jag har medel mot det visserligen till damm bruk men det funkar även o akvarier, man duttar i lite sedan väntar man tills trådalgerna ger med sej och bara håvat upp dom,,
jag har medel mot det visserligen till damm bruk men det funkar även o akvarier, man duttar i lite sedan väntar man tills trådalgerna ger med sej och bara håvat upp dom,,
va heter det medlet? har problem med trådalger . förlåt att jag bröt in på din tråd
Tar snabbt bort trådalger som sitter fast på stenar och rötter. Hjälper på cirka en vecka. Pulvret strös direkt på de fastsittande algerna som blir vitaktiga och lossnar. Döda alger måste avlägsnas med håv annars kan syrebrist uppstå när döda alger bryts ner.
Läs bruksanvisningen före användning. ofarligt för fisk och andra vattenlevande organismer. Dosering 10gram till 200L vatten =))
skicka ett pm så löser vi det.. =))
Dom där anti alg medlena brukar vara Zinkoxid om jag inte missminner mig helt, kostar betydligt mindre om man köper det hos målaren som zinkvitt.
Har diskuterats "vilt" på diverse koiforum och använts av damm folk med stor framgång.
Aha ok tack för informationen, det borde ju jag hålla reda på som har en far som är målare och varit i yrket över 40år, men den dikutionen har inte kommit upp, kan bero på att jag inte varit så insatt i vad det innehåller, men nu vet jag tackar
Vill man inte ha saker växande i karet så kan man använda klorin Skämt åsido, jag är väldigt emot att hälla i kemiska saker för bekämpning, i detta fall alger! Man bör istället komma tillrätta med orsaken istället för att bekämpa symptomen
Vill man inte ha saker växande i karet så kan man använda klorin Skämt åsido, jag är väldigt emot att hälla i kemiska saker för bekämpning, i detta fall alger! Man bör istället komma tillrätta med orsaken istället för att bekämpa symptomen
Absolut
Jag ligger för högt i järnhalt förmodligen. Det kom direkt när jag bytte från NutriSi till MiPlus.
Allt annat växer fort, just Blyxan var ju tvungen att drabbas..
Kommentar