Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Link_Mag
    ja mats du har gjort de igen. blev inspererad av den här tråden så det blev en sväng om Trop och kom hem med ett par F1 skalarer
    Det låter ju hur härligt som helst - då är det säkert fin kvalitet på dom.
    Det vore jättekul om du kunde ladda upp några bilder någonstans - och länka hit! Blir ju så nyfiken!

    Lämna en kommentar:


  • Link_Mag
    svarade
    ja mats du har gjort de igen. blev inspererad av den här tråden så det blev en sväng om Trop och kom hem med ett par F1 skalarer

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    senaste numret av Piff - det var grejer som snabbt fick tankarna bort från siffror - för att istället börja tänka på nummer...
    Jag tänker bara "YNF YNF" när jag ser det namnet, James...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Link_Mag
    phhuuuuuu.... skummat igenom hela tråden. j*vligt fint kar du har. man kanske skulle slänga ner några skalarer bland diskusarna och de andra smått och gott i de stora SA karet.

    de e sånt här man borde ha i matteböckerna så kanske jag skulle bry mig om att faktist öppna den
    Visst, har du lite utrymme så funkar Scalarer och Discus fint. Får dom bara lite pinnar och Brôte att stå och klämma i så går det fint!

    Några akvarium fick inte jag plats med i matteböckerna - men väl en tummad FIB-Aktuellt, Lektyr - eller om man hade tur, senaste numret av Piff - det var grejer som snabbt fick tankarna bort från siffror - för att istället börja tänka på nummer...

    Lämna en kommentar:


  • Link_Mag
    svarade
    phhuuuuuu.... skummat igenom hela tråden. j*vligt fint kar du har. man kanske skulle slänga ner några skalarer bland diskusarna och de andra smått och gott i de stora SA karet.

    de e sånt här man borde ha i matteböckerna så kanske jag skulle bry mig om att faktist öppna den

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jaaa, jag har ju fått utstå en redig Mopani-förnedring i 960-SA-tråden... så jag kan väl slänga in en bild på troten som jag "fick" med mig hem idag...
    Nåja, den blir bra till Scalarerna.
    Jag tog bilden ståendes med kameran pekandes neråt mot karet, därav den lite knasiga vinkeln som ser crazy ut...
    Roten i fråga är den ljusa i vänstersidan...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Markus1984
    Vad bleka fjärilarna ser ut? Är det nån speciell sort?
    Jepp, ungdjur....

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...
    Blir lite avunsjuk Mina VF Peru vill inte komma till. Har ju provat dom i eget kar nu, vill inte!

    Ska prova med lite "övergödning" nu ett tag i 540 baljan, har bra flås på pumparna och det är riktigt inkört, så jag vågar nog mata lite häfigt ett tag. Kan ju lite tillväxt på Diskusarna oxå

    Lämna en kommentar:


  • Markus1984
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...

    Jag skulle också vilja se lek av romläggare Live! :/

    Lämna en kommentar:


  • Markus1984
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Tackar, så en liten bild på ett stim lite mindre Fjärilsciklider, och de stimmar verkligen:
    [ATTACH]17449[/ATTACH]
    Och en av de nya bågfenciklidhannarna...Blev lite fel innan
    [ATTACH]17450[/ATTACH]

    Vad bleka fjärilarna ser ut? Är det nån speciell sort?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    När jag läste ditt inlägg insåg jag att det är inte någon Kurvciklid väl?

    Är det inte en Bågciklid Nannacara anomala?



    Oavsett vilket var det Bågciklid jag tänkte på när jag såg bilden
    Rätt och riktigt!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Det kanske är så Fjärilar ska hållas? Har funderat på det förut...
    Såg även detta fenomen i ett offentligt akvarium i Tyskland förra året, det var vuxna Fjärilsciklider i ett megastort SA och de gick i stora stim, snacka om dreggelvarning på det....

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB

    Visst är blå curviceps för jävla granna - jag skall addera ett par såna jag också, så fort jag får tag på några!
    När jag läste ditt inlägg insåg jag att det är inte någon Kurvciklid väl?

    Är det inte en Bågciklid Nannacara anomala?



    Oavsett vilket var det Bågciklid jag tänkte på när jag såg bilden
    Senast redigerad av c90368; 11 February 2009, 22:01.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Det kanske är så Fjärilar ska hållas? Har funderat på det förut...



    En av mina gamla favoriter som jag letar efter till mitt 540 kar. De hade några i lokala affären, men en av honorna hade ihop klibbad bakfena, så det blev inget köp

    Du har helt rätt här Maths - Fjärilsciklider kan gott och väl hållas i lite större grupper - om utrymme finns. Då kan de para ut sig med lämplig partner och dessutom stärks banden mellan dom då både honor och hanar stimuleras av att få gruffas lite inom arten. Ett vanligt skådespel som man kan se hos fjärilarna, om man håller dom endast i ett par, är att antingen hanen eller honan, så att säga, "vill" mer än den andra - och plötsligt blir det frustration och den ena blir jagad med följd att den stressas, blir underdånig och till slut tappar lusten. Jag tror vi har läst om detta ganska ofta här på zoopet.
    Jag har bara ett par i 960-baljan just nu och det går bra - men så fort som möjligt skall jag utöka med kanske fyra stycken till.
    I det här karet (som tråden handlar om) hade jag för några år sedan, tre lekande och duktigt yngelvårdande Fjärilspar. Det var god och fin balans mellan dessa par.

    Visst är blå curviceps för jävla granna - jag skall addera ett par såna jag också, så fort jag får tag på några!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...