Diskus & annat
Kollaps
X
-
Diskusdrömmen tar fart!
Mycket fina Diskusar. Vad heter den lite blå varianten?Lämna en kommentar:
-
-
Ja alltså jag har medvetet inte kört igång den speciellt mycket eftersom växterna ändå inte behöver det. Men jag tror faktiskt javaormbunkarna och anubiasarna kommer klara sig bra utan. Eftersom det är typ bara sånna växter jag kommer ha i det. Så kan lika gärna ta bort det tror jag för jag tror inte det gör någon skillnad ändå som det är nu.
Men om jag krämar på lite i ett 100liters kan det nog bra bli. : )Lämna en kommentar:
-
Släpper typ 1 bubbla i sekunden via en sån membrandiffusor i 350litarn nu. Kännsi nte som att det påverkar speciellt mycket. :P Växterna bör ju klara sig bra utan. Så därav tanken att göra något annat med co2n. Står ju ett 100literskar här jag inte kan bestämma mig vad jag ska göra med.Lämna en kommentar:
-
Sv: Diskusdrömmen tar fart!
Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2Lämna en kommentar:
-
Håller med Ansjo där. Jag kastade en packad 5l hink med växter efter ansningen i går och då tog jag inte så mycket som jag tänkte...
Jag har köpt växter för sammanlagt 150kr till mitt 1440 kar å så plockade jag 2sorters svärd plantor från mitt 250.
De e väl lite grejen att man kan skaffa lite smågrejer å sen växer det så att det knakarLämna en kommentar:
-
Köper du en bottentäckare som du delar upp tar det inte lång tidd innan det är dags att ansa. Jag köpte två krukor som jag delade upp i ett 250 liters och det gick förvånandsvärt snabbt att få igen den mattan!Lämna en kommentar:
-
Växer dåligt är väl knappast problemet. Men det tar ändå ett bra tag för bottentäckare att breda ut sig. Men det blir ändå en del man måste ha att börja med.Lämna en kommentar:
-
Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.
Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...Lämna en kommentar:
-
den dagen de dör av hög ålder, dvs om 10-12 år, så kan du ju dissikera en och väga upp hjärnan,
det blir inte många gram......
fasen jag som fullvuxen man skall ha cirka 1400-1600 gram i huvvet, men inte ens dom grammen
fattade att det var mat i alla burkar som stod på bordet sist jag var i asien......
.Lämna en kommentar:
-
Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.
Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: