Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Linda_A
    Max: *vackert*
    Kan tänka mig att du blir sittande i flera timmar där.
    Verkligen ett akvarium i min smak.

Vad för invånare är det mera exakt i karet? Det står säkert tillbaka i tråden men jag orkade inte läsa genom allt så noga.

Många timmar blir det...
    I karet går för närvarande ett stim Kardinaltetror, ett stim rosentetror. Det var ung. 50 stycken i varje stim från början, men antalet är något reducerat nu.
    9 st. Scalarer, 40-45 Corydoras (varav 1 sån där vit, albino? som har hängt med i många år - så den får gå där och grisa glatt). Tre stycken Golden Nugget-malar. Schackbrädesciklider - hanen dog tyvärr härom dagen, men en ny är på gång. 5 st. Nyckelhålsciklider. Apistogramma Viejita 1+3.

Jag tror det är allt... Jo!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Ja, Skalarer är mästare på att växa fort men så är dom ju bra glupska också. Det är väl ungefär samma storlek på dina och mina Mats? Ser rätt jämn stora ut på bilderna.

MVH/Freddan
    Ja, det här är ju ungdjur - och ungefär 13-14 cm mellan fenspetsarna, skulle jag tro. De kommer nog att bli ena feta rackare vad det lider!

Lämna en kommentar:

• 127bubbel
    svarade
    Ja, Skalarer är mästare på att växa fort men så är dom ju bra glupska också. Det är väl ungefär samma storlek på dina och mina Mats? Ser rätt jämn stora ut på bilderna.

MVH/Freddan

Lämna en kommentar:

• Linda_A
    svarade
    Max: *vackert*
    Kan tänka mig att du blir sittande i flera timmar där.
    Verkligen ett akvarium i min smak.

Vad för invånare är det mera exakt i karet? Det står säkert tillbaka i tråden men jag orkade inte läsa genom allt så noga.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ska bli kul att se, båda Scalare och apistogramma kan ju inte gå fel!

Jag förstår det, riktigt snygga scalare är ibland det vackraste som finns.
    Jag har redan lagt upp en liten film. Kör en reprislänk här:
    Glöm inte att klicka på "hög kvalitet" på Youtube!

Lämna en kommentar:

• Linda_A
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Härligt att du gillar tråden. När jag fick syn på de här Scalarerna (Tack Ansjo) höll jag ju på att trilla av pinn'. Jag har haft en hel del Scalarer förr, men jag bestämde mig för att det var dags med ett gäng igen - och det ångrar jag inte.
    Nu är ju de jädra äggätande Ancistrusarna borta så förhoppningsvis blir det lite sköna Scalarefilmer (och en del AP. Viejita) framöver, speciellt nu när man kan se vad som är på filmerna!
    Ska bli kul att se, båda Scalare och apistogramma kan ju inte gå fel!

Jag förstår det, riktigt snygga scalare är ibland det vackraste som finns.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det är ju det jag sagt....!
    Så slipper du göra dig av med karet vid en ev. flytt, det är bara att bära ut spektaklet som det är!
    Du och jag tar det lätt på tu man hand!
    Ja, fan om det inte blir på det sättet - men då gäller det att hitta ett bra hem åt troffarna!
    (jävlar, nu är jag där i amazonas igen...)

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Otroligt givande tråd, jag är otroligt svag för scalare med så det är ju extra kul att fått följa dem och akvariumets utveckling genom tråden!
    Härligt att du gillar tråden. När jag fick syn på de här Scalarerna (Tack Ansjo) höll jag ju på att trilla av pinn'. Jag har haft en hel del Scalarer förr, men jag bestämde mig för att det var dags med ett gäng igen - och det ångrar jag inte.
    Nu är ju de jädra äggätande Ancistrusarna borta så förhoppningsvis blir det lite sköna Scalarefilmer (och en del AP. Viejita) framöver, speciellt nu när man kan se vad som är på filmerna!

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Ja, fy fasen vad snabbt de växer - men så äter de som flodhästar också!
    Det här karet blir mer och mer dedikerat till just Scalarerna. Höjden och djupet är ju 70 cm och jag tror att de trivs fint när de verkligen får sträcka på sig.
    Jag skall ju inte skriva det här egentligen... men, jag är förbålt sugen på att göra om 960-baljan till SA. Just den där idén med små fiskar i stort kar... Massor med Apistogrammor och inte en Ancistrus i sikte - bara lugna fina Corydoras som går och småplockar, tetror i stim... jaaaaa..... hmmmmm....
    Det är ju det jag sagt....!
    Så slipper du göra dig av med karet vid en ev. flytt, det är bara att bära ut spektaklet som det är!

Lämna en kommentar:

• Linda_A
    svarade
    Otroligt givande tråd, jag är otroligt svag för scalare med så det är ju extra kul att fått följa dem och akvariumets utveckling genom tråden!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Det var lite skillnad det, man slapp se karet genom ett par solglasögon som var fallet innan, och kvalitén var det inte heller fel på.
    Det syns lätt vem som är kungen i det karet, och det var jäsiken vilken skillnad i storlek och färg det är på dina skalarer jämfört med mina och de är ändå helsyskon...
    Ja, fy fasen vad snabbt de växer - men så äter de som flodhästar också!
    Det här karet blir mer och mer dedikerat till just Scalarerna. Höjden och djupet är ju 70 cm och jag tror att de trivs fint när de verkligen får sträcka på sig.
    Jag skall ju inte skriva det här egentligen... men, jag är förbålt sugen på att göra om 960-baljan till SA. Just den där idén med små fiskar i stort kar... Massor med Apistogrammor och inte en Ancistrus i sikte - bara lugna fina Corydoras som går och småplockar, tetror i stim... jaaaaa..... hmmmmm....

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Hmmm.... hmmm... det kan nog bero på hur snabb uppkoppling man har!
    Tror du det? Jag har ändå 8, men det var kanske en knut på linan just nu....

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Va f*n, vilken tid det tar för att ladda igång skiten....

Hmmm.... hmmm... det kan nog bero på hur snabb uppkoppling man har!

Däremot märkte jag en enorm tidsskillnad när jag nu laddar upp de här lite flådigare filmerna. Den senaste snutten tog drygt tre timmar för YT att färdigställa...

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det var lite skillnad det, man slapp se karet genom ett par solglasögon som var fallet innan, och kvalitén var det inte heller fel på.
    Det syns lätt vem som är kungen i det karet, och det var jäsiken vilken skillnad i storlek och färg det är på dina skalarer jämfört med mina och de är ändå helsyskon...

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Va f*n, vilken tid det tar för att ladda igång skiten....

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...