Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Bjuder på en lite film på lite palettciklider yngel ingen avancerad fisk att hålla men dom har riktigt trevlig yngel vård. Här kan man se ett yngel har sina magar fulla med artemia.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår så fick jag med mig det sista hem..

    Så nu står det hemma iallafall så får man se om man kan få ihop detta fram över.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Imorgon får jag hjälp av en att lyfta ur alla akvarium som vi ska får med oss på två släp. Hoppas att kunna få med ställning med annat får det bli en vända på torsdag med .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu så har jag gjort första vända med bil och släp.
    Alla pumpar doppvärmare och filtermattor. Sedan ett gäng med lysarmaturer . Alla luckor och lister . Sen en helvetes massa grus.
    ​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Sätt kolfiltret direkt via vattenkranen så du inte kan glömma det. Jag har exakt samma problem hos mig. Jag har detta: https://www.jula.se/catalog/bygg-och...filter-438008/

    I varje ände har jag skruvat fast en gardenakoppling. Denna sitter alltid på kranen via en slang. Tar aldrig vatten från kranen utan kopplar alltid på denna.
    Jag väntar just nu på min vvs montör som ska komma och dra ut vatten till garaget. Då jag tar vatten i från min källare i dagens lägge så. Men kolfilter finns iallafall hemma men i all stress så har man råkat missa detta.. så nu får det sitta fast monterat jämt.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Jäkligt tråkigt att se/höra men om man har så många akvarium etc igång är det väl oundvikligt att någonting händer förr eller senare. Förstår att ställningen kanske inte är så lockande precis nu men det går ju alltid att ha den ståendes en stund för att fundera lite?

    Tur i oturen att ancistrus är hårda typer.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Här är en bra artikel om kopparförgiftning: https://www.ciklid.org/artikelarkiv/...00802&lopnr=13

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Sätt kolfiltret direkt via vattenkranen så du inte kan glömma det. Jag har exakt samma problem hos mig. Jag har detta: https://www.jula.se/catalog/bygg-och...filter-438008/

    I varje ände har jag skruvat fast en gardenakoppling. Denna sitter alltid på kranen via en slang. Tar aldrig vatten från kranen utan kopplar alltid på denna.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim

    De va som fan...levde ancistrusarna!! Konstigt att en art kategoriskt dog så snabbt!
    Mycket konstigt ja. Men ancistrus brukar över leva detta mesta ..

    Sen mitt kranvatten är inte sunkigt vad jag vet.men har börjat dött mer efter en vatten läcka för ca 6månders sedan på ledning ut till oss där jag bor så byter dom till nya ledningar några km bort. Kan kanske ha med det att göra.

    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Ja som det såg ut igår levde alla . Men går fort när några börja att dö. Man alla ancistrus malar lever iallafall i det karet 15st Snow White. Typ hälften åt på alla döda lik
    De va som fan...levde ancistrusarna!! Konstigt att en art kategoriskt dog så snabbt!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Har du väldigt sunkit kranvatten? Tycker corysarna ser ganska förmultnade ut är du säker på att dem levde igår? Tänker om ett par har dörr och förpestat hela karet och orsakat massdöd..
    Ja som det såg ut igår levde alla . Men går fort när några börja att dö. Man alla ancistrus malar lever iallafall i det karet 15st Snow White. Typ hälften åt på alla döda lik

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Har du väldigt sunkit kranvatten? Tycker corysarna ser ganska förmultnade ut är du säker på att dem levde igår? Tänker om ett par har dörr och förpestat hela karet och orsakat massdöd..

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Känns som jag måste flytta för att få allt att funka igen. Då varje gång jag byter vatten. Känns det som det där något. Och igår hade jag nog glömt att koppla på min kolfilter då jag hade väldigt mycket i mitt huvud. Så har väl mig själv att skylla..


    Så att hämta ny ställning imorgon är ju inte så lockande när lusten Är borta.
    .
    ​​​​​​så är någon intresserad av ett växt akvarium så har jag ett billigt. Då jag känner jag ej orkar ta tag i det . För det ingår när jag köper ställning. Så skriv om ni är intresserade på det.

    Högsta punkten är 118cm högt, det är 150cm långt och 62cm djupt

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Nej nej Lancer det är ingen fara det är bara lite fisk som checkade ut!! Focus nu på alla fina fiskar du har och gå mot ljuset Vet du vad orsaken var?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...