Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Jag skulle köra Nematol. Tveklöst. De själva kommer inte att ta stryk av det. Är de infekterade kan det ju ta bra länge innan du ser nåt. När du sedan ser så har honan redan börjat föda och då har du ju skiten i allt. Filter, botten, växter etc. Så bomba du....
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      När Pia fick på dem hon köpte så syntes det väl redan på de första bilderna hon la upp på dem, om jag minns rätt? Samma med en scalare jag köpte häromsistens, såg redan efter några dagar att den hade skiten, när jag tittade närmare på den. Apropå scalarer, så tycks de vara känsliga mot Nematol, i alla fall om man får rådet att överdosera en aning.

      Jag stod och studerade de bolivianer jag har nu en bra stund i butiken, och såg inget då, och inget nu heller såhär ett halvår eller så senare.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Kör!
        Det tog ett par månader innan jag såg den första sticka ut, och det är lite väl många här som drabbats...

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Det är ju en intressant om man vill medicinera förebyggande eller inte. Jag har ju 3 L200 som simmar runt i medicin i en vecka för att vara helt säker. Men om du inte ser några strån så föder ju inte Camallanus-honan än och har följaktligen inte smittat karet. Kör en medicinering i karantänburk med enbart bolivianerna så är det ju lugnt.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Så fick det bli! Dom simmar nu i dubbel dos, samma gör dom vanliga fjärilarna med, dom var ju VF.. Flyttade malarna, med teorin att dom inte börjat föda. Var en L600 och en superröd anticristus. Några endlers jag spritt även till detta karet fick med gå kvar.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Det verkar som om alla levandefödare går åt av medlet. Nu kanske du inte gråter över Endlers men bara så att du vet.....
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Flytta på endlers om du vill ha dem kvar, de verkar vara känsliga mot Nematol!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av jozi81
                  superröd anticristus.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Det verkar som om alla levandefödare går åt av medlet. Nu kanske du inte gråter över Endlers men bara så att du vet.....
                    Iofs men det är ändå liv! Jag flyttar!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av jozi81
                      Iofs men det är ändå liv! Jag flyttar!
                      Sånt gillas
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Sen behöver jag en dammpump tajt i ledningen på denna tävlingen på fuckbook, https://www.facebook.com/vattenliv.n...94623830775977 tycker ni nu att man (Daniel Josefssons) bild är bäst stoppa gärna dit en "like"
                        Självfallet så har du även fått en "gilla" av mig.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                          Självfallet så har du även fått en "gilla" av mig.
                          Mm, såg det . Generellt blir man väldigt glad över den allmänna trevlighetsnivån på folk man möter här inne!

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av jozi81
                            Mm, såg det . Generellt blir man väldigt glad över den allmänna trevlighetsnivån på folk man möter här inne!
                            Man får det bemötandet man förtjänar är inte svårare än som så!
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Det är dåligt med malbilder i denna tråd....................

                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Blåvinge min käre cybervärlden!

                                Du hade helt rätt i din analys! Men inte ta bort inlägg!!

                                Ska köra ett fororace, men har lite problem i 1225an, tror HIH, men isåfall tidigt stadium, partiklar, hinna, lite kiselalger, trixiga scalarer som inte ser tjusningen i mat osv. Ska rengöra en av fx6orna och koppla in ett 2180 så fort akvarielagret har fixat en packning som bara auktoriserade får köpa in.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...