Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Ursprungligen postat av Inger H
    Linda, kul med Flaggbilderna och ditt tänk runt omkring.

    //Inger


    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jo det är precis som du säger. I mitt jobb så är mitt arbete mycket att sätta mig in i hur den andra personen tänker och förhåller sig till saker och ting. Lite som att byta sida och se saker och ting med den andres ögon och också försöka tänka som den. Med åren har jag i dessa situationer ofta som en positiv bieffekt insett massa saker som jag själv totalt missat. Så när du eller någon annan ställer en fråga typ här på Zoopet så ställer jag frågan till mig själv och försöker hitta intresset för svaret och följer de idéer och tankar som då dyker upp. Det som då händer är att jag upptäcker hur spännande det var att tänka på ett visst sätt, fundera på ett visst problem etc. Så där har jag gjort så länge så det har blivit sådan jag är idag och trivs med det.
    Risken är väl att upplevas som en vindflöjel och att man inte har en egen linje. Men upplever kontakten med nya människor som lite av ett äventyr och att jag får uppleva nya tankar och intressen och att det gör att jag blir som en nyfiken fjortis och tycker det är behagligt.

    Nu blev detta kanske lite väl personligt skrivet, men tycker du "känner av" mig på ett sätt som gör att det känns bäst att säga precis som det är. Så du har beskrivit detta utmärkt

    Om jag vill ha ancistrus till nya karet så lovar jag att se dig som huvudleverantör.

    Tror att dina bildproblem ligger mycket i att din telefons minne är fullt och att den då blivit lite glömsk
    Jag tappade bort det jag skulle skriva såklart, förutom att du har blivit arbetsskadad. Fast en bra "skada" får jag säga, en som ger en själv något.

    Har inte mycket att kommentera där. Ord behövs inte alltid helt enkelt. (Jag har den motsatta känslan mot när tystnaden lägger sig och alla funderar på vad de ska säga och skruvar på sig.) Den här... Bara är och förstår.

    - Svammel by the one and only Likan.

    (Det känns som att det lär bli en del mindfulness och energisnack när vi väl ses. :P )
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av Likan
      Du kanske inte hade koll på att det var hyfsat nära?

      Du är alltid välkommen. Alltid kul att hälsa på folk! Så hojta till bara.

      Kanske syns i Örebro?

      Är det sådana Kristian har? Väldigt lik annars på bild. De är läckra faktiskt. Kul för dig!
      Nej ärligt talat visste jag inte att det var så nära...
      Njaeee... Örebro blir det nog tyvärr inget med.

      Njaaa... Tror att Kristian har Monoculus eller Orniocensis? Har tre monos sen tidigare som Jonte tyckte va de snyggaste han sett på 4-5 år... Och ni en Kelberi... Så ja jag e ganska nöjd!

      Kommentar

      • ElinR
        • September 2014
        • 370

        Hi hi, jag tycker det är rart med din sambo. Min man har liknat mig lite vid "crazy cat lady" när det gick lite snabbt i början från noll till två igång och ytterligare ett hem i bagaget en eftermiddag. Men efter ett tag är det som att han blir lite omvänd ändå, börjar ställa frågor om hur det funkar och hur fiskarna mår osv.

        "Resistance is futile, you will be assimilated" Själv har han tre cyklar och väntar på en ram så han kan bygga en fjärde.

        /Elin

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Kristian har monos..

          Mm.. Länge sedan jag såg den typen av monos du har.. De senaste leveranserna har varit så oklart om det är ocellaris eller mono eller någon tyskig dammhybrid.. Ocellen blir så urtvättad och brun medan en bra mono blir nästan lika klart grön som orinocensis eller melanie.. Dina är ju långt ifrån utfärgade än men av de bilder jag fått tyder allt på att dina är the real deal..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            Som sagt så går mina som monos. Men det är bara två som är sådär klockrent gröna dom andra tre är lite mer brunaktiga så länge det inte är fight på gång varpå min slagskämpe (den med trasig fena) blir indianmålad och randig hela vägen fram i ansiktet.
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Kristian har monos..

              Mm.. Länge sedan jag såg den typen av monos du har.. De senaste leveranserna har varit så oklart om det är ocellaris eller mono eller någon tyskig dammhybrid.. Ocellen blir så urtvättad och brun medan en bra mono blir nästan lika klart grön som orinocensis eller melanie.. Dina är ju långt ifrån utfärgade än men av de bilder jag fått tyder allt på att dina är the real deal..
              Och det där känns ju jävligt nice att få höra från en sån som du J ska du veta!
              Kelberin är fortfarande kung! Men han är några cm större än dom andra också...

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Haha.. Vilken jävla symbios det blivit i trådarna.. Det pratas limning av likans kar i blåvingens tråd, auktionssamåkning i min tråd, cichla i likans tråd och l-malar och planerade inköp i alla trådar.. Jaja..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Hahaha! Visst är det för jävla bra!

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Jag tycker att det är underbart. Jag kom precis in för att säga det.

                    L-malar i alla trådar är det bästa.

                    Och appropå dem - zucchini är smaskens. nu provar jag morot hos ancistrus/L397/L128-karet. Får se om de gillar det mer än gibbin och 137orna.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413319204.861805.jpg
Visningar: 2
Storlek: 207,9 KB
ID: 2164099

                    Bilder på "gamla" och nya ancistrus.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413319227.620513.jpg
Visningar: 1
Storlek: 306,6 KB
ID: 2164100
                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413319237.519234.jpg
Visningar: 2
Storlek: 256,2 KB
ID: 2164101
                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413319245.471417.jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,1 KB
ID: 2164102

                    Morsan
                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413319258.744204.jpg
Visningar: 1
Storlek: 209,3 KB
ID: 2164103

                    8 nykomlingar räknade jag till idag iaf.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Ursprungligen postat av ElinR
                      Hi hi, jag tycker det är rart med din sambo. Min man har liknat mig lite vid "crazy cat lady" när det gick lite snabbt i början från noll till två igång och ytterligare ett hem i bagaget en eftermiddag. Men efter ett tag är det som att han blir lite omvänd ändå, börjar ställa frågor om hur det funkar och hur fiskarna mår osv.

                      "Resistance is futile, you will be assimilated" Själv har han tre cyklar och väntar på en ram så han kan bygga en fjärde.

                      /Elin
                      Kul att han blir mer och mer intresserad. Det känns som att det är en fördel när man vill expandera. och framförallt får lite förståelse.

                      Gubben blev ju enklare att ha att göra med efter han fick sitt garage. Så han har sitt och jag har mitt. Skillnaden är att mitt är i hemmet och hans några meter bort. :P
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        240-350l L-malar och Anubias

                        Jag såg ju detta underlag i ett kar på Tropicarium/Kolmården. Är det någon som vet om det finns liknande att köpa ute i butik/på nätet? Isf tar jag gärna emot förslag men framförallt vad man kallar det. Om det har något namn vill säga. Jag är riktigt sugen på att prova det i ett kar men har inte lyckats hitta det när jag tittat omkring.

                        Fråga 2 på det är om man ska ha det hela vägen ner till glaset/frigoliten/liggunderlaget eller om man ska ha tex sand eller annat grus under. På bilden ser det ut som att de bara dekorerar med "stenarna". Funderingar på det?

                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413379867.839636.jpg
Visningar: 2
Storlek: 354,4 KB
ID: 2164105
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Nästa fundering är det här med ställning. Vi har beslutat oss för att vi tar det lugnt och kör en ställning i hallen med 2st 54l kar på.

                          Frågan är: göra ställningen i trä eller i stål och svetsa ihop? (Känner en som kan svetsa.)

                          För och nackdelar med trä/stål?
                          Vilket skulle ni välja?
                          (Aluminiumställning kostar för mycket.)
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ursprungligen postat av Likan
                            Nästa fundering är det här med ställning. Vi har beslutat oss för att vi tar det lugnt och kör en ställning i hallen med 2st 54l kar på.

                            Frågan är: göra ställningen i trä eller i stål och svetsa ihop? (Känner en som kan svetsa.)

                            För och nackdelar med trä/stål?
                            Vilket skulle ni välja?
                            (Aluminiumställning kostar för mycket.)
                            Kör trä! Lättast att få ihop hemma på plats, och ganska enkelt... Går betydligt fortare också skulle jag tro om man inte är äckligt snabb på att kapa, svetsa och slipa!

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              240-350l L-malar och Anubias

                              Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                              Kör trä! Lättast att få ihop hemma på plats, och ganska enkelt... Går betydligt fortare också skulle jag tro om man inte är äckligt snabb på att kapa, svetsa och slipa!
                              Lite så jag känner med. andra halvan tyckte det kunde vara ett bra tillfälle att prova. Och de kanske han har rätt i.

                              Men om vi spånar på träställning. Hur skulle ni göra den? Killen vill ha hela sidor och baksida. Inga ben. Han tycker det blir mest stabilt så. Jag tycker det känns lite överkurs och trist att inte kunna kika in i karet från sidorna....

                              Alternativet högst upp till vänster är den som är aktuell isf. (Om man tittar på bilden från rätt håll vill säga.) (bänkskiva på golvet för den som undrar vad det är på ritningen.)

                              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413388663.765782.jpg
Visningar: 1
Storlek: 222,6 KB
ID: 2164106

                              Vad säger ni om detta?
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Lite så jag känner med. andra halvan tyckte det kunde vara ett bra tillfälle att prova. Och de kanske han har rätt i.

                                Men om vi spånar på träställning. Hur skulle ni göra den? Killen vill ha hela sidor och baksida. Inga ben. Han tycker det blir mest stabilt så. Jag tycker det känns lite överkurs och trist att inte kunna kika in i karet från sidorna....

                                Alternativet högst upp till vänster är den som är aktuell isf. (Om man tittar på bilden från rätt håll vill säga.) (bänkskiva på golvet för den som undrar vad det är på ritningen.)

                                [ATTACH]71919[/ATTACH]

                                Vad säger ni om detta?
                                Är nog mer villig att hålla med dig i detta fallet Linda... Blir trist att inte kunna se in från sidorna. Fördelen är ju att det blir förmodligen snyggare om man gör som på ritningen. Och vad gäller stabilt eller inte... Går att få ruskigt stabilt med bara ben. Om du vill ha ett argument till bara ben så fråga honom om det inte går att dra fast ställningen i väggen?

                                //Andreas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...