För drygt en månad sedan gick min pappa oväntat bort. Då jag stod honom mycket nära blev jag helt förkrossad av det som hände. Hela min värld rasade och jag visste inte hur jag skulle kunna fortsätta leva utan honom. Allt jag kunde tänka på var min rara lilla pappa som inte fanns längre och på de minnen vi delade.

I åtskilliga av de minnen pysslar vi om hans akvarier som med tiden som jag blev äldre blev mina. Akvarier har alltså funnits i mitt liv under det mesta av min barndom och i perioder sedan jag flyttade hemifrån. Senast jag hade fiskar var för kanske tre år sedan. Självklart diskuterades det fiskar varje gång pappa var här. Vi älskade det båda två. Sedan kom livet med yngre tonåringar, hundar och hus med damm i trädgården i vägen och jag lät fiskarna och akvarium flytta till någon som kunde ge de den kärlek de förtjänade.

Så i ett försök till att lyfta upp mig själv från det botten jag befinner mig i just nu och för att känna att jag kommer närmare mina minnen av min pappa ger jag mig in i akvaristiken igen.

Välkomna följa med på min resa i att sätta upp följande:
Akvarium: Juwel Vision 260l
Filter: Eheim Professionell 4+ 350
Inget CO2
JUWEL MultiLux Led belysning.