250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Dåligt med uppdateringar från min sida, men det händer ju inte så jätte mycket och det är omständigt att visa bilder när man inte är goldmedlem.

    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • KristianE
      • April 2012
      • 1443

      //Kristian
      Följ mitt 1440l SA projekt på
      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Det börjar ju verkligen bli fiskar av dem!
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          Onekligen.
          Kopplade äntligen i mitt 25w UV i veckan, jäklar vilken skillnad det blev på vattnet. Kan inte riktigt sätta fingret på vad skillnaden är men det är klart märkbart.
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • Helene&Andreas
            • January 2009
            • 1336

            Ja det börjar verkligen bli fiskar av dem!
            Förstår precis vad du menar med uv... Men skulle gissa att du upplever vattnet krispigare/renare?

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Precis så.
              Har fortfarande partiklar då jag har dålig mekanisk filtrering men det är ändå krispigare...
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Haha.. Krispigt vatten är det bästa..

                Jag älskar ljussättningen och känslan av väl ingångna, ganska stora kar med sjysst inredning.. Det är fantastiskt och fräscht vatten men man kan på något sätt ändå se näringen, ibland kan man se moln av goja bolma upp när något rör sig men det är liksom så urlakat att det bara fladdrar ner till botten igen utan att egentligen grumla.. Det gillar jag i ett sällskapskar..

                dock älskar jag också verkligen känslan av att bakre glasskivan på 150 djup är kristallklar och typ 10cm ifrån framrutan.. Det är krispigt.. Så ska ett rovkar se ut.. Vi har ju oftast för små kar eller för mycket fisk för att kunna ha den lyxen med skötseln..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

                  Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
                  Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
                  Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Dom växer allihop ser jag.
                    Cichlorna är ju otäckt fina

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av KristianE
                      Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

                      Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
                      Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
                      Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

                      http://www.youtube.com/watch?v=IQ9ycG1m9zY
                      Gaaaaaaaaaaaaalna borrar!!
                      Hilvitte vad fina dom blivit!!

                      Adonis är alltid ett kap.


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Nu är ju den där lilla burken snyggare än nånsin.
                        Vilka fiskar du har!
                        Jag är inte överförtjust i malar annars (förlåt likan) men adonis är ingen ful fisk.
                        Och rockan ser ut att ha växt mycket sen senaste filmen du la upp.

                        Ni pojkar håller på att förstöra hela hobbyn för mig haha

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Nu är ju den där lilla burken snyggare än nånsin.
                          Vilka fiskar du har!
                          Jag är inte överförtjust i malar annars (förlåt likan) men adonis är ingen ful fisk.
                          Och rockan ser ut att ha växt mycket sen senaste filmen du la upp.

                          Ni pojkar håller på att förstöra hela hobbyn för mig haha
                          Haha ber du mig om ursäkt. :P Det är bara att du inser det Jesper, du har inte fastnat än bara. eller så har du sett fel sort IRL.

                          Adonis är riktigt läcker.

                          Jag kan ju trösta dig med att det är inte bara för dig de förstör. Ju mer man umgås med dem desto konstigare tankar får man. :P En gång i tiden kändes ju liksom 450l stort....

                          Till Kristian då. Nu var det väl i juli som jag var över och tittade på dessa men jag vill minnas att arowanan var längst/störst då? Nu ser ju den rätt fjuttig ut. Synvilla, dåligt minne eller har de växt så pass mycket cichlorna? Oavsett är de läckra som vanligt med sin gröna färg.
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ursprungligen postat av KristianE
                            Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

                            Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
                            Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
                            Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

                            http://www.youtube.com/watch?v=IQ9ycG1m9zY
                            Oförskämt bra Kristian! Hur stora är Cichlorna nu? Är det ocell eller monos?

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Tack så mycket.
                              Fiskarna äter ju ganska mycket så dom bör ju växa... Största cichlan (som ska vara monos) börjar nog närma sig 50cm skulle jag tro och minsta är en bit över 30.
                              Rockan äter ju också, jag mätte i veckan och då var han drygt 25 över disken.

                              Adonisen kändes som ett riktigt bra köp.
                              Det kändes som rätt pris och dessutom bodde den mellan hemmet och ungarnas skola.
                              Min L190 är uppmätt till 25cm TL och adonisen är ca 30cm SL
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Ursprungligen postat av Likan

                                Jag kan ju trösta dig med att det är inte bara för dig de förstör. Ju mer man umgås med dem desto konstigare tankar får man. :P
                                Det är tur att man bor långt bort från rovfiskmeckat i den kungliga hufvudstaden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...