Framtidsplaner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TurtleTurd
    • November 2019
    • 131

    #46
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        20200523_201333.jpg Visningar:	0 Storlek:	1.49 MB ID:     	2417917

    Kommentar

    • TurtleTurd
      • November 2019
      • 131

      #47
      Aja, kanske inte världens bästa bild. Men jag har tänkt att jag kan använda delar av dessa grenar iaf. Den till vänster kan jag dela upp i två inredningsdetaljer med "en stam" och sedan det spretiga längst upp som en egen. Den till höger vet jag inte om jag kommer få användning av. Men nu har jag ju i alla fall lite arbetsmaterial att utgå ifrån. Får se när jag kan få med mig lite grövre grenar. Är inte helt lätt att få med sonen dit man själv vill. Och på kvällarna däckar man i soffan så då blir det ju inget gjort

      Mvh TT

      Kommentar

      • TurtleTurd
        • November 2019
        • 131

        #48
        Var på favoritaffären i dag. Dom hade en så otroligt snygg diakus inne. (Den brun/röda med svarta ränder). Men jag har varken kar för att ha diskus eller kunskapen, eller tiden som de kräver. Men det skulle vara kul om någon vet namnet på denna färgvariant. Så man vet vad man skall fråga efter när väl tiden är mogen för ett försök

        Kommentar

        • TurtleTurd
          • November 2019
          • 131

          #49
          Klicka på bilden för större version

Namn: 20200527_174848.jpg
Visningar: 143
Storlek: 464,2 KB
ID: 2417994
          Jaha, bilden jag la upp i går verkar inte fungera. Inte så lätt att hjälpa mig med namnet då
          Lägger upp från datorn istället. Hoppas det funkar nu istället

          Mvh TT

          Kommentar

          • TurtleTurd
            • November 2019
            • 131

            #50
            I går var jag ju som sagt på min favoritbutik och införskaffade mig lite nytt till mina befintliga kar. Jag tänkte att det kanske finns någon som vill se hur det ser ut i dessa och vad jag fick med mig i går?

            Först har vi två bilder på nytillkomna fiskar i 30-liters, Pärlrasbora. De hade endast 4 inne så det fick bli dom. Får komplettera med fler senare när det finns att få tag på.

            Sedan har vi två bilder på mina räkor som går i detta karet. Har börjat bli ganska många av dom. Dock så verkar det inte vara någon ”ren” koloni jag har fått med mig. Vissa räklingar är inte svart/blå som dom andra utan mer röd/orangea men jag gillar dom ändå. Kanske blir mer mörka när de blir äldre.

            Sista bilden så visar jag hela karet, så som det ser ut idag. Kommer få ta bort lite växter och komplettera med nya samt tillföra lite rötter m.m. Skaffade detta kar för att ha guppy-yngel i. Men det projektet har jag lagt ner. Blev för mycket yngel. Skulle även behövt fler småkar att könsfördela dom i, om det skulle bli någon egen färgkombination som jag hade tänkt. Så nu har jag alltså detta karet för mig själv. Därav mina nya Pärlrasboror.

            Den som är uppmärksam ser också en lite fisk vid ytan. Fick med den när jag köpte dom andra fiskarna. Vet inte vad det är för någon sort. Men han fick vara kvar så klart. Men jag vet inte om man kanske bör komplettera med några fler av dom med. De kanske trivs bäst i stim dom också?
            Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 1.jpg
Visningar: 136
Storlek: 528,6 KB
ID: 2417998Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 2.jpg
Visningar: 157
Storlek: 468,9 KB
ID: 2417997Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 3.jpg
Visningar: 153
Storlek: 438,7 KB
ID: 2418000Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 4.jpg
Visningar: 134
Storlek: 456,0 KB
ID: 2418001Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 5.jpg
Visningar: 137
Storlek: 770,4 KB
ID: 2417999
            Mvh TT

            Kommentar

            • TurtleTurd
              • November 2019
              • 131

              #51
              Mitt 54-liters är ju till för min son som gillar färg samt liv och rörelse, så där har han Guppy, Kardinaltetra, Amanoräkor, Corydoras albino och Zebrasnäckor (ser nästan ut som Red racer enligt mig).

