960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Matte och MaxB! Skulle väldigt gärna ta bilder och filma. Dock så har jag varken en kamera eller någon filmkamera för tillfället, jag vill väldigt gärna visa dom. Det hade varit perfekt idag, då Moorii återigen lekte idag, och just när jag sitter och skriver så leker ett nytt par compressiceps.

    Om ni har lust så får ni gärna komma hem till mig och titta på fiskarna i helgen om ni har tid. Har ju massor utav Regani Kipilli ungar mellan 3-4 cm, och där kunde du ju fått några gratis matte, dock så går dom ju i ett fullt inrett kar vilket är lite jobbigt att plocka ur, jag får tänka på det.

    Om ni kommer hit, så får ni sen en jädrans massa yngel av Regani, Helianthus, Moorii, Dubiosi+ all vuxna fiskar såklart.

    MVH/Freddan

    Det vore kul att ta en sväng förbi dig Freddan! Till helgen blir det kanske lite snårigt i och med att vi skall hem till Kjell. Men jag föreslår att Matte PM:ar Freddan och tvärtom och bestämmer ett möte så kan väl ni träffas iallafall!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det händer inte sådär våldsamt mycket på forumet ikväll. Själv tog jag ett bett i ett rött äpple medans jag satt framför 80-baljan och ungdomsbandet i karet tyckte av någon anledning att det blev svinfin julstämning plötsligt...
      Dom knackade på rutan och bad mig att hälsa er, via film, att dom längtar efter Jullafton och att de önskar eder alla en riktigt härlig Jullefrid.
      Ja, dom är för sköna i den åldern - de har redan börjat tjata om Jullklappar och extra fet Jullmat. Herr och Fru Marlieri har redan börjat Jullstöket i boet och lovar en rejäl laddning Jullägg och Jullenissar inom kort.

      God Jull.

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Haha! Dom ser verkligen ut att mysa där i. Hur är många ungar är det nu på ett ungefär?

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Haha! Dom ser verkligen ut att mysa där i. Hur är många ungar är det nu på ett ungefär?

          MVH/Freddan
          Dom som syns på filmen är bara ett fåtal som råkade hålla till vid framkanten på karet - och är bland dom största. Det går nog minst fem kullar i burken men de flesta fastnar inte på film. Sitter man en stund och kollar känns det som det kryllar av yngel men det är verkligen svårt att uppskatta antalet... 30-40 stycken kanske...?

          Kommentar

          • JEK
            • March 2007
            • 1467

            Ursprungligen postat av MaxB
            Det händer inte sådär våldsamt mycket på forumet ikväll. Själv tog jag ett bett i ett rött äpple medans jag satt framför 80-baljan och ungdomsbandet i karet tyckte av någon anledning att det blev svinfin julstämning plötsligt...
            Dom knackade på rutan och bad mig att hälsa er, via film, att dom längtar efter Jullafton och att de önskar eder alla en riktigt härlig Jullefrid.
            Ja, dom är för sköna i den åldern - de har redan börjat tjata om Jullklappar och extra fet Jullmat. Herr och Fru Marlieri har redan börjat Jullstöket i boet och lovar en rejäl laddning Jullägg och Jullenissar inom kort.

            God Jull.

            http://www.youtube.com/watch?v=1bDVQWykarE
            Haha
            Mvh.
            Johan - akvarielös!

            Kommentar

            • matte159
              • March 2007
              • 1147

              Ursprungligen postat av MaxB
              Det vore kul att ta en sväng förbi dig Freddan! Till helgen blir det kanske lite snårigt i och med att vi skall hem till Kjell. Men jag föreslår att Matte PM:ar Freddan och tvärtom och bestämmer ett möte så kan väl ni träffas iallafall!

              Jaa...
              Det hade varit suuperkul att se. Som jag skrev till Noisy och tänkte skriva till dig, Mats, så går inte mitt tåg hem färräns kl. 19.15 så jag har hela dagen på mig att se på fisk och prata med folk. Efter träffen skulle vi ju kunna träffas, allihopa om ni skulle vilja, någonstans. Jag skulle iofs vilja komma till Nol, men det blir så j*vla tidigt för mig på morgonen. Någon kanske skulle vilja åka dit EFTER träffen.
              Mvh
              Mathias
              Fotoalbum

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Som jag sagt tidigare så är ni välkommna till mig att titta på mina kar om ni har tid, vill säga.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  Ursprungligen postat av matte159
                  Jaa...
                  Det hade varit suuperkul att se. Som jag skrev till Noisy och tänkte skriva till dig, Mats, så går inte mitt tåg hem färräns kl. 19.15 så jag har hela dagen på mig att se på fisk och prata med folk. Efter träffen skulle vi ju kunna träffas, allihopa om ni skulle vilja, någonstans. Jag skulle iofs vilja komma till Nol, men det blir så j*vla tidigt för mig på morgonen. Någon kanske skulle vilja åka dit EFTER träffen.

                  träffen hos kjell ska vi ju vara vid 14, och ciklidhobby stänger väl 16
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • 127bubbel
                    • March 2007
                    • 1133

                    matte! Om du vill komma till mig efter träffen är det okej, så får du se på lite fiskar, du kanske har lust att följa med matte, Mats? Du vet ju var jag bor. Om du vill skaffa leleupi matte, så finns det en affär i sisjön om du vet vart det ligger, och där har dom leleupi för 25 kr st, vilket är billigt tycker jag.

                    Ni får bestämma, hur nil vill göra.

                    MVH/Freddan

                    Kommentar

                    • matte159
                      • March 2007
                      • 1147

                      Ursprungligen postat av fredd
                      träffen hos kjell ska vi ju vara vid 14, och ciklidhobby stänger väl 16
                      Oj, det var synd! Aja, det kommer fler tillfällen

                      Ursprungligen postat av 127bubbel
                      matte! Om du vill komma till mig efter träffen är det okej, så får du se på lite fiskar, du kanske har lust att följa med matte, Mats? Du vet ju var jag bor. Om du vill skaffa leleupi matte, så finns det en affär i sisjön om du vet vart det ligger, och där har dom leleupi för 25 kr st, vilket är billigt tycker jag.

                      Ni får bestämma, hur nil vill göra.

                      MVH/Freddan

                      Det låter trevligt. Är sisjön långt ifrån dig?

                      Ps. Jag har bott i Gbg i 8år innan, men ändå är jag så dåligt orienterad i den staden. Nja, jag vet nog kanske inte var sisjön ligger.
                      Mvh
                      Mathias
                      Fotoalbum

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        Sisjön ligger bara 12 min bort med buss från mig.

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Halloj Boys!
                          Jag har inte varit här på en stund... men, jag har lite att göra efter träffen hos Kjell - så jag måste nog passa ett zoorejs (och tyvärr besök hos Freddan - men jag skall dit flera gånger till) på eftermiddagen/kvällen - men vi hinner tjôta om det på lördag!

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Skall vi göra så istället då att vi träffas alla 3 vid ett annat tillfälle då det passar alla? Eller vill du matte komma hit ändå och titta? Isåfall är det nog bäst om det finns någon du kan åka bil med till mig. Jag hinner inte till någon zooaffärer heller, tyärr denna gången.

                            Mitt tips matte till dig är att du tar dig en titt på herkules zoo denna gången, dom stänger två därute.

                            Eller hur vill du göra?

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              Fredags Film! Fredags Film!

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Fredagsfilm var det ja. Vi får se vad farbror Mats kan trixa fram!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...