Till minne av min far

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vilken fin bild! Karet är vackert!
    Tack Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilken fin bild! Karet är vackert!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Igår såg jag första snäckor. Så små att de var svåra att se, mindre än en millimeter. De kom som ägg på cryptocoryne jag köpte privat. Jag försökte rensa alla ägg jag såg men hade uppenbarligen missat några. Då lär det bli andra prioriteringar av fisk nästa gång jag köper någon.

    Försöker också hitta amanoräkor men redan förra veckan fick jag veta att min närmaste fiskbutik inte hade de så det blir till att leta vidare. Idag tog jobbet all min tid så när jag väl kom på att ringa till nästa butik för att fråga om räkorna hade den hunnit stänga.

    Och allt som händer med anledning av virusspridning får mig att undra om inte tillgång på fisk kommer att minska och de som kommer finnas tillgängliga kommer vara färre och dyrare? Vad tror ni?

    Till sist så lyckades jag också få till en någorlunda OK bild på akvariet.


    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Tack så jättemycket Inger och Nando!!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Skönt att du mår bättre! Fina bilder också!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna
    Äntligen frisk nog att hålla igång i en timme och det behövdes. Ca 40% av vattnet har blivit bytt och alla alger som satt på glaset är borta. Gjorde också några mindre omplanteringar.

    Av någon anledning lyckas jag inte få till bra bilder av karet varken med min mobil eller med min kamera. Om ni skall titta på videon kan det vara bra att minska ljudet innan ni börjar.

    När jag använde mig av zoom på min telefon blev iaf några detaljbilder ganska fina.

    Nu återstår det bara att se om fiskarna klarar av detta byte utan dramatik.
    Vilka vackra bilder på dina växter

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Äntligen frisk nog att hålla igång i en timme och det behövdes. Ca 40% av vattnet har blivit bytt och alla alger som satt på glaset är borta. Gjorde också några mindre omplanteringar.

    Av någon anledning lyckas jag inte få till bra bilder av karet varken med min mobil eller med min kamera. Om ni skall titta på videon kan det vara bra att minska ljudet innan ni börjar.

    När jag använde mig av zoom på min telefon blev iaf några detaljbilder ganska fina.

    Nu återstår det bara att se om fiskarna klarar av detta byte utan dramatik.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Blir bra med Tripartitan mellan stenarna.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha!

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Som godnatt får ni här se lilla sk*tungen som repade akvariet. Ni kan också se fåtölj som stod framme så att hon lyckades nå akvariet. Numera flyttas fåtöljen ifrån karet när ingen sitter och tittar på fiskarna eller så stoppar kompostgaller henne från att ta sig in i vardagsrummet.

    Här har min dotter låtit henne titta på fiskarna en stund och ni kan gissa vilka tankar hon gick i med tanke på gapet hon har.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Då har du ju rätt många corysar redan. I så fall skulle jag nog avvakta och se om de lugnar sig med tiden. När det gäller amanoräkor kanske du kan ringa butiken och höra ifall de tar swish? Då kan de ju fiska upp räkorna i en påse och ställa den utanför butiken när du kommer och så swishar du kostnaden och ni behöver inte ses alls.
    Var rädd att jag har rätt många corydoras redan. Men tackar så mycket för idén med hur vi kan få in amanoräkorna. Skall kolla med de imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Då har du ju rätt många corysar redan. I så fall skulle jag nog avvakta och se om de lugnar sig med tiden. När det gäller amanoräkor kanske du kan ringa butiken och höra ifall de tar swish? Då kan de ju fiska upp räkorna i en påse och ställa den utanför butiken när du kommer och så swishar du kostnaden och ni behöver inte ses alls.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Kul att du mår bättre! Karet ser jättefint ut! Hur många corydoras trilineatus har du? När jag hade ca tio sådana i mitt storkar var de väldigt skygga och försvann så fort jag närmade mig. Jag köpte sedan ungefär lika många till och då blev de mycket lugnare. Så, förutsatt att du har plats kan det vara värt ett försök att utöka gruppen.
    Just nu har jag 9 trilineatus samt 6 duplucareus. Vet inte hur många fler det finns plats för, om några. Vad tror du?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul att du mår bättre! Karet ser jättefint ut! Hur många corydoras trilineatus har du? När jag hade ca tio sådana i mitt storkar var de väldigt skygga och försvann så fort jag närmade mig. Jag köpte sedan ungefär lika många till och då blev de mycket lugnare. Så, förutsatt att du har plats kan det vara värt ett försök att utöka gruppen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...