Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• osis
    svarade
    Ja, det tar ett par veckor till - det känns nästan värre än att vänta på julafton!
    Senast fick jag agera tomte här i grannskapet och skrämma barnen... av någon anledning... kan det vara att man numer har ett rejält lôfnöske i fejjan?
    Hehe, kanske det!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av osis
    Tänkte egentligen svara igår men datorn bestämde sig för att bara lägga av! Nu däremot vet jag inte vad jag ska skriva mer än att; Vad kul det ska bli att se diskusarna sen!
    Ja, det tar ett par veckor till - det känns nästan värre än att vänta på julafton!
    Senast fick jag agera tomte här i grannskapet och skrämma barnen... av någon anledning... kan det vara att man numer har ett rejält lôfnöske i fejjan?

Lämna en kommentar:

• osis
    svarade
    Fy, datorn, fy!

Tänkte egentligen svara igår men datorn bestämde sig för att bara lägga av! Nu däremot vet jag inte vad jag ska skriva mer än att; Vad kul det ska bli att se diskusarna sen!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Tur att det inte blir diskus i detta kar, då skulle du fått starta en ny tråd...
    Nä, nu kan 960-tråden gå sin gilla gång med en "liten" uppdatering... som om ingenting hade hänt...

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Tur att det inte blir diskus i detta kar, då skulle du fått starta en ny tråd...

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Jag har 28 - 28,5 numera och det verkar gå bra.

Vet inte om VF är mer kräsna/känsliga, men om du går upp till 30 lär det bli problem med Ap.
    Jag drar på så får vi se...

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Jo, jag har funderat på det också. Det är typ 27,5° i karet nu och någon grad eller två till skall nog funka...
    Jag körde runt 28,5-29° när jag hade Discusar förr.
    Jag har 28 - 28,5 numera och det verkar gå bra.

Vet inte om VF är mer kräsna/känsliga, men om du går upp till 30 lär det bli problem med Ap.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    En god tanke, men tänk på temperaturen!
    Jo, jag har funderat på det också. Det är typ 27,5° i karet nu och någon grad eller två till skall nog funka...
    Jag körde runt 28,5-29° när jag hade Discusar förr.

Lämna en kommentar:

• osis
    svarade
    Yes, tänk på det!

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Grejen var att vi hade bestämt att vi skulle totalsanera kyl och frys idag - och så kom detta emellan... men nu är det klart!

Nu har jag också lite funderingar på att låta de sex VF-Discusarna få sträcka ut i 960-baljan - där ser så jädra "discus-skönt" ut nu med lummig djungelgrönska och massor med härliga rot- och växtprång att segla mellan...
    och låta 600-karet vara Scalarernas domän.
    Ja, vi får se... angenäma bekymmer indeed!
    En god tanke, men tänk på temperaturen!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Grejen var att vi hade bestämt att vi skulle totalsanera kyl och frys idag - och så kom detta emellan... men nu är det klart!

Nu har jag också lite funderingar på att låta de sex VF-Discusarna få sträcka ut i 960-baljan - där ser så jädra "discus-skönt" ut nu med lummig djungelgrönska och massor med härliga rot- och växtprång att segla mellan...
    och låta 600-karet vara Scalarernas domän.
    Ja, vi får se... angenäma bekymmer indeed!

Lämna en kommentar:

• osis
    svarade
    Det var väl frysen och hela huset också?

Lämna en kommentar:

• Raskens
    svarade
    Jojo, nu skall här röjas i baljorna!
    Jag fick strafftjänst i köket precis nu. HSB; "Skall här blis med Discus så skall det skuras kylskåp på momangen!!!"
    Jag kommer in om en stund igen!
    Hmmm...lång stund... vart mer än kylskåp misstänker jag
    /Tomas

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Jojo, nu skall här röjas i baljorna!
    Jag fick strafftjänst i köket precis nu. HSB; "Skall här blis med Discus så skall det skuras kylskåp på momangen!!!"
    Jag kommer in om en stund igen!
    Jo, du har en riktig HSB du!

Lämna en kommentar:

• osis
    svarade
    Dom var riktigt fina!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...