350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Nu har jag bara lite lite kvar av ek- och boklöven jag fick av ansjo-Anders för typ jättelänge sen Men en bekant sa till mej att man kan använda lönnlöv också och det finns ju lite överallt häromkring. Jag håller just nu på och bereder lite alkottar och björkpinnar och löven för att ploppa i dom hos bolivianerna med kompisar. Jag läste Mats artikel i AE om fjärilsciklider igen och det här gav verkligen en nytändning. Och jag tror det kommer att bli skitbra Jag tabbade mej med barnbarnens fjärilar men den här gången ska det väl funka.

    Det är överhuvudtaget en faslig fart i det karet sen nån vecka tillbaka och jag funderar på om det beror på att jag har behandlat med voogle. Jag har haft lite problem med neonerna och fick ta bort tre stycken och scalarernas fenor ser bedrövliga ut och till och med siameserna har sett halvdassiga ut så jag tänkte what the heck och pytsade i. Scalarerns fenor ser ännu bedrövligare ut men det kan ju bero på att dom fajtas nästan hela tiden och man hör hur det smäller lite i karet emellanåt. Men alla fiskar ser ut att vara i väldigt god kondition nu lagomt till att småsötisarna skulle flytta in.

    Nu fattas snart bara den där förbenade snurrfåtöljen med fotpall och ett litet bord på som jag inte har fixat ÄN

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Cathrin, jag kan skicka hur mycket eklöv som helst till dig framöver om du vill ha. Än har inte löven börjat falla .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        låter härligt med ditt tänk och tja det blir nog bra nu när alla som skall bo där har kommit =D nu är det bara låta det få ha sin gång , ev bereda lte annan placering av grenar för scalarerna så dom kanske slutar att slåss... det kanske är bara ett ställe som dom bråkar över så tänkte jag... men jag kan ha fel för jag känner inte dina fiskar så som du gör =D har du bilder på det stora karet ?... nöjer mig med en helbild.. så du behöver inte fota speciellt vackert .. hmm som om du skulle fota dåligt... hoppas du förstod hur jag menade =P

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ursprungligen postat av Inger H
          Cathrin, jag kan skicka hur mycket eklöv som helst till dig framöver om du vill ha. Än har inte löven börjat falla .

          //Inger
          Vad snäll du är Inger

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ursprungligen postat av tanteva
            låter härligt med ditt tänk och tja det blir nog bra nu när alla som skall bo där har kommit =D nu är det bara låta det få ha sin gång , ev bereda lte annan placering av grenar för scalarerna så dom kanske slutar att slåss... det kanske är bara ett ställe som dom bråkar över så tänkte jag... men jag kan ha fel för jag känner inte dina fiskar så som du gör =D har du bilder på det stora karet ?... nöjer mig med en helbild.. så du behöver inte fota speciellt vackert .. hmm som om du skulle fota dåligt... hoppas du förstod hur jag menade =P
            Det är kärleksgnabb mellan scalarerna vad jag förstår Dom brukar hålla på så när dom ska leka. Två av bolivianerna slogs alldeles nyss också men det var nog inte kärleksgnabb tror jag

            Jag förstår vad du menar Eva ingen fara Jag ska ta lite nya bilder i helgen tänkte jag.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              ..

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Det var faktiskt roligt att göra vattenbyte och pyssla med karen idag. Det har inte riktigt varit det på ett tag men nu så Jag har till och med lyckats peta ner JBL-kulor i botten åt mina cryptosar så jag hoppas att det tillsammans med pmdd gör att dom tar fart.

                Lite halvtaskiga bilder

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0047.JPG
Visningar: 70
Storlek: 195,8 KB
ID: 2359738 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0048.JPG
Visningar: 85
Storlek: 199,0 KB
ID: 2359739 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0049.JPG
Visningar: 74
Storlek: 194,0 KB
ID: 2359740 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0050.JPG
Visningar: 68
Storlek: 181,7 KB
ID: 2359741 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0053.JPG
Visningar: 74
Storlek: 198,9 KB
ID: 2359742 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0055.JPG
Visningar: 65
Storlek: 210,1 KB
ID: 2359743

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Det var faktiskt roligt att göra vattenbyte och pyssla med karen idag. Det har inte riktigt varit det på ett tag men nu så Jag har till och med lyckats peta ner JBL-kulor i botten åt mina cryptosar så jag hoppas att det tillsammans med pmdd gör att dom tar fart.

                  Lite halvtaskiga bilder

                  [ATTACH=CONFIG]n2359738[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2359739[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2359740[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2359741[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2359742[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2359743[/ATTACH]
                  Väldigt fina bilder Cathrin .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Tack Inger

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Kanonbilder!
                      Det finns dom som tror att man får prövningar för att utvecklas. Vilken fullfjädrad akvarist och människa du lär bli sedan. Håller tummarna för att du får dina fiskar snart. Skickar sympativibbar i massor.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Tack Johnny Jag tänker inte ge upp apistogramma-letandet. Det finns plats för en och annan fisk fortfarande. I Lidot t ex där jag bara har kopparbarber och endlers. Och min lilla stora kärlek panduron SKA jag få tag i en hona åt. Sådeså

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          men så mysigt du har i dina kar å vilken fin endlers jag såg =D blir ju nästan avis =P... =DDDD

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Tack Eva

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Jag studerar och studerar mina bolivianer och jag kan inte se nån skillnad på dom. För mej ser dom ut som honor alla fem Jag hoppas verkligen att det är min okunskap och att åtminstone nån av dom är en hane. Men dom ser i alla fall ut att må väldans bra. Ett tag trodde jag att en var undanträngd i ett hörn men efter några dagar såg jag att dom är lika tuffa alla fem.

                              Om det skulle visa sej att alla är honor går det bra att stoppa i fler bolivianer i efterhand tro? Dom är ju fortfarande ganska små ca 3 cm.

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                å det låter så mysigt att ha såna... å jag efterlyser foton hela tiden jag ha ha =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...