110L remake till Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #31
    tack tja det börjar ordna till sig

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #32
      Sv: 110L remake till Tanganyika

      Funkar det med så många prinsessor?
      Som du kanske sett konstaterade vi i Bryzells stugtråd att de kan vara ganska tuffa när de börjar leka.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #33
        film. koilla i HD annars inte vär t
        Neolamprolugus PulcherNeolamprolugus MultifasciatusCiklidgrusSnäckskalAnubias

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #34
          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Funkar det med så många prinsessor?
          Som du kanske sett konstaterade vi i Bryzells stugtråd att de kan vara ganska tuffa när de börjar leka.
          i början så var honan jävligt mobbad av en hane. men det har lagt sig och hon återhämtar sig bra nu. men osäker på könsfördelningen dock

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            #35
            Sv: 110L remake till Tanganyika

            Ok. Nä det är verkligen inte lätt att köna dem...
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #36
              Måste säga att både kar och fisk ger en sanslöst snygg upplevelse. Får snart lägga hushållspapper på tangentbordet om man ska dregla över dina kar hela tiden.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #37
                haha! tack för en oerhört vacker komplimang!
                men såå himla vackert är det väl ändå inte?

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #38
                  110L remake till Tanganyika

                  Ursprungligen postat av hannesc
                  haha! tack för en oerhört vacker komplimang!
                  men såå himla vackert är det väl ändå inte?
                  Är du hemmablind eller?
                  Jo faktiskt så tycker jag det. Du kanske själv mest ser nåt som "slängt ihop". Men för mig så är det läckert gjort. Snygg brytning i färg mellan sand och sten. Tycker stenformationen blev lyckad. Du har gjort ett större kar av en liten burk. Typ så till att börja med
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #39
                    nja inte så att jag tycker att jag "bara slängt ihop". lägger alltid ner mycket tid o tanke på hur jag vill att det ska se ut. har ofta en ide i huvvet från början o det brukar landa ungefär där tillslut.

                    nog mer att jag har svårt för att ta en komplimang :P särskillt när det kommer från andra akvarister som jag vet är jätteduktiga med.

                    men tack igen! det värmer
                    betyder mycket när det kommer från andra akvarister

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #40
                      Varsågod
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        #41
                        Det är helt klart ett bra akvarium. Fördelen är väl mest att jag slipper se din illröda P. stellata på bild fler gånger En växt som för övrigt borde passat utmärkt i din stora kub..

                        I övrigt, roligt Tanganyika, lite höjd i en biotop som annars kan bli jäkligt platt. Jag tror att det kommer att vara riktigt segt att vara en N. multifasciatus i det karet när kolonin i röset tar fart, men det får tiden utvisa.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #42
                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Varsågod
                          tock o back!
                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Det är helt klart ett bra akvarium. Fördelen är väl mest att jag slipper se din illröda P. stellata på bild fler gånger En växt som för övrigt borde passat utmärkt i din stora kub..

                          I övrigt, roligt Tanganyika, lite höjd i en biotop som annars kan bli jäkligt platt. Jag tror att det kommer att vara riktigt segt att vara en N. multifasciatus i det karet när kolonin i röset tar fart, men det får tiden utvisa.
                          ja tyvärr dog den växten du :/ nån snäcka. ( förmodligen spixi) började käka upp stammarna. surt.

                          men ja karet är ju mer eller mindre en kub så att bygga på höjden var typ enda alternativet. o ingen av fiskarna behöver ju särskillt mycket bottenyta.
                          ( det byggs för lite på höjden bland folks akvarium..)

                          ja det kommer bli spännande. det var en av anlednignarna till att jag la snäckorna på ena sidan bara istället för hela framrutan. för just nu håller de sig på varsin kant. ingen är aggro mot nån än (arter emellan) då inga yngel finns hos nån.
                          men pukcherna har en bra grotta de gräver i bak i vänstra hörnet. precis som jag hoppades på. får hoppas att de håller sig där med kollonin sen.

                          men ja det kommer bli spännande. får olika bud hela tiden vem som kommer gå "segrande ur striden". vissa säger att multisarna kommer spöa skiten ur pukcher. andra säger tvärtom.

                          tiden får utvisa.

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #43
                            trevlig syn såhär på morgonkvisten!
                            Kollonin har startat!
                            Pulcher har fått yngel. vilket gjorde att jag fick revidera min könsfördelning. trodde det var 2+1 men det visade sig nog vara 2+1 istället. för den mobbade honan har inget med detta att göra.
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              #44
                              Sv: 110L remake till Tanganyika

                              Härligt

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                #45
                                lyckades få till en macrobild på N. Multifasciatus
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...