Announcement

Collapse
No announcement yet.

Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• freddi36
    replied
    Haha, ja rörde runt lite så det fick lägga sig där det ville
    Just nu är karet släckt så inga bilder från idag men imorgon hade jag tänk plocka fler boklöv så då kan det nog bli en bild eller två

Leave a comment:

• Bluewing
    replied
    Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

Kasta runt kvistarna lite Blir man lite våldsam av Asientemat? Får man se en bild efter urladdningen?
    Så man får se det gulfärgade svartvattensakvariet.

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Där har vi den, tack ansjo

Leave a comment:

• ansjo
    replied
    Cryptocoryne var.balansae är det nog du är ute efter.

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    La i mer löv och kastade runt kvistarna lite, blev bättre.

Någon med erfarenhet av svartvatten kan kanske hjälpa mig, hur lång tid tar det för vattnet att bli "svart" så att säga, alltså färgat
    Nu är det ungefär gulaktigt.

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Originally posted by freddi36 View Post
    Haha Mats, du har väl erfarenhet så av din " " att döma ska jag inte gå i den fällan
    Ja, Bluewing är inne på en hel del intressanta grejer i inlägget ovan, och man skulle ju kunna tänka sig något "pinnigt" också - kanske med några fastbundna växter eller mossor... typ.

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Haha Mats, du har väl erfarenhet så av din " " att döma ska jag inte gå i den fällan

Bluewing; det du skriver är helt rätt, jag tycker så också men biotopenligt är det inte så mycket växter. Men ditt inlägg ändrar mitt tycke än en gång, några långa cryptos hade nog blivit bra, plus några mindre lite här och var
    Finns väl en cryptocoryne men långa smala mörkgröna blad, crispa tror jag den heter, men den blir ju vääldigt lång. Akvariehobby.se säljer ju växter, kan kanske beställa därifrån för dom har många cryptos, men så är det det där med vädret...

Leave a comment:

• Bluewing
    replied
    Nu bygger ju du det du har nu på rötter grenar löv. Där du har öppet på vänster finns ju möjlighet att skapa dynamik med växterna. Fyller du allt nu blir väl inredningen lite det du har redan? Nu tycker jag ju själv att det är kul med växter eftersom de gör något eget och kan bli lite wild and crazy ibland om du nu ursäktar den lätt överdrivna symboliken.
    Jag menar att växter tillför något oförutsägbart i inredningen som över tid kan bli spännande.
    Skulle kanske själv haft några få högväxande smala Cryptocoryne som jag tror jag skulle låta gå nästan från framrutan till vänster och bakåt. Tycker också du kunda ha några lågväxande Cryptos på botten. Tycker just Cryptocoryne med deras grön/brun/röda skala går ihop så himla bra med lätt multnande löv. Kan det bli mer Asien än med Cryptocoryne?
    Last edited by Bluewing; 2012-11-27, 13:29.

Leave a comment:

• Mats Bryzell
    replied
    Originally posted by freddi36 View Post
    Tack! Men som sagt, jag är inte riktigt nöjd med vänstra sidan, kanske ska lägga någon sten där också?
    Mmm... det skall bli intressant att se vad du lägger i just det vänstra hörnet... Är sten den rätta vägen att gå, tro..?

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Tack! Men som sagt, jag är inte riktigt nöjd med vänstra sidan, kanske ska lägga någon sten där också?

Leave a comment:

• Henke_76
    replied
    Häftigt, snyggt inrett tycker jag. Det ser naturligt ut.

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Just nu inga, måste vänta på att pH ska stabiliseras (ska bli svartvatten) innan jag köper fisk. Men det som är tänkt är Boraras (inte riktigt bestämt art), Chokladguramis, och några Pangio kuhlii/semicincta

Leave a comment:

• Henke_76
    replied
    Vad har du för fiskar?

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0907.jpg
Views:	1
Size:	122.3 KB
ID:	2144305
    Såhär ser det ut idag

Vänstra sidan måste bli mer "lövig" och vattnet brunt innan jag är nöjd. Hade inte skadat med en ormbunke mitt i heller, men annars har jag ändrat åsikt om växter nu när löven sjunkit lite.
    Last edited by freddi36; 2012-11-26, 21:05.

Leave a comment:

• freddi36
    replied
    Tack!
    Nu i början ser det ju väldigt "gjort" ut, när det sätter sig blir det nog bättre
    Växter ska inhandlas, löv ska plockas (har en bok 50m bort men det regnade hela dan idag) och vattnet ska färgas men det får ta sin tid

Leave a comment:

Working...
X