550 liters Discus - Ett brutet löfte
Kollaps
X
-
Japp nu är det en hel del diskus.....
Jag har väl haft ett par fiskar som hade namn även när jag hade malawi, sedan var det ju mitt papegojciklid par , Alice och Bertil. Men när jag började med diskus blev det så mycket mer personliga så då kom namnen rätt snabbt, men det är bara 16 av 53 som har namn, ännu.......Men det är ju också roligare
Men räknar jag mina rasboror, tetror och endlers så har jag nog också 53!Lämna en kommentar:
-
-
Oj så många discusar du har nu och namn får de alla med tiden.De är så vackra!
Jag har nog inte namngett någon fisk sedan Malte på 80- talet, ett inte alltför ovanligt och svårgissat namn på en mal.
Nej nu höll jag mig inte till sanningen, jag har ju min fine Nelson numera!Tänk att jag sånär glömde bort honom!
Jag har väl haft ett par fiskar som hade namn även när jag hade malawi, sedan var det ju mitt papegojciklid par , Alice och Bertil. Men när jag började med diskus blev det så mycket mer personliga så då kom namnen rätt snabbt, men det är bara 16 av 53 som har namn, ännu.......Lämna en kommentar:
-
-
540 är ny silikonat och tillbaka satt på sin plats. I övermorgon skall jag testa om det är tätt denna gång. Håller tummarna .
Alla andra karen har städats och vattenbyten är gjorda alla filter är också rengjorda. Och nu har jag en lång härlig vecka ledigt där jag bara skall hålla på med karen.
Och det bästa av allt är ju att det inte är så mycket som skall göras, skall byta lite täck glas, sedan blir det mest att studera, fundera och drömma.
Lusten är tillbakaLämna en kommentar:
-
Oj så många discusar du har nu och namn får de alla med tiden.De är så vackra!
Jag har nog inte namngett någon fisk sedan Malte på 80- talet, ett inte alltför ovanligt och svårgissat namn på en mal.
Nej nu höll jag mig inte till sanningen, jag har ju min fine Nelson numera!Tänk att jag sånär glömde bort honom!
Lämna en kommentar:
-
Vad du kämpar med silikonet! Tur att du tar fotopauser ibland! Discusarna är jättefina.
Lämna en kommentar:
-
-
I stordiskusarna kar funkar allt ännu bra. Men lite trött blir jag ju på lady. Nu har hon fått tillbaka lusten igen. Hon putsar på en rot. Snake däremot har ju fullt upp med att mäta sig med de övriga hanarna, förut var ju Snake och Duke de dominanta hanarna men nu finns ju RT, Big Boy och Leopold som är större än Snake, ja även Snoken är ju med i topp striden. Ännu har det inte varit några riktiga bråk. Bara lite gruff mellan Leopold och Snake, RT och Big Boy ingnorera Snake helt. Simmar bara lungt vidare när han kommer och bröstar sig. Känns helt ok iallafall. Sen är ju diskusar hopplösa att fota innan de fått mat, så det blir lite mer foton senare idag. Men här är iallafall en klump diskus...
Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Lämna en kommentar: