350l juwel, dvärgciklider och malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #16
    Ursprungligen postat av Live2Ride
    Inger knäppte just alla på näsan haha :-).
    corydoras tycker jag absolut att du ska ha. Speciellt när du har sand som bottenmaterial. De är ändå ofta akvariets clowner :-)
    Väldigt trevligt att få knäppa någon på näsan ibland - händer väldigt sällan faktiskt .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • fiskeheladan
      • February 2015
      • 85

      #17
      Bra när det finns folk som har koll, slipper man ha det själv

      Live2ride jo någon corydoras kommer det att bli, frågan är bara vilken art, finns ju galet många och dom flesta är ju fina.

      tycker inte att det blir allt för många olika arter, blir ju kardinal som terta, sen två olika dvärgciklider, scalarer, sen lite olika malar, och corydoras, eller är det för mycket olika? känns som det kan bli väldigt bra, ska släppa i ett gäng kardinal och några corydoras på fredag, sen får det nog vara orört med enbart vattenbyten någon månad så får jag känna och se vad som fattas

      Kommentar

      • fiskeheladan
        • February 2015
        • 85

        #18
        Har försökt mig på att ta lite bilder, var mycket svårare än det ser ut Speciellt när rutan blev så "smuttsig" då jag fyllde på vatten förra veckan, måste ta och putsa sen i morgon, någon som har tips på bra skrapa eller liknande?

        här kommer lite bilder iaf:

        Akvariumet





        Fiskar



        Kommentar

        • fiskeheladan
          • February 2015
          • 85

          #19
          Min Apistogramma hane är jätteelak mot honan, hon har tappat nästan all färg, kan det hjälpa att köpa några fler honor?

          Kommentar

          • Live2Ride
            • January 2014
            • 312

            #20
            Ursprungligen postat av fiskeheladan
            Live2ride jo någon corydoras kommer det att bli, frågan är bara vilken art, finns ju galet många och dom flesta är ju fina.
            Håller med dig. Finns ju en Hel del cory i artregistret här på zoopet. Det kan ju vara en början att kika där.
            /Lars

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              #21
              Ursprungligen postat av fiskeheladan
              Min Apistogramma hane är jätteelak mot honan, hon har tappat nästan all färg, kan det hjälpa att köpa några fler honor?
              Det beror nog på vilken art det är, det är inte alla Apistogramma som är haremruvare, fast det kanske ändå hjälper med en till hona om det är så att paret inte fungerar tillsammans, i såna fall kan det ju vara en idé att fråga i djuraffären om du kan lämna in den andra honan om det inte fungerar med två.
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • fiskeheladan
                • February 2015
                • 85

                #22
                Var och kollade efter en ny hona idag, men han som äger Butiken ville endast sälja par, så får leta vidare efter en ny hona, ska till nols ciklidhobby på lördag så kanske finns där, honan såg lite piggare ut nu och hade fått tillbaka sin färg igen, så kanske löser sig. Får se hur det funkar fram till på lördag

                Kommentar

                • fiskeheladan
                  • February 2015
                  • 85

                  #23
                  Honan verkar må mycket bättre nu, så det verkar lösa sig.
                  Valde dock att ge bort scalarerna, hade försvunnit 2 kardinal, såg sedan en av scalarerna ta en kardinal så får jag släkte lyset. Kände det blev bäst att ge bort dom då jag vekligen vill ha ett stim med kardinaler :-)
                  vad kan man ha istället som är lite högre upp i karet?
                  Discus? Något annat?

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    #24
                    Skönt att det verkar ordna sig med honan Om det inte måste vara en stor fisk som är högre upp i karet så kanske någon Bilbuk kan vara ett alternativ?
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • Live2Ride
                      • January 2014
                      • 312

                      #25
                      Tänkte precis som kje på bilbuk. Men de är ju inte alls i samma storlek som scalarer.
                      jag skulle också vilja ha scalarer men har valt bort dom just pga det som nu drabbat dig.
                      /Lars

                      Kommentar

                      • fiskeheladan
                        • February 2015
                        • 85

                        #26
                        Var väl lite dumt att slänga i två hyfsat stora scalarer innan kardinalen åkte i, hade nog varit smartare och gjort tvärt om, väntat tills tetrorna vuxit till sig lite.
                        Jo har kikat lite på sånna bilbuk innan, men aldrig haft några och har inte riktigt fastnat för dom, men det går väl alltid att ändra sig.
                        Ska till nols ciklidhobby i morgon får gå runt där och spana och se om jag kan hitta något skoj. Alltid velat ha discus,men har i slutändan inte riktigt vågat prova, kanske ska ta och göra det denna gång. Man blir ju väldigt feg när folk skriver hur svårt det är och så vidare.

                        Kommentar

                        • fiskeheladan
                          • February 2015
                          • 85

                          #27
                          Sådär nu har jag fått i lite mer fisk och börjat se hur jag vill ha akvariummet, kommer nog ta sin tid dock. Ska köpa till en massa växter och kanske någon mer stock, jag gillar när det ser ut som en djungel så ska väl försöka satsa lite mer på det nu.

                          Fiskarna som simmar i karet just nu är:
                          57st Kardinaltetror
                          1+2 Apistogramma agassizii
                          6st Nyckelhålsciklid
                          10st Corydoras Venezuelanus
                          1st L-066
                          2st L-201
                          2st L-137
                          2st Plecostomus
                          2st Trädräkor

                          Här kommer en massa bilder på fiskarna och karet, blev nöjd med en hel del bilder den här gången :-)













                          Kommentar

                          • fiskeheladan
                            • February 2015
                            • 85

                            #28
                            Idag har jag varit och skaffat lite fler andra växter, och gjort om helt i akvariet, blev faktiskt ganska nöjd med scapen.

                            Tjejen är utbildad florist och tog över all växbindning och hade en del att säga om inredningen, var bra med extra ögonoch idéer.
                            Nu ska allt bara få sätta sig och växa till sig

                            Kunde ju inte heller åka där ifrån utan en till L-mal, så en L-075 fick åka med hem också
                            måste ta och bli guldmedlem här nu också, har glidit runt och läst trådar här i kanske 5år utan att skriva eller vara medlem, så inte mer än rätt att man sponsrar lite

                            här kommer iaf lite bilder dock en del reflektion och lite suddigt på vissa:



                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              #29
                              Ser toppenfint ut!
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • reddule
                                • February 2015
                                • 171

                                #30
                                Hej Crille.
                                Ser ju grymt ut.
                                O tack för scalarerna=) min scalar hona gillade dom ännu mer när det nu blev ägg några dagar efter=)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...