720 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AffeAlien
    • December 2011
    • 655

    Jo fanns lite funderingar på dvärgciklider ett tag till min balja men är rädd det kommer bli för trångt på botten därför har de rationaliserats bort för tillfället.

    Jag får nöja mig med de gamla bilderna då tills du gjort om.
    Det jag är mest imponerad av med dina kar är hur du får till alla växter, jag försöker lära mig lite vad man ska plantera var och varför men förutom storleken olika långt fram så gissar jag man får gå på känsla?
    Mvh Alf

    Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      Jag vill inte påstå att jag är särskilt duktig på växterna men efter ett tag lär man sig hur de ska planteras. Hur höga blir de, vad kommer skuggan falla, vilka vill har mycket/lite ljus osv. Jag har mycket växter och därför ser det ut som allt är frid och fröjd....

      Jag har haft lite problem att få mina crypto att växa bra och det ska det bli ändring på i nästa uppsättning. Jag har enbart haft fin sand men detta ska blandas ut med grövre. Kommer lägga lite bottengödning med, får att se om det kan få fart på dem. De har nästan stått stilla (i alla fall en av cryptoarterna) sedan starten. Crypto är ju lätt och tacksam växt annars. I mina andra kar sprutar dem upp ur botten.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av irwin_fletch
        Vill slå ett slag för en ciklid man inte ser allt för ofta, Schackbrädecikliden. Haft en grupp fiskar länge nu och först nu börjar fenorna komma ut som de ska. De bråkar en del men är inte farligt elaka mot varandra.
        Nu lyckades du även få mig att hitta hit

        Kan bara inte låta bli att lägga upp denna gamla favoritfilm.

        Senast redigerad av c90368; 10 May 2012, 13:54.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • irwin_fletch
          • April 2009
          • 544

          Kul att du hittat hit Maths Sett den filmen ett antal gånger och den är helt underbar. Riktigt fina fiskar och sen att få med allt detta på film, sicket drama. När jag ser detta känner jag att jag måste köpa in fler och satsa på dem i ett eget kar...hmm, fan att man alltid har för lite kar.

          Kommentar

          • irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

            Bilden är inte bra men man ser i alla fall ett av de små liven. Hongsloiyngel på tillväxt...
            Bifogade filer

            Kommentar

            • irwin_fletch
              • April 2009
              • 544

              Jag spikar upp några bilder till när de ändå har lagts in på datorn...

              Apistogramma Baenschi....bara apisto i huvudet på mig för tillfället. Han har munnen öppen för han tuggar precis i sig en red cherry räka....
              Bifogade filer

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av irwin_fletch
                Jag spikar upp några bilder till när de ändå har lagts in på datorn...

                Apistogramma Baenschi....bara apisto i huvudet på mig för tillfället. Han har munnen öppen för han tuggar precis i sig en red cherry räka....
                God och näringsrik mat

                Kan bli lite dyr i längden möjligen, utan egen odling...
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • irwin_fletch
                  • April 2009
                  • 544

                  Hehe, javisst. Men han får gärna hålla nere beståndet av räkor, jag har börjat se dem som ohyra. Omöjliga att bli av med så länge man inte startar om karet helt. Trodde ett tag att några unga skalarer hade lyckats utrota dem, en månad efter att jag sålt skalarerna så vimlade det av räkor igen...=)

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Mina nycklar fullbordade nog mitt innehav.

                    Däremot provade jag med borellii i ett räkkar, tanken var att jag inte skulle behöva mata dem på ett bra tag, men det fungerade inte alls som jag hade tänkt.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      snygga bilder asså riktigt bra
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Underbara bilder igen Fletch.
                        Ap-killen som tuggar i sig en C-räka påminner mig om de vilda Nahmunda Red Discusarna jag hade förr, när de tog sig an, och mumsade på dyra pygmé-corysar... Men, det fick de gärna göra så länge de hade de sköna instinkterna i blodet...
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Getingen
                          • August 2010
                          • 325

                          Oj det där tror man inte om diskus.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Getingen
                            Oj det där tror man inte om diskus.
                            Nä, men det här är, tvärt om vad man egentligen tror, en ganska rörlig, intensiv, aktiv, i en del fall rejält aggressiv, vansinnigt personlig, ja, rent utav intelligent ciklid - och på många sätt påminnande om närstående större ciklider, som vi ofta ger helt andra attribut.
                            Det handlar enbart att ge Discusen en miljö som den kan trivas och utvecklas i - något som ofta inte sker och som renderar denna juvel ett sämre rykte än den förtjänar. De flanar som säger att Discusar är "tråkiga" vet inte vad de gaggar om! Enkel matematik!

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Härliga bilder Mats. Har sett dem förut och måste säga att det var en riktigt fin grupp du hade. Lite dyrare foder än körsbärsräkor. Mina VF baenschi är sugna på allt som rör sig, både torrfoder och levandefoder. Mina Macmasteri som gick i detta kar innan var inte alls lika "på". Vet inte om det går att dra några slutsatser direkt, men just i detta fall så är VF-fisk mycket mer jagande efter sin mat. Precis det man vill se.

                              Sen håller jag med dig angående diskus. Många rankar diskus som den tråkigaste fisken att hålla, att de bara står stilla i ett hörn. Tyvärr stämmer ju detta ibland (speciellt i affärer), men om man ger dem rätt förutsättningar så är det en underbar fisk att följa.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av irwin_fletch
                                Härliga bilder Mats. Har sett dem förut och måste säga att det var en riktigt fin grupp du hade. Lite dyrare foder än körsbärsräkor. Mina VF baenschi är sugna på allt som rör sig, både torrfoder och levandefoder. Mina Macmasteri som gick i detta kar innan var inte alls lika "på". Vet inte om det går att dra några slutsatser direkt, men just i detta fall så är VF-fisk mycket mer jagande efter sin mat. Precis det man vill se.

                                Sen håller jag med dig angående diskus. Många rankar diskus som den tråkigaste fisken att hålla, att de bara står stilla i ett hörn. Tyvärr stämmer ju detta ibland (speciellt i affärer), men om man ger dem rätt förutsättningar så är det en underbar fisk att följa.

                                Visst är det så!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...