Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    Tänker om du vill ha det gjort i stål så finns det ju en bra firma som säkerligen kan hjälpa dig skära och svetsa ihop vad du vill ha, kan däremot inte säga vad dom ska ha för det men prova att höra kan man alltid göra... Kils mekaniska?

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Djuraffären?

      Jag väger kostnad mot estetik här nu, det kommer ju se likadant ut när det är målat
      Pulverlack förmodar jag?

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Helene&Andreas
        Pulverlack förmodar jag?
        Om vi nu leker med tanken att jag bygger en ställning i trä så kommer ju det bli minst lika snyggt egentligen. Den kan ju byggas runt möbeln och stå på golvet och då behöver jag inte dra skruv. Det finns ett sätt till och det är att jag bygger en huv till det ena och bara hänger en armatur från taket. Hängande är dock trevligast..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ja inte helt lätt att lösa hur man ska göra kanske..

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1415040966.930306.jpg
Visningar: 1
Storlek: 205,6 KB
ID: 2164453Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1415040980.197568.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,9 KB
ID: 2164454

            Röjningen fortsätter..
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              Du har ju säkert en vision om hur du vill att det ska se ut i slutändan men jag förstår inte hur du ska få det snyggt med en stor ställning som står på golvet för att hålla uppe lyset.
              Metall i räta vinklar brukar ju inte heller vara särskilt estetiskt tilltalande, åtminstone inte i mina drömmar.

              Har du inga exempel på hur du vill att det ska se ut? Eller vilken stil du vill ha så går det ju säkert att hitta på fungerande lösningar.
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Facebook, bilder kommer
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ikväll rev jag den här burken. Passade på att fota det lite snabbt med tekniken hängandes åt alla håll. Det var mest för att få med mattan. Nu kan jag bocka av L. brasiliensis som bottentäckare, jag kommer aldrig att göra om det. (Även om det var fränt att dra upp den som en hel matta ur akvariet)

                  Jag tycker att det blev ganska trevligt ändå med tanke på de knappa resurserna som ligger bakom. Nu ska det hem till en kamrat så att denne får träna på lite växter. Slutet gott, allting görgött.


                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1019.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,3 KB
ID: 2164596Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 68,7 KB
ID: 2164597Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1023.jpg
Visningar: 1
Storlek: 61,7 KB
ID: 2164598Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1025.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,0 KB
ID: 2164599Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1031.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,9 KB
ID: 2164600Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1043.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,3 KB
ID: 2164601
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Webo
                    • August 2014
                    • 1968

                    Snyggt. Tog du ingen närbild så man bara ser karet? Så vi kan se hur det såg ut på nära håll :-)
                    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Gissar att käre Mathias inte hann det. Och nu är ju inredningen förflyttad till fiskhimlen för evigt.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Nej, jag tog inga närbilder då jag inte orkade att ta ur tekniken. Det är liksom ingen idé.

                        Jag vill bara ha kvar lite bilder som minne och nu har jag det. Sedan är det ju lite roligt att dela med sig av galenskaperna till er andra aquafilister
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ja i ett forum som detta så känner man ju inte av sin galenskap som en nackdel direkt. I sina bästa stunder så känns det som när man var liten och blev uppslukad av en härlig lek. När man slutar leka och får tråkinfektion med sina kar så har man råkat bli vuxen ett tag. Illa men lätt hänt.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Nej, jag tog inga närbilder då jag inte orkade att ta ur tekniken. Det är liksom ingen idé.

                            Jag vill bara ha kvar lite bilder som minne och nu har jag det. Sedan är det ju lite roligt att dela med sig av galenskaperna till er andra aquafilister
                            Ok. Synd. Jag bryr mig inte om tekniken när det är "vanliga" bilder. Det stör ju bara om det är tävlingsbilder ☺

                            More is less....

                            Skickat med Tapatalk från min mobil.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Projekt vintermörker (utökad)

                              Kan vi inte dra ett litet inspirationsrace här i tråden? Har du sett ett riktigt snyggt växtakvarium? Varför är det snyggt? Kan du länka till en bild eller har du kanske en egen på lager? Posta gärna här
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Detta har jag länkat till tidigare i tråden, men jag loopar det eftersom det är något av det snyggaste jag sett!
                                Jag uppskattar det framförallt eftersom man lyckats skapat en sådan enorm djupkänsla i ett 200L med mer eller mindre standardmått!





                                Förlåt... 182L skall det vara! 90x45x45!
                                Senast redigerad av Mr Woods; 12 November 2014, 22:46.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...