Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Tommy, läste just dina inlägg i Mats tråd. Av någon konstig anledning, så känner jag liksom på mig att du fixar till en plats för ett större kar. Ni behöver bara möblera (+ lite övertalning kanske) om lite sådär, funkar alltid!!
.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Dom har haft sånna Cuipuea i lager jättelänge. Så misstänker att det är de "överblivna" efter att folk plockat ur det bästa. Men blir iaf jäkligt kul om du tar bild på dom så man får se hur de ser ut. Finns ju ingen bild på deras hemsida.Kommentar
-
Pia, jag är helt säker på att Tommy hittade några skönheter, men att han nu har fullt sjå med att övertala sin kära sambo om ev. ommöblering, så att ett större kar får plats.
Det där med övertalning funkar för det mesta här hemma, men på rätt plats och tid.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Tänkte sätta mig nu med ett glas vin för att se om jag fick till några bilder, var väldigt svårt att fotografera i lokalen.
Jag lyckades hålla köpesuget i styr men det gjorde inte Pernilla som handlade med två av dess skönheter hem
(Tog en snabb bild efter inkoppning innan avresa till operan så de var fortfarande lite bleka)
Mer om detta och förhoppningsvis lite bilder så fort jag hinner.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Helt underbara bilder. Nykomlingen är så vacker. Det är nästan så det skimrar. Åh så kul att Pernilla också känner hur diskusarna tar sig in runt hjärtat. Kommer ihåg när jag själv satt på Aquazoo med Anders och bara njöt av trevligt sällskap och underbara diskus.Kommentar
-
Kan bara hålla med, riktigt vackra fiskar Pernilla valde. Dessutom härligt att få dela ett intresse som detta med den man älskar. Idag har vi en hel del aktiviteter framför oss i akvaristikens tecken, hoppas få tiden att återkomma till detta under dagen.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Flytt av karet 4 cm?
Någon som kan komma på något smart sätt att flytta vårt 240 kar ca 4 cm sidledes utan att behöva tömma ut precis allt? Vad vågar man och vad vågar man inte göra?Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kan du fixa att tömma 80-90 procent så kan man ta bänk och rubbet samtidigt. Lyfter med bänken i små steg.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar