720l SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof b
    • March 2005
    • 262

    #16
    Ursprungligen postat av firejackan
    Hornbach vid toftanäs hade några st inne. Du kan ringa och be dem ta hem fler om du vill, grossisten har fortfarande inne. 200kr st
    Nja... Jag har haft hantlar de senaste 8 åren så jag tänkte ha lite annan fisk nu. Jag hade nog i och för sig inte kunnat undgå att köpa om den munruvande "riktiga" Heros Severus dök upp men annars får det vara. De är riktigt snygga H. notatus så jag får gratulera i vilket fall.

    Mvh

    Olof
    Malmö Lund Cycle Chic:
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • firejackan
      • August 2004
      • 616

      #17
      Då pumpen min pajade för någon dag sen har jag idag varit och köpt en fluval fx5. Varit sugen på en bra länge då min andra jag fick med akvariumet var grovt för liten, dock hade det inte behövt hända denna månaden då den redan suger med pengar... Men imorgon ska pumpen kopplas in och sen kan jag kryssa av den på listan över vad som ska fixas.

      Kommentar

      • firejackan
        • August 2004
        • 616

        #18
        Kopplade in mitt filter igår, tystare än det gamla och bra med tryck på vattnet nu. Insåg hur underdimensionerat det gamla har varit. Dock stötte jag på problem med själva böjen ner i akvariumet, den man fick till är uppenbarligen inte byggd för aluminium kar. Fick bli en sugpropp till doppvärmare och en strips som lösning. Kanske inte det snyggaste men huvudsaken är att det funkar, ska byta stripsen till en i svart så blir det inte lika tydligt. Ska köpa en till sugpropp så jag även kan fixa insuget. Tog lite bilder som jag tänkte ladda upp när jag blivit goldmedlem inom det närmsta, bilder kanske ökar intresset och responsen här.

        Kommentar

        • firejackan
          • August 2004
          • 616

          #19
          Igår var jag uppe i Ängelholm och hämtade 14st corydoras, julii och sterbai. Osäker på hur många utav varje, får räkna nu snart. Fick även med en royal pleco. Faktiskt väldigt kul och lite av en dröm fisk för mig, nu vill jag bara hitta en 114 också så är jag väldigt lycklig ^^
          Enda negativa är att plecons stjärtfena var lite tuggad på så hoppas att det läker ihop fint nu.

          Kommentar

          • firejackan
            • August 2004
            • 616

            #20
            Någon som har ett bra tips på hur man könsbestämmer choklad ciklider och hantlar?

            Kommentar

            • firejackan
              • August 2004
              • 616

              #21
              Haha, här händer inte mycket nej. Får skylla på att jag är en väldigt väldigt lat människa. Men! Vill försöka med växter igen, någon som vet växter som i princip är odödliga och helst inte tuggas på?

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                #22
                Sv: 720l SA

                Anubias, javaormbunke och glasormbunke är växter som brukar funka med grönsaksälskare.
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                Arbetssätt...