Är lite sugen på att bygga i ordning ett regnskogs terrarium, men har fått stopp av tjejen, det räcker med 2 akvarium säger hon, annars får jag göra mig av med nått av dom.. Men det vill jag ju så klart inte..
Har lite planer på att kombinera ett av dom till både och.. Har sett att nån planerat nått liknande..
Men jag tänkte göra det med ett juwel vision akvarium, nått som skulle vara möjligt måntro??
Kan försöka förklara hur jag hade tänkt mig, ska göra iordning en skiss sen så kanske man förstår bättre om det låter krångligt..
Tänkte ialf typ så här:
Halvvägs ner i akvariumet, så skulle man bygga som ett "tak", som går på halva längden, som en halvbotten, halvvägs ner. I det på sidan, tänkte jag ha som akvarium, med fiskar, och under själva "hyllan", så kanske en massa stenar och kraftig cirkulation o ha tex olika L-malar, (men dock där under så kommer det ju inget ljus, om man nu inte kan lösa det på något sätt, men vet ej hur), men ialf.. Sen i den övre halvan, ha en del tropiska växter och ev. pilgifts grodor, som har fri tillgång till vattnet i andra halvan så att säga.. Skulle gärna ha ett vattenfall i ena hörnet, som rinner längs "regnskogs" botten, ner till akvarie vattnet..
Kanske är svårt att förstå hur jag menar, svårt o förklara också, men hoppas att ni förstår tanken..
Tror ni att det skulle gå att genomföra något sådant, och hur tror ni att det skulle se ut? Kanske är genomförbart men skulle se för taskigt ut sen.. vet inte.. Kanske ni vet, eller tror?
Och om man har ett heltäckt akvarium, men bara hälften med vatten, hur stor tror ni luftfuktigheten skulle bli i luften över vattnet? Tillräcklig för att hålla allt fuktigt som i en regnskog, eller skulle man behöva nån sort regnsystem?
Ska försöka att göra iordning en ritning, så kanske det är lättare o förstå hur jag hade tänkt..
Tar gärna emot tips, ideér om hur man skulle kunna genomföra det, om det ens är möjligt?
Vad tror ni? Tacksam för alla tips och ideér som sagt.. Och om det skulle vara möjligt, så för den som är intresserad, kan jag ta kort under "byggandets" gång sen, och på slut resultatet, så får vi se vad det blir av det

Man kanske inte ens kan ha pilgiftsgrodor och vanliga akvarie fiskar i samma burk eller?

Kommentar