Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    var tvungen att rengöra pumpskallarna då massa snäckor satt igen dom.
    effekten blev en "äkta" flodkänsla :P
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    L134or
    Finfina firrar! Jag har bara en ensam stackare.
    Ursprungligen postat av hannesc
    Ja dem bilden blev bättre. De gömmer sig rätt mycket o håller sig ofta i de mörkare partierna så svårt att få bra bilder då

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Det känns igen, min ar extremt skygg men man kan skymta den i någon håla om dagen och se den susa över rutan u hög fart vissa kvällar/nätter.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

    Ja dem bilden blev bättre. De gömmer sig rätt mycket o håller sig ofta i de mörkare partierna så svårt att få bra bilder då

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    L134or
    Ja de är så fina. Fina detaljer på fenorna på det gulare fotot.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    L134or
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Blir intressant den dagen det bråkas om vem som ska få den sista akvarieplatsen.

    Lämna en kommentar:


  • tazzrat
    svarade
    Säg inte så; nu kanske du peppar henne till att gnugga tassarna o ta tag i det! §;ob ...Vilket iofs kanske är bra; om ett halvår kanske hon blivit så biten att det är HON som börjar planera nya, stora projekt. Liksom en gång biten, alltid akvaristiksmittad. §;o)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av tazzrat
    HAha, nej iofs... Lär väl bli som "Kan inte vi skaffa hund? Jag låååååvar att gå ut med den varje dag!" o så slutar det med att pappan i familjen får dra det lasset ändå i slutändan. §xob Tja, då är det ju upp till frugan. Vill hon ha ett neonkar så får hon se till att hålla det själv. När sonen blir några år kommer du nog ha sett till att din avsky för plastleksaker i karen har gått i arv så risken för sådant torde vara obefintlig vid det laget. §;o)
    haha ja precis

    men det har jag sagt med till henne. (ariona som hon heter här på formet)
    att "absolut- du får ha vad du vill i karet, men då ska du sköta det med)

    helt riskfritt. kommer aldrig bli ett kar med plastsaker då.

    ska väl tilläggas att hon enbart säger att hon vill ha sånna saker för att retas med mig :P

    Lämna en kommentar:


  • tazzrat
    svarade
    HAha, nej iofs... Lär väl bli som "Kan inte vi skaffa hund? Jag låååååvar att gå ut med den varje dag!" o så slutar det med att pappan i familjen får dra det lasset ändå i slutändan. §xob Tja, då är det ju upp till frugan. Vill hon ha ett neonkar så får hon se till att hålla det själv. När sonen blir några år kommer du nog ha sett till att din avsky för plastleksaker i karen har gått i arv så risken för sådant torde vara obefintlig vid det laget. §;o)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Då måste man ju börja kalla barnet hen.
    asså det här med Hen. alla har uppenbarligen missuppfatatt det.

    ordet Hen kom till då folk som byter kön eller de som känner sig som en kvinna i en manskropp ( o vice verca) inte kände att de kunde tillhöra varken könet Han eller Hon. så då togs det fram Hen. det är inte könsneutralt. det är ett "tredje" kön. för de som inte känner sig tillhöra vara sig Han eller Hon i vårt samhälle.

    Hen hörde jag talas om redan 2009. det var nåt studieförbund ( tror det var Sensus) som hade med det på sin anmälnings"blanket" på hemsidan. tror det var sthlms-avdelningen. vilket blev lite ramaskri i studieförbundet då det har nära ( eller kommer från ) samarbete med svenska kyrkan.

    man kunde alltså välja mellan tre alternativ när man skulle skriva vilket kön man tillhörde.

    så nej Hen är inte könsneutralt. det är ett tredje kön ( såklart inte ett biologiskt kön)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    nope. hemskt ledsen men det blir inte deras grej. det blir jag som kommer sköta om det. är inte riktigt dags för sonen än. han har ju inte 5 månader än så :P

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Och rosa botten. Androgynt så att det förslår
    Då måste man ju börja kalla barnet hen.

    Lämna en kommentar:


  • tazzrat
    svarade
    Inte för att vara den som är den, men låt hustrun/sonen få välja. Det kan ju bli lite av DERAS grej, liksom. §:oD Håll det i något hörn där du slipper se det. §;o) Om lite färg får upp intresset för akvarium så kanske det går att stå ut med det i några år. Så småningom kommer det nog övergå till "Men pappa; jag vill ju att det ska se ut som DITT akvarium...". ...O då är det bara att starta upp ytterligare en projekttråd till glädje för resten av forumet. §;o)

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Hannescs 408L Orinoco-tema

    Ursprungligen postat av Ariona
    Pffft, klart det ska vara plastbåtar, döskallar, plasthajar och skattkistor i sonens kar....
    Och rosa botten. Androgynt så att det förslår

    Lämna en kommentar:


  • Ariona
    svarade
    Pffft, klart det ska vara plastbåtar, döskallar, plasthajar och skattkistor i sonens kar....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...