250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    Ursprungligen postat av KristianE
    Tack så mycket.
    Fiskarna äter ju ganska mycket så dom bör ju växa... Största cichlan (som ska vara monos) börjar nog närma sig 50cm skulle jag tro och minsta är en bit över 30.
    Rockan äter ju också, jag mätte i veckan och då var han drygt 25 över disken.

    Adonisen kändes som ett riktigt bra köp.
    Det kändes som rätt pris och dessutom bodde den mellan hemmet och ungarnas skola.
    Min L190 är uppmätt till 25cm TL och adonisen är ca 30cm SL
    Hmmm... 50 cm... Börjar bli riktigt fet!

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      I många länder hade de här bilderna varit förknippade med glädje och lycka.
      I min värld är det en sorgens dag.
      Min största Cichla monoculus låg på botten nästintill död när vi kom hem efter hockeyn.
      Efter ett försök att rädda henne så konstaterades att det inte fanns något att göra.
      Min primära teori är att hon har jagat rockan då hon har ett sticksår strax ovanför ögat. Rockans tagg saknar skinnet som dom alltid har som skydd för taggen.
      Taggen är giftig och det är därför hon inte klarade sig.
      Det här är den största baksidan med att ha husdjur...
      Bajs.


      Senast redigerad av KristianE; 25 March 2015, 21:47. Anledning: 2 av 5 bilder. Orkar inte fippla med fler.
      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        Ursprungligen postat av KristianE
        I många länder hade de här bilderna varit förknippade med glädje och lycka.
        I min värld är det en sorgens dag.
        Min största Cichla monoculus låg på botten nästintill död när vi kom hem efter hockeyn.
        Efter ett försök att rädda henne så konstaterades att det inte fanns något att göra.
        Min primära teori är att hon har jagat rockan då hon har ett sticksår strax ovanför ögat. Rockans tagg saknar skinnet som dom alltid har som skydd för taggen.
        Taggen är giftig och det är därför hon inte klarade sig.
        Det här är den största baksidan med att ha husdjur...
        Bajs.


        http://forumbilder.se/EAO69/img-20150325-211316
        Fy fan Kristian... Såg de andra bilderna på mörka sidan... Så jävla tragiskt! Lider med dig! Men bara att bryta ihop och komma igen starkare.

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Min zebra hane hade också ett sticksår över ögat. Även första cm av "skiktet" på taggen saknades på taggen på rockan.
          Förstår hur surt detta känns för dig!
          Och rockan är ju helt säkert skyldig, men säkert befogat!
          Dock är det ju mycket svårare för dig att hitta en ny hona i den storleken än för mig att hitta en ny zebrahane.

          Jävla skit!

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            Jag har ju inte direkt utrymme för att odla cichlor, men det hade ju varit kul att se deras lekbeteende.
            Jag har ju fortfarande troligen 2 honor kvar men det kommer ju gå åt massa mat...
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Ursprungligen postat av KristianE
              Jag har ju inte direkt utrymme för att odla cichlor, men det hade ju varit kul att se deras lekbeteende.
              Jag har ju fortfarande troligen 2 honor kvar men det kommer ju gå åt massa mat...
              Och är du på jakt efter fler cichlor får du skrika till... En polare har lite för många nu...

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Nä, det känns inte direkt aktuellt. Har ju trots allt 4st kvar och även om dom inte blir fullstora så kommer dom säkerligen närma sig 45-50cm om dom får växa... Då jävlars börjar det bli trångt i burken.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Säkert... Han har 10 st som närmar sig 40 nu... Där snackar vi vatten på golvet vid matning...

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Hehe, kan tänka mig det. Jag har inga problem med det i en källare. På vardagsrumsparketten är det inte riktigt lika roligt...
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Helene&Andreas
                      • January 2009
                      • 1336

                      Hahaha! Neee men sen har han också renoverat ett akvarierum... Behövs när burken är 3 m...

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Ursprungligen postat av KristianE
                        Hehe, kan tänka mig det. Jag har inga problem med det i en källare. På vardagsrumsparketten är det inte riktigt lika roligt...
                        Och vem fan har en lägenhet med perfekt parkettgolv i vardagsrummet

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          Trots förlusten måste jag säga att karet ser oförskämt bra ut.. Ibland tappar man fisk, så är det bara..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • KristianE
                            • April 2012
                            • 1443

                            Jag tröstade mig med att beställa en liten glas kub. 70x80x40 fick jag ihop till en bra plats...

                            Går allt som det ska så blir det ett par nya fiskar i den också...

                            Jag har iofs redan tröstat mig med ett litet fiskköp. En L330 blev det i söndags (Alex720 som sålde).
                            Så nu går det 4 sugproppar i stora karet. Det roliga är att ju fler jag har skaffat desto synligare blir dom. Tidigare kunde man se en i något hörn eller under en rot. Nu är det i princip konstant malar framme
                            //Kristian
                            Följ mitt 1440l SA projekt på
                            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av KristianE
                              Jag tröstade mig med att beställa en liten glas kub. 70x80x40 fick jag ihop till en bra plats...

                              Går allt som det ska så blir det ett par nya fiskar i den också...

                              Jag har iofs redan tröstat mig med ett litet fiskköp. En L330 blev det i söndags (Alex720 som sålde).
                              Så nu går det 4 sugproppar i stora karet. Det roliga är att ju fler jag har skaffat desto synligare blir dom. Tidigare kunde man se en i något hörn eller under en rot. Nu är det i princip konstant malar framme
                              Moahahahaaaaa, du är förlorad till ytterligare en snuskigt dyr avart av hobbyn!
                              Man blir glad!

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Inte då... Köper ju billiga Stuvstafiskar och ännu billigare Tumbaglasburkar... Billigt :P
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...