Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1431576833.852536.jpg
Visningar: 1
Storlek: 321,2 KB
ID: 2171573

    Jag läser också, men mest på morgonen då barnen styr tidsschemat här hemma.
    Observera spöket i akvariet, det är det inte alla som har.

    Jag har också jobbat vidare på mulmtemat och tror stenhårt på det. Min dröm är ju fortfarande den miljön som var i Johnnys tråd med vf diskus och bottentittare. Som jag nu såklart inte hittar.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Varför då? Vi har ju en handfull läsare!

      Jag har spelat för mindre publik, varför svika dem som kommer?


      Fast jag fattar ju hur du känner...
      Min tråd är död, det är delvis mitt eget fel! Men vad annat kan man göra än ge sig hän!?
      Och värre blir det i sommar, men så kommer det igång igen till hösten. själv går det väldigt mycket i perioder beroende på hur jag har på jobbet. Men visst är det så att man tappar sugen att skriva i sin tråd med lite respons. Dock har just den här tråden typ 200 inlägg sista veckan och min 20 sista halvåret. Så ju mer aktiv man är själv desto mer fart blir det på de andra. Se bara vad Mats gör med sina härliga filmer man aldrig tröttnar på.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Undrar varför det plötsligt snackas om nedläggning av trådar, döda trådar lite överallt. Alla i forumet har ju perioder när livet liksom tar över. Du, Tommy, jobbar ju ibland så du varken hinner eller orkar skriva. Helena har fullt upp med barnen ibland. För egen del så är det kombon med för mycket jobb som kan tömma mig. Så det är livet som gör att det blir stiltje i trådarna. Inte brist på intresse eller engagemang. För mig har din tråd, Tommy syresatt mig även om jag inte skrivit.
        Woods tråd är inte alls död även om jag inte skrivit. April-September så drabbas Zoopet av temporär stiltje. Då finns det alltid någon som får en entusiastisk glädjeknäpp och för in energi i forumet som då kickas igång.
        Tycker inte ni som lagt ner så mycket kärlek och engagemang ska vara så himla snabba att lägga ner när det blir stunder av tystnad. Gå upp i din egen glädje över hobbyn och dela med er när ni har lust och tid.
        Jag älskar min fru. I stunder är vi bara. Vi pratar inte utan gör vårt sida vid sida. Men vi litar på varandra och känner en kärlek ändå. Även om vi inte säger nåt.
        Nu är det väl att fläska på att säga att jag älskar er allihopa, men stundtals så är det banne mig inte långt därifrån. Men lita på det vi känner för varandra. Ge inte upp så lätt.
        Livet är alldeles för kort och värme, empati, vänskap och humor är bristvara i världen. Så när man då som vi här stundtals kan lyfta varandra och förgylla dagen, så skulle jag önska att vi litade på att det blir så igen. Även om vi blir upptagna av våra överbelastade liv. Vänner ska man vara rädd om. Även om man inte träffats på riktigt utan i tanken och känslan. Det gills också.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Tur du är vaken. Och morgonklok. Du sätter ju på pricken ord på hur det är.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Men Johnny det var snålt av dig att inte leta fram diskusfilmen. Hade det varit gentlemannen Mats hade det gått på noll komma nix. Men inte med dig inte, nä sitt du där och njut morgonkaffet i godan ro och tänk inte på mig som helt själv spammar hela zoopet. ooO( hoppas han sätter kaffet i vrångstrupen)
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Om någon skulle gnälla om att ens tråd är död så är det väl jag :-). Men varför skulle jag göra det? Jag skriver där når något händer som jag vill berätta och om ingen kommentera so what. Jag läser själv istort sett allt nytt på Zoopet men kommentera/sxara bara på ca 10% av det jag läser. Varför? Tja för att jag inte vet nog om ämnet, inte vet vad jag ska svara just då eller inte har tid, men jag har ju tagit mig tid att läsa det. Titta mera på hur många som har läst istället för hur många som har skrivit, om man nu vill hålla koll på sånt. För mig så är ZooPet mera ett ställe att "träffas" och lära sig mera samt få idéer. Det svänger ju upp och ner i våra liv som Jonny skriver och ibland har vi inte så mycket tid att hålla på med vår hobby och då hinner man ju oftast inte heller med Zoopet heller men det betyder ju inget då man kommer tillbaka igen när man hinner och har lust.

              Skickat från min SGP311 via Tapatalk
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Äh, rätt vad det är får man damp och så börjar det röra på sig, typ som jag som själv skrivit en halv miljard inlägg i min tråd själv de senaste 3-4 veckorna. :-)
                350L Diskus

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av HWH
                  Men Johnny det var snålt av dig att inte leta fram diskusfilmen. Hade det varit gentlemannen Mats hade det gått på noll komma nix. Men inte med dig inte, nä sitt du där och njut morgonkaffet i godan ro och tänk inte på mig som helt själv spammar hela zoopet. ooO( hoppas han sätter kaffet i vrångstrupen)
                  Nja Helena det gör han inte. Kaffet var tvärtom riktigt gott. Vilken av filmerna är det du menar? Det är ju några.... Ungefär när i tid?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Här har du mej. Salamimacka och kaffe.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: Snapshot_20150514_3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 41,3 KB
ID: 2171575

                    Ps. Jag läser

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Nja Helena det gör han inte. Kaffet var tvärtom riktigt gott. Vilken av filmerna är det du menar? Det är ju några.... Ungefär när i tid?
                      Mitt också, en härlig hemmagjord latte, med massa skum.
                      Filmen med en massa pinnar på botten, strömt vatten, gröna diskusar og en massa fräna bottentittare. Jag har letat och trodde det var i ca inlägg 4000 men hittar det inte
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Sitter och letar efter filmen och kom över den här sidan igen. Här snackar vi diskusporr. https://www.zoopet.com/forum/showthr...54823&page=185

                        Det är synd att jag inte hittar den för där ser man ju precis hur äkta mulm ska göras
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Helena: Kan det vara denna?


                          Eller denna?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Dessa gick jag igång på i varje fall.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Ha ha den ens gick på storbild på tv när jag läste. Men nej det är inte de. Det är en kort kort film på bara diskusar och ett gäng randiga bottentittare
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Härligt. 9:10 in i första filmen är mitt i prick. Precis så hade jag tänkt mig botten. Har börjat plantera gräs på spridda platser i böset.
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...