Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nanoräkan
    svarade
    Gött o se! Riktigt fina kar

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: hightech v9.jpg
Visningar: 2
Storlek: 141,3 KB
ID: 2147028Klicka på bilden för större version

Namn: ht v10.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,5 KB
ID: 2147030 EN veckas tillväxt, inte en alg i hela akvariet. Det är så otroligt roligt med akvarier just nu.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0301.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,7 KB
ID: 2147031Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0304.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,7 KB
ID: 2147032Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0305.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,8 KB
ID: 2147033

    Och slutligen får jag bjuda på 2 nanon, det med svart bakgrund står i barnets rum, det ska börjas i tid

    Klicka på bilden för större version

Namn: Kulisarnas.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,3 KB
ID: 2147034Klicka på bilden för större version

Namn: Nellans nano.jpg
Visningar: 1
Storlek: 233,3 KB
ID: 2147035

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Hörde att idag flyttade de tre tigrarna från DM till Kil!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, jag skall inte störa mer med OT i tråden nu (fantastiskt fint kar Mathias!), men just det där att de är fenomenala tofsalgsätare när de är små - för att sedan bli stora, feta, slöa och sura när de kommer upp i storlek får mig att inte vilja ha denna fisk mer någonsin. Sedan tycker ju jag att det är snyggt med en del tofsalger...
    Men, som sagt, de som gillar siameser skall givetvis ha dom!
    OT hör till tråden, allt möjligt har och kommer vädras här och det är mer än ok

    Siameser i ett hightech är ju rätt bra, en algboom kommer så otroligt fort och då är det bra att ha en stridsberedd armé redo. Det är i det här karet, i de andra karen behövs de egentligen inte men de har hamnat i karen på grund av min ovilja att använda kemikalier. Det är bättre att algerna blir mat än att kriga mot dem.

    I karet med Sajicorna vill jag inte ha dem, problemet är att de är snabbare och mer svårfångade än allt annat du kan ha i ett akvarium. Jag vill inte gärna riva ur allt heller då rötterna är gömställen för en hel rad L-malar, senast så förlorade jag tre l066 och det retade mig länge. Det retar mig fortfarande nu när jag tänker på det.

    Otocinclus, det är grejer det, i fortsättningen ska jag prova dessa istället, fantastisk fisk

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Jo nog kan jag hålla med att de blir skvatt galna så fort man stoppar i nåt ätbart eller att nån art har ynglat Jag har ju också varit med om närmast mirakulösa algrensingar av dessa gynnare så de kommer alltid ha en viss status hos mig. Jag har 2 riktigt stora exemplar och de har blivit riktigt griniga vid tilltagande ålder och väldigt kraftfulla, tex när jag lyft av täckglaset en gång så tog en av dem ansatts och hoppade ca 2m ner i en soffa och sprattlade som en nyfångad abborre
    Ja, jag skall inte störa mer med OT i tråden nu (fantastiskt fint kar Mathias!), men just det där att de är fenomenala tofsalgsätare när de är små - för att sedan bli stora, feta, slöa och sura när de kommer upp i storlek får mig att inte vilja ha denna fisk mer någonsin. Sedan tycker ju jag att det är snyggt med en del tofsalger...
    Men, som sagt, de som gillar siameser skall givetvis ha dom!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det är just det att de blir stora och slöa - men väldigt snabba och energiska när man matar normalt. Jag har absolut inget emot siameser som fiskar betraktat, dom är jättefina. Men, man tröttnar snabbt på dom när de äter all mat man stoppar i karet på två nanosekunder.
    Folk som diggar siameser skall såklart ha dom!
    Jo nog kan jag hålla med att de blir skvatt galna så fort man stoppar i nåt ätbart eller att nån art har ynglat Jag har ju också varit med om närmast mirakulösa algrensingar av dessa gynnare så de kommer alltid ha en viss status hos mig. Jag har 2 riktigt stora exemplar och de har blivit riktigt griniga vid tilltagande ålder och väldigt kraftfulla, tex när jag lyft av täckglaset en gång så tog en av dem ansatts och hoppade ca 2m ner i en soffa och sprattlade som en nyfångad abborre

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Håller med ovanstående, mycket snyggt! Varför denna avoghet från flera här mot siameserna, jag tycker det gör sig mycket bra i ditt växtkar där de går och betar så fint, även om de förvisso snart kommer vara för stora och behöver mer simyta

    Det är just det att de blir stora och slöa - men väldigt snabba och energiska när man matar normalt. Jag har absolut inget emot siameser som fiskar betraktat, dom är jättefina. Men, man tröttnar snabbt på dom när de äter all mat man stoppar i karet på två nanosekunder.
    Folk som diggar siameser skall såklart ha dom!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Håller med ovanstående, mycket snyggt! Varför denna avoghet från flera här mot siameserna, jag tycker det gör sig mycket bra i ditt växtkar där de går och betar så fint, även om de förvisso snart kommer vara för stora och behöver mer simyta
    Senast redigerad av åheim; 07 April 2013, 11:43.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Akvariet ser toppen ut!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Nanoluteusäggen är kvar, men några har blivit mögliga. Men de flesta ser bra ut, och bör väl kläckas snart. Hoppas honan behåller ynglen i krukan tills de börjar simma, de är nog rätt säkra där, en bit upp från botten, och det är rätt insynsskyddat. Fortsätt hålla tummarna Mathias

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Fan va snyggt Mathias! Måste ta tag i det o åka o besöka dig!

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Du ser, rädda yngel åt mig
    Hehe, tja, ska ju klara sig några yngel alls till att börja med

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Animaniac
    En styck nanoluteuslek: check
    Du ser, rädda yngel åt mig

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    En styck nanoluteuslek: check

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...