147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag är väldigt förtjust i dina glastetror

    //Inger
    Jag är också mycket förtjust i dem och de är lite av mina favoriter De håller också ihop och stimmar precis hela tiden!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag är väldigt förtjust i dina glastetror

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Lite update igen...
    Tog bort juwelpumpen, den fångade sånt jag inte ville (sen går det inte att ha grejer på ytan för de åker in i ett hörn)!
    Har länge haft en vilja att driva mina akvarier med en central luftpump men det har varit svårt eftersom de kraftiga pumparna låter en del men nu har jag äntligen hittat en supertyst till slut!
    Har placerat den uppe på ett skåp och dragit luftslang i kabelkanaler till två akvarier och det funkar nu fint, det är t.o.m sovrumstyst ! https://www.youtube.com/watch?v=Pgwd_2YMCcs

    Pumpen är en AquaForte V-10
    Senast redigerad av åheim; 14 July 2018, 16:31.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Verkligen superfint! Och tetrorna var verkligen läckra.
    Jo men tack LindaAlgo

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Snyggt! Imponerande ålder på Rödmunnarna. Dina Platy såg verkligen ut att trivas, välmående och fina.
    Ja rödmunsterorna har vait väldigt livskraftiga men nu är det bara 4 av 11 kvar... Platy är en trevlig fisk men växer lätt i antal

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Vackert, även om tetra inte är min typ av fisk kan jag inte annat än slås av deras smidiga kvickhet. Och platy är verkligen en underskattad skönhet. Verkligen snyggt inredda kar.
    Tack Ekenberg jag fösöker hålla det enkelt

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Verkligen superfint! Och tetrorna var verkligen läckra.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Snyggt! Imponerande ålder på Rödmunnarna. Dina Platy såg verkligen ut att trivas, välmående och fina.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Vackert, även om tetra inte är min typ av fisk kan jag inte annat än slås av deras smidiga kvickhet. Och platy är verkligen en underskattad skönhet. Verkligen snyggt inredda kar.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade

    Full aktivitet i karen och nya täck"glas" av växthusplast som jag klippt till. Glastetrorna är bedårande tycker jag, är så lagom i storlek och har så fin kroppsform och sen den kromade kroppen. Vill egentligen ha dem själva i karet men jag kan ju inte kasta ut mina gamla (11 år) rödmunnar och nästan lika gamla kardinaltetror så det få vara lite mix.
    Det andra karet har bara en snutt växthusplast för att inte fisk ska hoppa över kanten. Tjusningen med platy är ju oräddheten och de ständiga upptågen och deras intresse för mig men vilka matvrak, får snart köpa mat på bulk...

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
    Senast redigerad av åheim; 14 July 2018, 16:19.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Nu gjorde jag slag i saken och beskar min jätteanubias, den hade växt ända från den bakre gaveln över hela karet till det andra främre hörnet! Mollysarna hade snart ingen plats att simma fritt... Tog en regäl bit med sekatören

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Så vackra dina akvarium är.
    Tack Linda

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Så vackra dina akvarium är.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Wow, låter grymt...

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Tack för svaret. Jag är helt med på vad du menar. Tyckte dock de såg lite grova ut för att vara Redmoor. Min plan är att finna ett träd med rotsystem, där roten delvis står över en BTN-modul jag limmat i botten. Stammen önskar jag finna med diametern ca 100-150mm. Den skall gå upp och bryta vattenlinjen. Kanske jag urholkar toppen en aning varpå jag planterar vattenfikus, fredskalla, gullranka eller liknade växt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...