Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Kommit hem från Stockholm nu Mathias?
    Hur gick det med besöken hos ett fett och butiker?
    Var inne på DM härom dagen och tigrarna är fortfarande kvar!
    Fick inte tiden att räcka, gråter i ilska över detta. Jag ska dit i sommar i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Kommit hem från Stockholm nu Mathias?
    Hur gick det med besöken hos ett fett och butiker?
    Var inne på DM härom dagen och tigrarna är fortfarande kvar!

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Gött. Inte för hård men nog så störig så att det är liten risk att tröttna
    De rör inte pansarmalarna och kolglödstetrorna, men det lär väl ändras när de leker

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Ja, tyckte att den hade halkat lite långt ner

    Skulle säga att de är som sajica ungefär
    Gött. Inte för hård men nog så störig så att det är liten risk att tröttna

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det är gött att tråden lever

    Fina bilder. Hur är de i lynnet?
    Ja, tyckte att den hade halkat lite långt ner

    Skulle säga att de är som sajica ungefär

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Hoppas det är ok om jag lägger upp några bilder på nanoluteusarna, Mathias, ifall du vill se hur de ser ut
    Det är gött att tråden lever

    Fina bilder. Hur är de i lynnet?

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Hoppas det är ok om jag lägger upp några bilder på nanoluteusarna, Mathias, ifall du vill se hur de ser ut
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Kom hit med ett gäng sedan, jag köper ett ordentligt kar till dem
    Om det blir lek och yngel (som klarar sig), så kan du ju ta ett gäng De går ju tyvärr inte ensamma i karet, men de flesta fiskarna i är nog hyfsat ofarliga (Corydoras septentrionalis, kolglödstetror, indianplaty, kuhlii, L183, och några halvvvuxna överlevare från den förra agassiziikullen).

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Såg nyss att nanoluteusparet har färgat ut, metallicgröna, med svarta band, och ett svart pannband Kanske blir lek, vore kul, då det är en raritet.
    Kom hit med ett gäng sedan, jag köper ett ordentligt kar till dem

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Johan Rosendahl
    Otroligt fint kar! Väldigt fin nyans på bakgrunden. Kan inte vara lätt att skriva uppsats, när du kan kolla på/fixa med det här istället.



    /Johan och Viveca
    Bakgrunden ska få led-lampor så att jag kan köra olika färger.

    Att sitta hemma och skriva är lönlöst, jag har ju rätt många akvarier liksom

    Nu ligger jag 33 mil hemifrån och ska skriva det sista, det kommer bli sketabra!

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Fränt

    Här på Pets går det en fin grupp med Spilurus men vem har platsen till varenda ciklid som finns? Jag vill ha dem alla!!!! :P
    Såg nyss att nanoluteusparet har färgat ut, metallicgröna, med svarta band, och ett svart pannband Kanske blir lek, vore kul, då det är en raritet.

    Lämna en kommentar:


  • Johan Rosendahl
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Denna veckans movie. Allt går bra, lite fuzz-alger men det skiter både växterna och jag i. Ph stabilt på 6,5, dubbel dos PMDD, 8h belysningstid. Borde gå att ha ljuset på lite längre men jag kör safe. Nu börjar karet cyklas in, rutorna blir lite drabbade av alger men det är långt ifrån det som hände vecka 2 när rutorna blev helt gröna. I karet bor nu 20+ Amanos, 20 Rödmunnar, 10 Guppy + en miljard yngel och 3 Ancistrus. Mycket fisk i ett skört system, spelar kvitt när det måste till lite rörelse för att ens få det lite intressant

    Jag måste ansa ner Stellatan till höger i bild, det är inget jag jublar över direkt men det blir bra när det är gjort. Ja, en helt odramatisk post om ett helt odramatiskt akvarium. Nästa projekt blir bakgrundsbelysning, det blir smutt.




    http://www.youtube.com/watch?v=_av8maF1Qy8
    Otroligt fint kar! Väldigt fin nyans på bakgrunden. Kan inte vara lätt att skriva uppsats, när du kan kolla på/fixa med det här istället.



    /Johan och Viveca

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Ryskbompa
    Helt sjukt att en stenjävel kan vara så dyr men jaja, bara betala Hur stor är en 5kg sten? haha är den där stenen "tung" av sig?
    Den största jag har väger 1,5 kg. Det är som vanliga stenar, kommer du så högt upp så är de nog rätt bitiga

    Lämna en kommentar:


  • Ryskbompa
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det är seiryu-stone, tror att den kan kallas minilandskap. PWSS har ofta bra priser, 45 kr kg tror jag att dessa har som "normalpris" i butik. Där ser du att det ligger nära din kalkyl.
    Helt sjukt att en stenjävel kan vara så dyr men jaja, bara betala Hur stor är en 5kg sten? haha är den där stenen "tung" av sig?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Ryskbompa
    Äre mini landscape sten du kör i hightech burken?

    Vart jävla sugen på att köpa sånna stenar från pwss men en 4-5kg sten kostar 200 spänn, är det verkligen rimligt? är dom så dyr?


    MVH Rikard
    Det är seiryu-stone, tror att den kan kallas minilandskap. PWSS har ofta bra priser, 45 kr kg tror jag att dessa har som "normalpris" i butik. Där ser du att det ligger nära din kalkyl.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...