Första stora akvarium, ca. 350L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Det tycker jag inte Praktbotior är riktiga busar dem med. Pakistanierna är helt underbara och har ett riktigt roligt beteende. Dessutom behöver praktbotior ett RIKTIGT stort kar när de är vuxna, så de kan sträcka ut sig ordentligt. Mitt kar är för litet för att hålla praktbotior, annars hade jag definitivt valt såna.

    Dock så hade jag inte velat vara utan pakistanbotior heller, hur charmiga som helst

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      Låter bra. =)
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        Japp!

        Nu fick jag lite fler bilder.

        Bild1:

        En av mina tre små pakistanier gillar bamburöret

        Bild2:

        Här är min smala polkadot, dock så syns det inte så väl på bilden men han är väldigt tanig
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Vargadottir
          • May 2008
          • 75

          Du ska nog se att den lille stackaren repar sig.. ^^ fan va snygga fiskar du har..!
          100 L = "Elixir Akvariet"
          45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            Ja, visst är firrarna läckra!

            Fotade lite mer idag, och oj vad jag måste öva på det

            Några fler foton iaf, fick en bild på en siames för den låg still för en gångs skull, detsamma gäller tigerbarben, de börjar bli trötta såhär på kvällen
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              Sen jag introducerade mina botior i akvariet så har mina barber verkligen fått mycket stryk De är lite tagna nu och lite småskraja att vara själv. Har en bild som illustrerar hur det ser ut direkt en botia är någon annanstans än på botten (Bild 1).

              Bild två är stället i akvariumet där de stora botiorna håller hus, de mindre pakistanierna jag har är för det mesta i bambuskogen, de känner väl sig trygga där.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Johanski
                • February 2007
                • 3044

                Och en bild på hur hela karet ser ut idag.. dock suddig som attans, och vattnet är brunfärgat av rötterna (försvinn! försvinn!) men man ser iaf hur det ser ut. Gräver gör fiskarna glatt och jag orkar inte hålla på att jämna ut sandlinjen stup i kvarten så det ser lite halvdant ut
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  Och titta vad jag hittade på Akvariecenter idag!! Helt sjukt fin är hon <3
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Även Bambun färgar vattnet en hel del när den mognar, med tiden kommer den att bli väldigt mörkt brungrå och enligt mig så blir den då bara snyggare och snyggare.
                    Jag gillar även tefärgat vatten som du kanske inte gör, men mer Asiatiskt än så kan du knappt göra.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      Jag har faktiskt börjat vänja mig, och har sett hur naturligt det ser ut med de fiskarna jag har i.. så jag är nöjd! Sen gör det mig ingenting om vattnet klarnar en aning, då det är svårt att se från ena kortsidan till den andra p.g.a. grumligt vatten

                      Kommentar

                      • Passat
                        • February 2008
                        • 611

                        snyggt kar! men vad heter den fina växten du har i mitten bakom rötterna med smala långa blad?
                        240L SA
                        70L
                        54L

                        Kommentar

                        • Johanski
                          • February 2007
                          • 3044

                          Tack så mycket! Kul att du gillar det.

                          Ang. växten: Jag har ingen aning, kan säkert någon växtexpert mycket bättre än jag. Jag glömde såklart bort vilken växt akvariehandlaren sa att det var.

                          Kommentar

                          • Passat
                            • February 2008
                            • 611

                            Varsågod
                            Då är det som för mig då..minnet är bra men kort
                            240L SA
                            70L
                            54L

                            Kommentar

                            • Johanski
                              • February 2007
                              • 3044

                              Tänkte jag skulle uppdatera med lite nya bilder på karet. Lite alger på bakrutan som säkert syns, men de har börjat avta, har sänkt ljustiden lite, samt snålat lite på matningen. Annars flyter allting på bra i karet, inga tecken på sjukdom vad jag kan se, och alla äter med god aptit.
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Johanski
                                • February 2007
                                • 3044

                                Kom att tänka på en sak. Mitt projekt är ju mer eller mindre färdigt nu, och jag är sjukt nöjd med hur det blev. Dock känns det som att det saknas någonting i inredningen, eller att det går att placera saker och ting bättre. Lite svårt att få idéer när man inte får någon kritik

                                Kommer dock att fortsätta uppdatera tråden när det händer något spännande, men tills vidare kommer jag hålla hus i min andra projekttråd. Dock så startar jag nog inte det karet på en tre veckor ännu, men iaf!

                                Tack för all hjälp och inspiration till alla er som bidragit, jag är ytterst tacksam.

                                MVH Johan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...