
    Behåll någon tetra så det blir något att försvara mot och lite "survival of the fittest".

Kanske ett litet stim av någon riktigt liten tetra som bara kan ta riktigt små yngel?

Lämna en kommentar:

• 127bubbel
    svarade
    Synd att malarna åt upp rommen. Tror dock inte du behöver stressa med att få ut malarna då dom säkert lära sig att hålla malarna borta från rommen. Hade 2 stor gibbiceps på ca 17-20 cm med mitt förra lekpar utav skalarerna och det blev frisimmande yngel varje gång.

MVH/Freddan

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Jag har Äppelsnäckor med mina Skalarer, hoppas Skalarerna är lika duktiga på att plocka bort dem som Discusarna är! Från rom menar jag.

För Äppelsnäckorna är suveräna städare.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Way to go man!
    Men lite sällskap bör de ändå ha, jag är rädd att det ser lite tomt ut annars?
    Men det vete f*n vad som skulle passa i karet....
    Corysarna får väl gå kvar antar jag och schackbrädena...
    Japp, corysarna, schabrädena och Nyckelhålen, samt att jag nog behåller Golden-nuggetarna också - dom malarna gör ju inte en fluga förnär, håller sig för sig själva och är aldrig i vägen.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Way to go man!
    Men lite sällskap bör de ändå ha, jag är rädd att det ser lite tomt ut annars?
    Men det vete f*n vad som skulle passa i karet....
    Corysarna får väl gå kvar antar jag och schackbrädena...

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Jaaaha! Då skall jag ta första dagen på 09 i akt och riktigt störa er med en uppdatering på Scalarefronten.
    Nu har fader Ancistrus käkat upp alla äggen, redigt och ordentligt - sådetså!

På grund av detta tänkte jag bre ut mig lite och berätta att jag skall frångå mina principer och faktiskt göra en liten operation i karet - det vill säga; rubbet åker ur. Tetror och Ancistrus skall väck! Dessa Scalarer är för fina och bra för att "hålla på" bland riffraff som buffliga Ancistrusar. Z-shopens Ancistrusodling skall få ett digert tillskott kan jag lova.
    Ja, fy fan, det är bara att ta tag i det och leka gud igen. De jävla malarna och tetrorna störde Discusarna förr - och nu Scalarerna... det måste bli ett stopp på detta!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Markus1984
    Jo tack , det blir ofta så att man slinker in här igen fast man skulle 'iväg på nåt'.

Men som sagt, nu ska jag börja med förrätten och ta en bira. Har precis satt på en Whitesnake skiva från 78 att komma igång med. Fiskarna gungar med!

Gott nytt, igen..

Jojo, man tackar - "Trouble" med Whitesnake förmodar jag - mycket bra platta. Jag har den dock bara på vinyl - men det är ju bara en fördel, allt annat än vinyl låter ju skit!

Inget dumt platt-val - tror jag lägger på den nu här också - "Take me with you, I will give you anything a woman neeeeeeeeeeeeds"

Lämna en kommentar:

• Markus1984
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Haha Hur lång tid tog det innan man var tvungen att kika in här igen?
    Zoopet är ju så jädra kul att hänga på - och jag kommer nog att "trilla" in här senare på kvällen - smita upp till datorn lite stealthigt sådär, medans de andra skålar, skrålar och har sig!

Maths, jag vet inte om jag försa mig, gissar att du menar ang. "mobil"-tråden, men visst, jag har åsikter i ämnet och kanske gör jag ett gästspel i den tråden - men då blir det ett sånt där låååååångt inlägg som ingen orkar läsa ändå... så jag vete fan om det är mödan värt - vi får se!

Scalarerna har uppenbarligen en del av sin romkaka kvar, jag kan dock inte se några romkorn då de sitter deadspot på baksidan av pinnen som vätter mot bakrutan - men de fläktar intensivt, vaktar noga och jagar bort allt som kommer i närheten - duktiga förstagångslekare må jag säga - dessa skulle man ju ha i en rejäl kub, för sig själva... hummm, hmmm, hummelihum...

Nu skall jag dammsuga, fixa lite käk och jädrarimej ta en bärs, så ses vi senare.

Gott nytt - Ansjo, Maths, Markus och alla andra!
    Jo tack , det blir ofta så att man slinker in här igen fast man skulle 'iväg på nåt'.

Men som sagt, nu ska jag börja med förrätten och ta en bira. Har precis satt på en Whitesnake skiva från 78 att komma igång med. Fiskarna gungar med!

Gott nytt, igen..

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Haha Hur lång tid tog det innan man var tvungen att kika in här igen?
    Zoopet är ju så jädra kul att hänga på - och jag kommer nog att "trilla" in här senare på kvällen - smita upp till datorn lite stealthigt sådär, medans de andra skålar, skrålar och har sig!

Maths, jag vet inte om jag försa mig, gissar att du menar ang. "mobil"-tråden, men visst, jag har åsikter i ämnet och kanske gör jag ett gästspel i den tråden - men då blir det ett sånt där låååååångt inlägg som ingen orkar läsa ändå... så jag vete fan om det är mödan värt - vi får se!

Scalarerna har uppenbarligen en del av sin romkaka kvar, jag kan dock inte se några romkorn då de sitter deadspot på baksidan av pinnen som vätter mot bakrutan - men de fläktar intensivt, vaktar noga och jagar bort allt som kommer i närheten - duktiga förstagångslekare må jag säga - dessa skulle man ju ha i en rejäl kub, för sig själva... hummm, hmmm, hummelihum...

Nu skall jag dammsuga, fixa lite käk och jädrarimej ta en bärs, så ses vi senare.

Gott nytt - Ansjo, Maths, Markus och alla andra!

Lämna en kommentar:

• Markus1984
    svarade
    Detsamma boys.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Såg precis att "mobiltelefon"-tråden drog igång igen...
    Då kan man lägga ner zoopet, stänga av och göra någonting annat idag då...

Hej så länge och gott nytt år!
    Kan inte annat än hålla med, men ha en god fortsättning ändå!

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Såg precis att "mobiltelefon"-tråden drog igång igen...

Hej så länge och gott nytt år!
    Hmm, försa du dig nu

Ja, Gott Nytt på dig oxå!

Själv vaknade jag med snuva i morse, men va f*n, detta är ju amatörernas afton så det är lika bra att krama kudde tidigt

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Jag rör i stort sett aldrig mina kar efter att de är uppstartade - byter bara vatten och tar bort synlig skit... det är typ allt!
    Yes Markus, MaxB och jag är jämngamla gubbar och vi har båda haft akvarium under det gyllene 80-talet.

Så de goda råden om fingrarna i vattnet.... Har jag och MaxB diskuterat och kommit fram till att vi oberoende av varandra har exakt samma åsikt.

Kräver dock lite tålamod och lite längre perspektiv på saker och ting.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...