Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Ursprungligen postat av Live2Ride
    Snyggt inrett jozi. Önskar själv att jag hade ett bättre öga för inredning. Även om jag inte är missnöjd med mitt så skulle det kunna vara bättre. Försöker se och lära av er som kan det där :-).
    Tackar! Även om jag, precis som du, försöker lära mig. Här på zoopet är man ju blott en glad amatör.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Kommentar

    • Live2Ride
      • January 2014
      • 312

      Haha ja men precis. Det är ju en hel del att lära för oss glada amatörer :-)
      /Lars

      Kommentar

      • KristianE
        • April 2012
        • 1443

        Jag gav 6kr styck för neoner på Hornbach vilket är deras standardpris på minsta sorten. Men det blir ju några tusen om man ska ha lite fisk helt klart.
        Men du får inte vänta för länge med den storleken, en av mina sorgmantlar simmade runt med en neontetra stjärt utstickandes i mungipan ...
        //Kristian
        Följ mitt 1440l SA projekt på
        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Tog en sväng förbi handlaren i Nol i veckan, någon måste ha gjort något fel, verkar som att några av dina fiskar hamnat där av misstag
          Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 265,5 KB
ID: 2165903
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
            Tog en sväng förbi handlaren i Nol i veckan, någon måste ha gjort något fel, verkar som att några av dina fiskar hamnat där av misstag
            [ATTACH=CONFIG]73984[/ATTACH]

            Jag tror att priset på dessa är satt enbart för att de ska få gå kvar där för evigt Jag myste med dem lite i våras. Det är ganska mycket fisk faktiskt och det är svårt att se det på bilder.
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Den nyfikne hoppas att nån kläcker ur sig vilken art det är på bilden.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Marble motoro..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Tackar!

                  Någon som vet/har tips på nån flashig bok som handlar om rockor? Det hade ju varit perfekt för mig nu... började fundera på om den där bokserien med "rosaaprikos" färgat omslag har en om rockor. (Minns ej vad den heter.) Den serien innehåller ju alla möjliga familjer.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Jadu.. Svår fråga..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Hittade två som verkar vettiga:


                      Har dock inte sett dom "live"

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Aqualog var det jag tänkte på. Tack Jozi. undrar om inte jag har sett den på lagret... Ska ringa dit och kolla sen.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Läste i en annan tråd (inger!) för 1000 inlägg sen att du inte kunde förstå Lmals hypen.

                          Lösningen är att ha dimbar belysning
                          Titta på denna morgonmatning, inte ett öga torrt!!
                          L25 hann undan dock, annars är alla med!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ja du Daniel, det där ser mysigt ut . Sen ska jag erkänna, att jag har kollat efter lite mindre icke träätande L-malar som gillar lite hårdare vatten. Jag tycker att det finns många jättevackra malar, sen visar ju du en lösning som funkar så att man kan se dom . Har faktiskt en blå liten belysning, som jag aldrig har använt.
                            Hmm, kanske ändå, att 220L blir ombyggt till ett malkar. Tänker mig massor av rötter att bygga gömställen i (älskar rötter)...

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Ja du Daniel, det där ser mysigt ut . Sen ska jag erkänna, att jag har kollat efter lite mindre icke träätande L-malar som gillar lite hårdare vatten. Jag tycker att det finns många jättevackra malar, sen visar ju du en lösning som funkar så att man kan se dom . Har faktiskt en blå liten belysning, som jag aldrig har använt.
                              Hmm, kanske ändå, att 220L blir ombyggt till ett malkar. Tänker mig massor av rötter att bygga gömställen i (älskar rötter)...

                              //Inger
                              Tror jag skrivit det tidigare i tråden, men belysning som går att dimmra är ytterligare en dimension. Denna får ju steglöst ner mot mörker, och det är grymt se nattpasset komma fram och avlösa dagarbetarna, nästan som 2 akvarium i ett!

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av jozi81
                                Läste i en annan tråd (inger!) för 1000 inlägg sen att du inte kunde förstå Lmals hypen.

                                Lösningen är att ha dimbar belysning
                                Titta på denna morgonmatning, inte ett öga torrt!!
                                L25 hann undan dock, annars är alla med!

                                http://youtu.be/b6D1Z1JjFi0
                                Fantastiska sygmallar Daniel!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...