drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    Ursprungligen postat av c90368
    Har man Telia ADSL så ingår 2 Gib i priset. Gå in på telias hemsida och sök på fotoalbum. Det är lite bökigt att hitta.

    Svensk Datalagring



    Fördelen med den här tjänsten är att den bara gör backup på de filer som är ändrade eller nya. Alla filer finns i de tre senaste utgåvorna. Backuppen går förvånansvärt snabbt.
    Tack Maths jag ska titta lite närmare på möjligheter att vara på den säkrare sida i framtiden vad gäller Backuppen.
    Det är bra investering tycker jag .
    jarecki

    Kommentar

    • flocki
      • April 2008
      • 273

      Ursprungligen postat av jarecki68
      Tack Maths jag ska titta lite närmare på möjligheter att vara på den säkrare sida i framtiden vad gäller Backuppen.
      Det är bra investering tycker jag .
      Ett annat tips är Diino.
      Billigare än nämnda Safepoint då ett års abbonemang kostar 490kr och då får du 100gb lagringsutrymme.
      Där finns även en funktion för automatisk backup, vet ej om den är lika sofistikerad som Safepoint dock.

      Kommentar

      • jarecki68
        • September 2005
        • 453

        Ursprungligen postat av flocki
        Ett annat tips är Diino.
        Billigare än nämnda Safepoint då ett års abbonemang kostar 490kr och då får du 100gb lagringsutrymme.
        Där finns även en funktion för automatisk backup, vet ej om den är lika sofistikerad som Safepoint dock.
        Tack flocki jag ska kolla det här tipset också
        jarecki

        Kommentar

        • babydoc
          • January 2009
          • 110

          Ursprungligen postat av flocki
          Ett annat tips är Diino.
          Billigare än nämnda Safepoint då ett års abbonemang kostar 490kr och då får du 100gb lagringsutrymme.
          Där finns även en funktion för automatisk backup, vet ej om den är lika sofistikerad som Safepoint dock.
          Varför inte skaffa en webserver för 10 Dollar/mån o ch få 3 Gig utrymme?
          + funktionerna servern ger dig, Ifs 3 Gb är inte 100 Gb men man får andra tjänster

          Kommentar

          • jarecki68
            • September 2005
            • 453

            Nu tror jag att jag löste problemet med backuppen köpte från min bekant en Maxtor 300 GB USB 200 kr !!!
            Borde räcka för tillfelet men så klart så kommer jag även titta närmare på alla dom tips som jag fick från er.
            Bifogade filer
            jarecki

            Kommentar

            • rick
              • April 2005
              • 1012

              säkraste sättet att säkerhetskopiera är en extern hårdisk med 2 inbygda raidhårdiskar i spegel. Då har man alltid 3 ex av de filer man kopierar.. Sen kan man ju ta ställning till hur långt man måste gå men den ovanstående disken lär väl räcka för de de flesta datoranvändarna i detta land i alladall.
              / Rickard

              Kommentar

              • jarecki68
                • September 2005
                • 453

                Ursprungligen postat av rick
                säkraste sättet att säkerhetskopiera är en extern hårdisk med 2 inbygda raidhårdiskar i spegel. Då har man alltid 3 ex av de filer man kopierar.. Sen kan man ju ta ställning till hur långt man måste gå men den ovanstående disken lär väl räcka för de de flesta datoranvändarna i detta land i alladall.
                Sorry Rick.
                Menar du att ,om den ena delen av hårdisken krashar så kan du återställa information fortfarande från den andra delen.
                Innebär det inte att man har högre säkerthet fast på bekostnad av mindre kapacitet eller ???
                Vet ej om jag hänger med
                jarecki

                Kommentar

                • rick
                  • April 2005
                  • 1012

                  Nix det är 2 hårdiskar i en extern kabinett som alltid kopierar av varandra så dom är identiska.
                  / Rickard

                  Kommentar

                  • Guest

                    Gäller dock att ha ett lite kraftigare nätagg för sånt.

                    Kommentar

                    • jarecki68
                      • September 2005
                      • 453

                      Har pillat lite med mitt kommande projekt tanken är att ha bygga in HQI + T5+ lED in i själva skåpet.
                      Enkelt bild visar på ett ungefär hur skåpet kommer att se ut .
                      Allt så länge är på pappret och i huvudet, försöker hitta på bra lösningar, det ska vara lättåtkomligt vid dagliga arbete som matning och vatten byte ,men även vid större ingrep om det skulle behövas.
                      Testade även olika träbets färg (bara på bilden) mest tycker jag om amerikans valnöt eller merbau
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av jarecki68; 26 February 2009, 07:38.
                      jarecki

                      Kommentar

                      • jarecki68
                        • September 2005
                        • 453

                        Alla bra tips eller sidor med liknande projekt , om nu stöter på är välkomna.
                        jarecki

                        Kommentar

                        • ankan94
                          • February 2009
                          • 199

                          hur går det med karet????

                          Kommentar

                          • jarecki68
                            • September 2005
                            • 453

                            Ursprungligen postat av ankan94
                            hur går det med karet????
                            Händer faktiskt inte så mycket :
                            För en vecka sedan fick jag mina 3st HQI armatur(bara armatur)
                            Nu har jag bästeld elektroniska ballaster:
                            Oświetlenie akwarystyczne, dystrybucja promienników UV-C i lamp UV-A. Świetlówki T5, T8 i T12, LED, HQI, stateczniki, oprawki, itp. Szybka wysyłka. Zapraszamy!

                            Även:
                            http://www.swedish-growsystems.se/we...?groupname=Belart nr 10174 / 10175

                            Det sista som jag kommer behöva bli det härdat glas så bli jag färdigt med belysningen.

                            Köpte även Tunze ph Kontroller och lite diverse saker bland annat ganska stort rot
                            Sist när jag var hos Kent i Nol blev det några sort apistogramma (blev smittad) väldigt fina och trevliga fiskar.
                            Snart kommer jag börja med själva ombyggnad av akvarium sorry inte akvarium jag menar skåp och översta delen .
                            Senast redigerad av jarecki68; 14 March 2009, 17:31.
                            jarecki

                            Kommentar

                            • Big_Sal
                              • March 2008
                              • 470

                              Ursprungligen postat av jarecki68
                              Har pillat lite med mitt kommande projekt tanken är att ha bygga in HQI + T5+ lED in i själva skåpet.
                              Enkelt bild visar på ett ungefär hur skåpet kommer att se ut .
                              Allt så länge är på pappret och i huvudet, försöker hitta på bra lösningar, det ska vara lättåtkomligt vid dagliga arbete som matning och vatten byte ,men även vid större ingrep om det skulle behövas.
                              Testade även olika träbets färg (bara på bilden) mest tycker jag om amerikans valnöt eller merbau
                              Jag tycker det verkar skitsnyggt att ha alla 4 träslagen, precis som det ser ut som på bilden... Vet inte hur det hade varit i verkligheten dock...
                              //Salle

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                Ursprungligen postat av Big_Sal
                                Jag tycker det verkar skitsnyggt att ha alla 4 träslagen, precis som det ser ut som på bilden... Vet inte hur det hade varit i verkligheten dock...
                                Jag tror att jag kommer satsa på:
                                Bifogade filer
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...