Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Här följer lite kvalificerad och konstruktiv kritik som måhända kan vara svårt att ta såhär en tisdag kväll:

    Så jäkla snyggt, blir sugen på att dra på mig torrdräkten, slänga en tub på ryggen och studsa i.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Här följer lite kvalificerad och konstruktiv kritik som måhända kan vara svårt att ta såhär en tisdag kväll:

      Så jäkla snyggt, blir sugen på att dra på mig torrdräkten, slänga en tub på ryggen och studsa i.
      Hahahaaa, tack kompis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av jozi81
        [ATTACH]74221[/ATTACH]

        Jag tror jag är klar...
        Planterat ner ett gäng cryptocoryne av diverse modeller, lite catappablad modell större. Lite kvistar etc. Nu ska det bara växa till sig... Mina stora cryptocoryne u(någonting) börjar vissna ner, antar att dom kommer tillbaka...

        Gärna feedback på layouten.
        Bryzell, du som är min Gud, ris/ros? Jag har hårt skinn!

        Filmen kanske ger mera koll, fiskarna trycker och ljudet är hemskt..

        Bara hitta lite fiskar snart då

        http://youtu.be/Il-C64O_XEc
        gud hör bön.
        Det karet är alldeles underbart fint. Fantastiskt välavägd inredning med allting placerat så att det finns utrymme för utveckling.
        Toppnotch från bottenregionen till ytan! Vrålfin bild, och störtskön film. Mumma!

        Kommentar

        • Faltaren
          • July 2005
          • 1453

          Snyggt men jag tycker det är lite för mycket på botten. Jag gillar mer cleant. Men smaksak. Fint iaf 😃
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            gud hör bön.
            Det karet är alldeles underbart fint. Fantastiskt välavägd inredning med allting placerat så att det finns utrymme för utveckling.
            Toppnotch från bottenregionen till ytan! Vrålfin bild, och störtskön film. Mumma!
            Tack! Värmer skönt i Norrland i februari! Längtar tills det växer igen lite nu bara.


            Ursprungligen postat av Faltaren
            Snyggt men jag tycker det är lite för mycket på botten. Jag gillar mer cleant. Men smaksak. Fint iaf 😃
            Tack!
            Normalt sett brukar jag vara av samma åsikt, speciellt i mina rovkar.
            Nu tänkte jag dock gå all in på småfisk här, så då vill jag ha massor av gömslen och avgränsningar.

            Även om det är slöseri att dölja den fina zooluxsanden...

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Det är ju just det... Kan du inte röja upp en liten plätt någonstans, in mot mitten?
              Vrålsnyggt även som det är dock!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Du är guld Daniel.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Det är ju just det... Kan du inte röja upp en liten plätt någonstans, in mot mitten?
                  Vrålsnyggt även som det är dock!
                  Mm, kanske något på spåren, speciellt då det växer ihop kan det nog bli lite som en matta av... Allt..
                  Ska kolla på en gata bakåt i karet, konstruktivt och bra! Tack!

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Du är guld Daniel.
                    Tack kompis! Du med

                    Lite under din kunskapsnivå, men ska jag göda något alls till mina enkla gröna prylar?

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av jozi81
                      Tack kompis! Du med

                      Lite under din kunskapsnivå, men ska jag göda något alls till mina enkla gröna prylar?
                      Testa utan du, det märks om du behöver mat till växterna
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Mm, kanske något på spåren, speciellt då det växer ihop kan det nog bli lite som en matta av... Allt..
                        Ska kolla på en gata bakåt i karet, konstruktivt och bra! Tack!
                        Om du eventuellt skall ha fler jordätare så är det väl gött med lite naken sand också.

                        Jag har själv tänkt lite som en "gata" in mot bakgrunden i min ciklidburk. Långt ifrån samma kaliber som dina akvarier, men jag börjar känna mig tillfreds med den, så jag törs faktiskt visa upp den i din tråd...

                        Klicka på bilden för större version

Namn: 180120153659.jpg
Visningar: 7
Storlek: 208,6 KB
ID: 2166129 Klicka på bilden för större version

Namn: 150120153600.jpg
Visningar: 4
Storlek: 205,9 KB
ID: 2166130

                        Edit: Tänk bort skalarerna, de har flyttat!
                        Senast redigerad av Mr Woods; 17 February 2015, 21:58.

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Om du eventuellt skall ha fler jordätare så är det väl gött med lite naken sand också.

                          Jag har själv tänkt lite som en "gata" in mot bakgrunden i min ciklidburk. Långt ifrån samma kaliber som dina akvarier, men jag börjar känna mig tillfreds med den, så jag törs faktiskt visa upp den i din tråd...

                          [ATTACH=CONFIG]74226[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74227[/ATTACH]

                          Edit: Tänk bort skalarerna, de har flyttat!
                          Älskar det karet!
                          Stenarna hos mig begränsar planteringarna relativt mycket, men ska nog faktiskt fixa en gata.. Jordätarna kanske blir cupido, helt förälskad, men måste fundera på vattnet, inte perfekt direkt.
                          Bolivianer blir det nog däremot, fan vad fina dom är!


                          Sent from my iPad using Tapatalk HD

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Cupiiiidoooo!!! Som jag också vill ha jue!

                            Tänkte försöka med dem i den burken, borde väl funka eller?
                            Geophagus sp. Pindaré är jag sugen på också, skulle vara fränt med munruvare! Den ena eller andra av dessa i det här karet skall det bli när den nuvarande fisken fått flytta.
                            Då blir det artakvarium, plus malar...

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Om du eventuellt skall ha fler jordätare så är det väl gött med lite naken sand också.

                              Jag har själv tänkt lite som en "gata" in mot bakgrunden i min ciklidburk. Långt ifrån samma kaliber som dina akvarier, men jag börjar känna mig tillfreds med den, så jag törs faktiskt visa upp den i din tråd...

                              [ATTACH=CONFIG]74226[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74227[/ATTACH]

                              Edit: Tänk bort skalarerna, de har flyttat!
                              öj, hörru..

                              jag har haft ett likadant kar. Har du sett det på bild?
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                öj, hörru..

                                jag har haft ett likadant kar. Har du sett det på bild?
                                Johojemän! Snyggt var det! Och du hade också centralamerikaner eller hur?

                                Men du var som vanligt lite bättre trädgårdsmästare än vad jag är!

                                Edit: Kollade tillbaka lite i din blog, och det är ju fan läskigt vad vi har valt liknande arter!

                                Jag har dock börjat fundera på att hoppa över multispinosorna (som jag också varit lite inne på) och gå direkt över till riktiga jordätare, sedan när elliotihonan väl lekt ihjäl sig...
                                Senast redigerad av Mr Woods; 17 February 2015, 22:36.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...