Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av jozi81
    [ATTACH]73897[/ATTACH]

    Tänkte "chilla" med fiskköp till 1225an och känna in karet, tung januari skulle tas igen med svångremmen åtdragen i februari, det gick sådär...

    Beställde pellets från vetUK, riktigt bra priser med ca 70kr/påse på ciklid gold som exempel, sen blev det ett Sunsun 404 från eBay för dryga 700kr, riktigt bra pris, hoppas det är något att ha bara...

    Sen dök jag förbi akvariecenter idag...
    Tokfina scalarer från Tjeckien manapacuru.

    Förhandlade ner priset från 200 till 135kr (tror jag) och 7 st hamnade i karet...
    Nöjd faktiskt!

    Sen fick en L114, kanske 6 cm liten följa med.

    Men nu är det locket på!!
    Yeah! Good stuff!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Akvariegaraget

      114 är tuff. :P

      På riktigt alltså. Jag backar när en sådan kommer. Coola rackare. Bra gjort!
      Senast redigerad av Likan; 29 January 2015, 20:38.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Likan
        114 är tuff. :P

        På riktigt alltså. Jag backar när en sådan kommer. Coola rackare. Bra gjort!
        Mm, gillar dom! Den går nu med panaquer, 137orna, samt en liten L25 så den får nog att göra!

        En film på scalarerna, ni som kan sånt här, visst ser dom rätt ok ut!?

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Skulle inte underskatta 114.. Den är inte i klass med 24/25/panaque.. Vi snackar all in adonis om det är en hane..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • tonpet
            • February 2008
            • 469

            Ursprungligen postat av jozi81
            En film på scalarerna, ni som kan sånt här, visst ser dom rätt ok ut!?
            http://youtu.be/oSPdYco4LWE
            Åååå du vara bara tvungen å lägga ut en film också.... Jag som ligger i uppstarten och inte riktigt bestämt mig än vad jag vill ha, Scalarer igen eller all in på Diskus. Älskar denna helt underbara fina majestätiska fisk.
            Ja dom ser väldigt fina ut. För min egen del så är detta den finaste varianten av scalare, just i från Manapacuru. Tydliga silverfärgen och kolsvarta ränder och röd nacke och fenor som står rakt upp,,,, Ooooh

            Bara å gratulera och hoppas att du är nöjd, vilket jag tror. Lycka till
            Juwel Rio 300, Diskus
            "Sluta vara den du var och bli den du är"

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              15 secs of bliss!
              Ser kanonfint ut!

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Som jag skrev tidigare. 3-400 neontetror och det är ett av dom fetaste karen någonsin.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Akvariegaraget

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Skulle inte underskatta 114.. Den är inte i klass med 24/25/panaque.. Vi snackar all in adonis om det är en hane..
                  Mm, jo så är det nog, såg den faktiskt idag, dom är sjukt vackra. Får hoppas på en hanne då

                  Ursprungligen postat av tonpet
                  Åååå du vara bara tvungen å lägga ut en film också.... Jag som ligger i uppstarten och inte riktigt bestämt mig än vad jag vill ha, Scalarer igen eller all in på Diskus. Älskar denna helt underbara fina majestätiska fisk.
                  Ja dom ser väldigt fina ut. För min egen del så är detta den finaste varianten av scalare, just i från Manapacuru. Tydliga silverfärgen och kolsvarta ränder och röd nacke och fenor som står rakt upp,,,, Ooooh

                  Bara å gratulera och hoppas att du är nöjd, vilket jag tror. Lycka till
                  Jag är supernöjd! Lite är det så att jag stoppade dom tills jag vet. För fina till rätt pris för att jag skulle släppa dom. Kanske blir discus tillslut här ändå...




                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  15 secs of bliss!
                  Ser kanonfint ut!
                  Man tackar, erkännande från levande legender värmer gött!


                  Ursprungligen postat av KristianE
                  Som jag skrev tidigare. 3-400 neontetror och det är ett av dom fetaste karen någonsin.
                  Kan hålla med, dock tror jag jag passar om ingen ger mig ett sjukt bra pris!!
                  Känner jag mig rätt trillar det nog ner lite större ciklider någon gång. Men då har dom ju iofs mat..

                  Filmade helkarsfilm, knappt nå fisk men jag är så sjuuuukt nöjd med ljuset.
                  Balzanii och scalarer är det fisk ni ser.


                  Sen liten snutt på mina yngel! Gymnogheophagus balzanii
                  38 st som börjar få lite storlek, dom går i 363 liter med alla mindre malar (137, 25, 114, 191, 203 och 90)
                  Senast redigerad av jozi81; 30 January 2015, 18:05. Anledning: h

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    För jädra gôtt att se!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Så himla snyggt inrett kar med dessa stora rötter och Scalarerna . Men (enligt mig då) +:a till jättevallisar och kanske stora svärdsplantor, så dom har liksom någonting att "göra" - typ snirkla in sig bland en massa bladverk. Dessutom gillar ju Scalarer att lägga sina äggslingor på stora växter.
                      Bara lite om vad jag tycker .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Så himla snyggt inrett kar med dessa stora rötter och Scalarerna . Men (enligt mig då) +:a till jättevallisar och kanske stora svärdsplantor, så dom har liksom någonting att "göra" - typ snirkla in sig bland en massa bladverk. Dessutom gillar ju Scalarer att lägga sina äggslingor på stora växter.
                        Bara lite om vad jag tycker .

                        //Inger
                        Lite mer kommer nog hända, typ massor av crypto (den enda växt jag behärskar) mer rötter, löv, samt den växt jag nu tappade namnet på... Lökväxt, långa blad, valleform men grövre...

                        Tack btw!!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          ...crinium?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            ...crinium?

                            //Inger
                            Word!


                            Sent from my iPad using Tapatalk HD

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              Word!


                              Sent from my iPad using Tapatalk HD
                              .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Live2Ride
                                • January 2014
                                • 312

                                Snyggt inrett jozi. Önskar själv att jag hade ett bättre öga för inredning. Även om jag inte är missnöjd med mitt så skulle det kunna vara bättre. Försöker se och lära av er som kan det där :-).
                                /Lars

                                Kommentar

                                Arbetssätt...