Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Det här akvariet gillar jag speciellt också! Jag är fascinerad över alla undervattensmiljöer som man fått att likna skog/slätt/bergslandskap på land!



    60x30x30cm

    Detta är också skitsnyggt, av samma anledning!



    160x52x60cm

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Detta har jag länkat till tidigare i tråden, men jag loopar det eftersom det är något av det snyggaste jag sett!
      Jag uppskattar det framförallt eftersom man lyckats skapat en sådan enorm djupkänsla i ett 200L med mer eller mindre standardmått!





      Förlåt... 182L skall det vara! 90x45x45!
      Heter det inte typ Beyond horizon? Jag tror det. Det är en grym skapelse!
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Precis så heter det ja!

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Kan vi inte dra ett litet inspirationsrace här i tråden? Har du sett ett riktigt snyggt växtakvarium? Varför är det snyggt? Kan du länka till en bild eller har du kanske en egen på lager? Posta gärna här
          Alltså där finns ju så många riktigt snygga så därför postar jag denna så kan man se hur många som helst snabbt: https://www.google.se/search?q=aquas..._AUoAQ&dpr=1.3

          Men annars kan du kanske ge dig på något i stil med detta: http://media-cache-ak0.pinimg.com/or...e642716007.jpg

          Lite unikt (jag har iaf inte sett något sånt innan).
          Senast redigerad av Webo; 13 November 2014, 00:08.
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Gerre Hud!
            Det här är ju magiskt! Jag får ont i ögonen!!!





            Jag förstår ju att det här med träd är väldigt, väldigt "gjort" och tramsigt, men jag älskar verkligen att se sånt här!



            Jag är smått förälskad i träd! Vill liksom be dem om förlåtelse innan jag sågar ner dem...
            Senast redigerad av Mr Woods; 13 November 2014, 00:42.

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              Hade man kunnat tro annat när man ser dittt namn "MR Woods"......

              Ja den som ser ut som en skog är snygg också men det är kanske bara i börja man tycker det om man hade haft ett sånt hemma. Efter ett tag så hade det nog blivit lite tråkigt då där inte händer så mycket annat om man jämför med andra som man hela tiden kan hitta saker man inte sett eller som ändra sig efterhand som det växar och man ser der från olika vinklar, tycker jag.

              Jag gillar de som har flytande stenar täckt av mossa osv. Lite magiskt och man tänker "hur kan de sväva sådär".

              Skickat med Tapatalk från min mobil.
              Senast redigerad av Webo; 13 November 2014, 05:43.
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Jag är såld på det här
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1415888582.998297.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,9 KB
ID: 2164639

                Det jag gillar är att det leker med mörka skuggiga partier samtidigt dom det är ljust. Blicken liksom dras längs stigen in i bakgrunden. Samtidigt som det mörka högra hörnet känns så verkligt. Något jag däremot kan klaga på är valet av sten, tycker det är fel färg på dem. Men det kan ju vara för att jag är skandinav och stenar här inte är bruna i naturen. Och att växtligheten inte går helt fram i framkant. Onödigt.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • woodlund
                  • December 2011
                  • 666

                  Fy fasen det där är vad jag kallar vackra akvarium , en hel del jobb att underhålla dom kan jag tänka :-P
                  1900Liter Diskusvatten


                  Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

                    Jävla skittråd... Jag ligger å sneglar mot hörnet i vardagsrummet och funderar på hightechburk.
                    En skapligt liten rackare som man kan arbeta med, typ 90x50x40 LxBxH.

                    SkitMathias som ska komma dragandes med massa inspirationstrådar...
                    Senast redigerad av KristianE; 13 November 2014, 20:55.
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Jag är såld på det här
                      [ATTACH]72521[/ATTACH]

                      Det jag gillar är att det leker med mörka skuggiga partier samtidigt dom det är ljust. Blicken liksom dras längs stigen in i bakgrunden. Samtidigt som det mörka högra hörnet känns så verkligt. Något jag däremot kan klaga på är valet av sten, tycker det är fel färg på dem. Men det kan ju vara för att jag är skandinav och stenar här inte är bruna i naturen. Och att växtligheten inte går helt fram i framkant. Onödigt.
                      Sjukt fint!
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Jag såg att delar av easy life-serien förbjuds snart. Kul för alla diskusägare..
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Inte riktigt alla...
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 November 2014, 11:23.

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Inter riktigt alla...
                            Flinade lite gott när jag postade och tänkte bland annat på dig som kör kranvatten och rötter. Det får bli den gällande normen för alla nu och det blir en utmaning för folk att sköta sina djur. Det är bara bra tycker jag, kemikalierna bannas ju av en anledning.
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Flinade lite gott när jag postade och tänkte bland annat på dig som kör kranvatten och rötter. Det får bli den gällande normen för alla nu och det blir en utmaning för folk att sköta sina djur. Det är bara bra tycker jag, kemikalierna bannas ju av en anledning.
                              Haha! OK!
                              Ja, det ordnar sig väl, antar jag? Folk får dona bäst de vill med sina discusar!

                              Kommentar

                              • Webo
                                • August 2014
                                • 1968

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Jag såg att delar av easy life-serien förbjuds snart. Kul för alla diskusägare..
                                Vad är det för produkter som förbjuds och varför? Någon länk där man kan läsa om det kanske?

                                Skickat med Tapatalk från min mobil.
                                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...