Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Ikväll rev jag den här burken. Passade på att fota det lite snabbt med tekniken hängandes åt alla håll. Det var mest för att få med mattan. Nu kan jag bocka av L. brasiliensis som bottentäckare, jag kommer aldrig att göra om det. (Även om det var fränt att dra upp den som en hel matta ur akvariet)

    Jag tycker att det blev ganska trevligt ändå med tanke på de knappa resurserna som ligger bakom. Nu ska det hem till en kamrat så att denne får träna på lite växter. Slutet gott, allting görgött.


    [ATTACH=CONFIG]72478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72479[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72480[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72481[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72482[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72483[/ATTACH]
    Du borde budat ut det karet till högstbjudande. Jag tror nog det är fler än jag som (nästan) skulle mörda för att få till en sådan matta!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Du borde budat ut det karet till högstbjudande. Jag tror nog det är fler än jag som (nästan) skulle mörda för att få till en sådan matta!
      Sålde hela rubbet för 500:-

      Det är ju så ibland, att de regnbågsskitande enhörningarna, de vita speglarna och de vita möblerna måste få sin plats i hemmet.

      Jag gillar inte inredning, om man inte kan ha vatten i den. Därför överlämnas detta till min bättre hälft. Nu ska jag bara ha tre kar igång (det innebär egentligen 4 då både fru och barn har akvarium) och det ska bli skönt att bara bry sig om dessa tre kar fullt ut..

      Livet leker..
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Du är ju en konstnär.. Säg till om du vill ha en större duk..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1417452333.123507.jpg
Visningar: 1
Storlek: 190,5 KB
ID: 2164976Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1417452354.442018.jpg
Visningar: 1
Storlek: 194,0 KB
ID: 2164977Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1417452375.209613.jpg
Visningar: 1
Storlek: 216,9 KB
ID: 2164978Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1417452393.043161.jpg
Visningar: 1
Storlek: 317,6 KB
ID: 2164979

          När jag åkte hem från jobbet idag så tog jag en sväng förbi min lokala handlare. Akvariet ser riktigt krispigt ut och det har börjat växa. Mossorna är förvånande nog det som växer bäst och jag kan inte riktigt räkna ut varför.

          Det är ju en lite seg period innan växterna kommer igång men akvariet skulle nog må bra av två reflektorer till.

          Akvariet drar in mycket folk i det hörn där det står, det är roligt. Jag hoppas att fler får blodad tand bär de ser hur enkelt det faktiskt är.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Kul att se! Är man duktig ska man dela med sig!
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Rufus
              • January 2005
              • 866

              Karet ser friskt och fint ut, hur mkt ljus har du?
              // Annicka

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ursprungligen postat av Rufus
                Karet ser friskt och fint ut, hur mkt ljus har du?
                Det sitter 4*45w Juwel Day-rör över karet
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  Misstänkte det, det är precis dubbelt så mkt som jag har. Dessutom har jag 3 T8. Ser en antydan till kisel på min Hydrocotyle sp Japan. Görs ju inga 110 ramper direkt längre. Akvarievalvet i Bromma kan man beställa på, men till ett gammalt kar..
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Ursprungligen postat av Rufus
                    Misstänkte det, det är precis dubbelt så mkt som jag har. Dessutom har jag 3 T8. Ser en antydan till kisel på min Hydrocotyle sp Japan. Görs ju inga 110 ramper direkt längre. Akvarievalvet i Bromma kan man beställa på, men till ett gammalt kar..
                    Häng något annat över, det går att ordna vet du. Kisel är OK, det är ju den enklaste algen vi har att bli av med
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Jag får väl börja med att tacka för de senaste tre åren, det har varit en ganska rolig och krokig resa. Jag har väl antagligen funnit mitt kall inom hobbyn och det är både kul och ledsamt på samma gång. Jag tänker att saltvatten finns kvar men det ligger längre fram i framtiden.

                      Jag har haft en liten mellanperiod ett tag nu, många akvarier har rivits och nu har jag inget eget igång längre, det är skönt, jag lovar jag går och laddar upp inför fortsättningen, lite bänkar byggs eller målas om och möbler flyttas. Nu börjar det i alla fall falla på plats lite. Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420404386.487207.jpg
Visningar: 1
Storlek: 242,1 KB
ID: 2165501Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420404397.719289.jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,5 KB
ID: 2165502Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420404405.403200.jpg
Visningar: 1
Storlek: 200,2 KB
ID: 2165503
                      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420404416.805216.jpg
Visningar: 1
Storlek: 177,2 KB
ID: 2165504

                      Idag köpte jag en divansoffa till min fru, den är ljus och jättetrevlig. Hela vardagsrummet går nu i ljus färg och det kommer att bli ganska gött ihop med mina ow-burkar. Utöver soffan så köpte jag detta till frugan: Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1420404529.980919.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,0 KB
ID: 2165505

                      Hon behöver ett nytt akvarium till sina grodor, det här blir riktigt gött att glo på när jag käkar frukost. Det bästa, det är att jag slipper sköta om det.

                      Nu ska jag snurra vidare, en kamrat är här och hämtar lite burkar. Ha det gott på er!
                      Senast redigerad av Mathias Nilsson; 04 January 2015, 21:56.
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Jag får väl börja med att tacka för de senaste tre åren, det har varit en ganska rolig och krokig resa. Jag har väl antagligen funnit mitt kall inom hobbyn och det är både kul och ledsamt på samma gång. Jag tänker att saltvatten finns kvar men det ligger längre fram i framtiden.

                        Jag har haft en liten mellanperiod ett tag nu, många akvarier har rivits och nu har jag inget eget igång längre, det är skönt, jag lovar jag går och laddar upp inför fortsättningen, lite bänkar byggs eller målas om och möbler flyttas. Nu börjar det i alla fall falla på plats lite. [ATTACH]73550[/ATTACH][ATTACH]73551[/ATTACH][ATTACH]73552[/ATTACH]
                        [ATTACH]73553[/ATTACH]

                        Idag köpte jag en divansoffa till min fru, den är ljus och jättetrevlig. Hela vardagsrummet går nu i ljus färg och det kommer att bli ganska gött ihop med mina ow-burkar. Utöver soffan så köpte jag detta till frugan: [ATTACH]73554[/ATTACH]

                        Hon behöver ett nytt akvarium till sina grodor, det här blir riktigt gött att glo på när jag käkar frukost. Det bästa, det är att jag slipper sköta om det.

                        Nu ska jag snurra vidare, en kamrat är här och hämtar lite burkar. Händer gott på er!
                        Snart har vi ju en saltvattengrossist i närheten!!! Hahaha

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Vad ska du ha på den nymålade bänken?

                          Skickat med Tapatalk från min mobil.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                            Snart har vi ju en saltvattengrossist i närheten!!! Hahaha
                            vad har jag missat?
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Webo
                              Vad ska du ha på den nymålade bänken?

                              Skickat med Tapatalk från min mobil.
                              mitt nya optiwhite.

                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Hur stor skillnad märker man på dessa optiwhitekar när de är igång? Går ju se tydlig skillnad när man bara jämför glasen jämte varandra men upplever man 'även extremt stor skillnad när det är vatten i etc? Beror kanske på karets storlek också och därmed glasets tjocklek..
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...