              Får be om ursäkt för inte allt för rena samt blänk i rutorna.
              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Bild 1.jpg Visningar:	0 Storlek:	507.9 kB ID:     	2418003Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Bild 2.jpg Visningar:	0 Storlek:	548.4 kB ID:     	2418004Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Bild 3.jpg Visningar:	0 Storlek:	416.3 kB ID:     	2418006Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Bild 4.jpg Visningar:	0 Storlek:	519.5 kB ID:     	2418005

              Ville också förtydliga att det är en hel del luftbubblor i karet som kanske ses som skitiga rutor. Jag har bytt ut filtermattan för inte så länge sedan.

              Mvh TT
              Senast redigerad av TurtleTurd; 28 May 2020, 15:53.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                #52
                Ser trevligt ut tycker jag. Kul att få titta in

                Kommentar

                • TurtleTurd
                  • November 2019
                  • 131

                  #53
                  Tack
                  Självklart är du välkommen att titta in när du vill
                  Tänkte att jag kanske skulle visa det jag har att visa. Under tiden som jag får vänta på mitt kommande projekt så att säga.

                  Mvh TT

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    #54
                    Vad roligt med bilder! Det uppskattas!

                    Kommentar

                    • TurtleTurd
                      • November 2019
                      • 131

                      #55
                      Nja. Jag försökt få till några iaf. Men det var inte det lättaste med telefonen. Men man ser väl åt minstånde vad det skall föreställa.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #56
                        Härliga bilder! Ös på bara!

                        Kommentar

                        • TurtleTurd
                          • November 2019
                          • 131

                          #57
                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Härliga bilder! Ös på bara!
                          Tack. Får se om jag kan få till lite bättre bilder. Och så kanske jag får ta och putsa lite på rutorna

                          Kommentar

                          • TurtleTurd
                            • November 2019
                            • 131

                            #58
                            Hej på er igen.
                            Det var ett tag sedan.

                            I mina befintliga kar har det inte hänt något särskilt den senaste tiden.
                            Men jag har tänkt på mitt framtidsprojekt

                            I min målbild som jag har för mitt kar så skall jag ha tämligen mörk sand.
                            Men jag hittar inget klockrent på nätet.
                            Det jag tänker nu är att kanske köra på Hornbach 1-2mm Svart, och blanda den med någon ljusare sand för att inte göra botten helt becksvart.
                            Eller har någon något annat förslag, eller invändningar på just Hornbach´s svarta sand?
                            Är sanden färgad på något sätt, och i så fall, kan det ha negativ effekt för fiskarna?

                            Mvh TT

                            Kommentar

                            • stefant
                              • January 2009
                              • 783

                              #59
                              Ursprungligen postat av TurtleTurd
                              Den som är uppmärksam ser också en lite fisk vid ytan. Fick med den när jag köpte dom andra fiskarna. Vet inte vad det är för någon sort. Men han fick vara kvar så klart. Men jag vet inte om man kanske bör komplettera med några fler av dom med. De kanske trivs bäst i stim dom också?
                              Har du någon bättre bild på den, eller har du kommit på vad det är för någon fisk?

                              Kommentar

                              • TurtleTurd
                                • November 2019
                                • 131

                                #60
                                Ursprungligen postat av stefant

                                Har du någon bättre bild på den, eller har du kommit på vad det är för någon fisk?
                                Hej

                                Nej jag har kollat igenom art-registret men inte hittat denna.
                                Några har jag väl tyckt likna den men inte riktigt.
                                Jag har heller inte varit inne i butiken på ett tag så jag har inte kunnat fråga.
                                Men jag har dessa foton på den.
                                Vet inte om det hjälper någon eller dig att artbestämma den?

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Bild 6.jpg Visningar:	0 Storlek:	395.0 kB ID:     	2418228 Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 7.jpg
Visningar: 96
Storlek: 438,5 KB
ID: 2418230

                                Mvh TT
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...