147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Jag gillar också redmoor. Har blandat i mitt diskuskar men ångrar att jag inte körde med endast redmoor. Mina mangrove är så grymt tunga och mjuknar mer på ytan än redmoor.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Tjena ICC de där rötterna är redmoor och dem är ju trevliga att inreda med eftersom de inte är tunga och klumpformade som ofta mangrove är. Kan vara svårt att hitta 1 perfekt redmoor men då plockar man ihop ett gäng och bygger pussel De har ju för det mesta flytkraft inledningsvis men jag brukar vilja inreda dem stående, så det känns som de kommer uppifrån och ner i karet.
    Senast redigerad av åheim; 27 March 2018, 08:50.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Håller med, såg vackert ut. Nästan som en lagun i det där Platy akvariet.
    En fråga om det andra akvariet, i filmen andra hälft. Jag gillar roten, letar efter något liknade till mitt ena 540 liters. Är det en köpt "Mangrowerot" eller är det en rot tagen från svensk natur? Träslag? För mig ser det ut som rotsystemet från ett mindre träd.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Fångade en fin upplevelse av karet när en av två lysramper slog av för natten. Ljuset faller så kittlande och magiskt så jag greppade mobilen från soffan och filmade en snutt

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Yes vill ändra lite

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Åheim, har du tagit ur dina luftdrivna filter, och ersatt dem med Aquael?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Grymt snyggt....otrolig stämning, känns verkligen mästerligt inrett

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Kul!
    Jag har också pyttesmå kräftdjur i mina kar, men de visar sig nästan bara där det inte finns fisk. Får dem alltid i räkburkarna!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Nu har jag kört mina luftdrivna spongefilter i mina akvarier en ganska lång tid och jag rör ingenting i karet, bara vattenbyten, och karen får utvecklas på egen hand och jag följer bara med. Det har växt till sig stora grupper med små kräftdjur och de drar sig i huvudsak till filtret och jag har aldrig vart med om den här utvecklingen med andra filterlösningar i karet där de troligen fastnar i nån filterbehållare eller åker genom impellern... Jag är så rädd om dem så till den grad att det är ett helsike att skölja ur filtersvamparna för jag hittar alltid ett gäng i hinken sen... de åker självklart tillbaka i karet. Jag har ett 20-tal pansarmalar och undrar om dem lyckas nypa några för kräftdjuren håller sig på botten och jag ser dem egentligen aldrig, bara när jag kollar nåt filter...

    Lämna en kommentar:


  • Yaz
    svarade
    Vilka härliga akvarier! Och glastetrorna är ju hur vackra som helst.

    Lämna en kommentar:


  • hivemindhermit
    svarade
    Monstera är en epifyt, dvs den lever i träd. Så jag tror inte den mår så bra av att stå så blött. Däremot vill den ha det varmt och fuktigt, så ovanför ett akvarium är helt klart bra.

    ​​​

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Dax för lite update! Skaffat ett trettiotal glastetror sm jag tycker är ursnygga och stimmar läckert i övre regionen! Även satt en Monstera (växt) på akvariet med krukan nerstoppad en liten bit i vattnet så jag ska slippa vattna den. Klarar den det eller drunknar den månntro? Undrar också om någon vet om man kan ta ur den ut krukan och sätta den i akvariet med bladen över ytan... https://www.youtube.com/watch?v=JY0J2t6GkaM
    Senast redigerad av åheim; 21 October 2017, 19:39.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Så skall det se ut!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...