Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Erkänn att du vill vara som Tommy. :P
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1425055044.738520.jpg
Visningar: 1
Storlek: 262,4 KB
ID: 2166321
      Nu är vi på G, dottern och jag!!!

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        Ursprungligen postat av jozi81
        [ATTACH]74436[/ATTACH]
        Nu är vi på G, dottern och jag!!!
        Hahaha! Fantastiskt Daniel! Hur gammal är hon?

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          5, söt som socker! Valt allt själv och det kommer mera.. Grodor blir det, lite fisk, salamander kanske. Hon kan redan namnen på alla rovfirrar, visar kompisarna "där är en gar" "det där är en pärlrocka". Finns hopp!

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            Hahaha! Där har du allt gjort ett bra jobb Daniel! Kul när ungarna också söker sig in på vårat spår! Inte dåligt att ha koll på dina firrar! Bra gjort! Om jag bara gissar så är det mer än vad frun kan? Här hemma är det iallafall så... Däremot kan våran 16 åring en hel del latinska namn på fiskar vi har/haft... Jodu... Det finns nog hopp...

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              Ursprungligen postat av Helene&Andreas
              Hahaha! Där har du allt gjort ett bra jobb Daniel! Kul när ungarna också söker sig in på vårat spår! Inte dåligt att ha koll på dina firrar! Bra gjort! Om jag bara gissar så är det mer än vad frun kan? Här hemma är det iallafall så... Däremot kan våran 16 åring en hel del latinska namn på fiskar vi har/haft... Jodu... Det finns nog hopp...
              Rätt gissat

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Min fru gillar dessa!
                Klicka på bilden för större version

Namn: 160220153739.jpg
Visningar: 3
Storlek: 268,6 KB
ID: 2166336
                Bolivianerna "ser löjliga ut" sedan jag skaffade dem! Slutar väl med rovfisk om hon får bestämma, men då blir det till att hålla prislapparna hemliga! Fick just säga att en ny 122cm 2x54w T5 HO Fluval (Hagen Glo) kostade "typ en femhundring"...

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Min fru gillar dessa!
                  [ATTACH=CONFIG]74471[/ATTACH]
                  Bolivianerna "ser löjliga ut" sedan jag skaffade dem! Slutar väl med rovfisk om hon får bestämma, men då blir det till att hålla prislapparna hemliga! Fick just säga att en ny 122cm 2x54w T5 HO Fluval (Hagen Glo) kostade "typ en femhundring"...
                  Hahaha! Här hemma var Red Tailen Bosse sambons favorit... Hon tom funderade på hur vi skulle kunna behålla honom som vuxen...

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Ursprungligen postat av jozi81
                    Rätt gissat
                    Det där måste du verkligen fånga upp och uppmuntra!!!

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Min fru gillar dessa!
                      [ATTACH=CONFIG]74471[/ATTACH]
                      Bolivianerna "ser löjliga ut" sedan jag skaffade dem! Slutar väl med rovfisk om hon får bestämma, men då blir det till att hålla prislapparna hemliga! Fick just säga att en ny 122cm 2x54w T5 HO Fluval (Hagen Glo) kostade "typ en femhundring"...
                      Så är det! Märker att yngel slår till något nedärvt, då får jag lägga hur mycket energi som helst för att rädda dom, så jag tror nog ciklider är det fruvänligaste jag kan hålla!
                      Odlade Dats skulle nog göra samma grej, minst.. Men det är ju lite trixigt...




                      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                      Det där måste du verkligen fånga upp och uppmuntra!!!
                      Att jag ska! Idag köper vi nog grodor.
                      Sen är 12 åringen sugen, men han vill ha det i rummet sitt och vi hittar ingen bra plats. Datorer och skärmar är i vägen..
                      Han har haft i garaget men det är tydligen inte "samma sak"

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Så himla kul att läsa om det som händer ihop med dina barn
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Ursprungligen postat av jozi81
                          Att jag ska! Idag köper vi nog grodor.
                          Sen är 12 åringen sugen, men han vill ha det i rummet sitt och vi hittar ingen bra plats. Datorer och skärmar är i vägen..
                          Han har haft i garaget men det är tydligen inte "samma sak"
                          Min 10-åriga grabb säger att han vill ha sina albinoklogrodor (storlek handflata) i sitt rum i nya lägenheten om ett par månader.
                          Denna gången lyckades jag tala ur honom det då jag vet hur det slutar när grodorna helt plötsligt blir parningssugna, kväker 7 nätter i rad och lägger rom varannan natt
                          En 10-åring med sömnbrist är inget jag längtar efter. Däremot fiskar på deras rum är en bättre idé

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Ursprungligen postat av jozi81

                            Odlade Dats skulle nog göra samma grej, minst.. Men det är ju lite trixigt...
                            Äh gör det bara! Helst igår!
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Så himla kul att läsa om det som händer ihop med dina barn
                              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1425120209.103536.jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,8 KB
ID: 2166359
                              Kul att höra, ja nu tjatas det! Varannat ord är "grodor" från 5 åringen och 12 åringen var en sväng och kollade 1225an utbrast spontant att nu skulle hans rum remakas för att rymma mitt 240 liters jobbakvarium!

                              Vill han så får han såklart, jobbet är ju bara jobbet även om det gör sig sjukt bra där!
                              Men han ska få längta lite.. (Erfarenhetsbaserat...)

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Fler bilder på Biotodoma vill vi se!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...