"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Bra, då får jag se hur jag skall göra ..igen...
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      idag fick jag se två av tre av mina L129 som jag köpte i Tyskland, äntligen och sen kikade jag till mina blåögda guldancistrus, de växer på sig för varje dag
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Nu har jag grunnat lite till...

        vad tror ni om ett gäng med kolglödstetror eller skall jag ha nån svärdbärare i detta karet? guianacarorna behöver nåt som inte är räddharar omkring sig för att slippa fly in bland rötter så fort man rör sig i rummet.
        Nu vet jag inte om bilden följde med, men jag blev nyfiken på hur det ser ut med rötterna ovanför vattenytan. Har du öppet kar eller med lock/heltäckande ramp? Etc.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag har alukar med täckglas och en tvårörsramp så jag har inget öppet kar men rötterna börjar precis under vattenytan och sträcker sig nedåt, vissa når till sanden och vissa inte
          Jag hade nog varit för nojig med urhoppande fisk om jag hade kört öppet
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001


            Filmade mina fina Apistogramma "Rio Mamore"
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              http://youtu.be/FsryHeooW2s
              Filmade mina fina Apistogramma "Rio Mamore"
              Mysig apisfilm

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ja, den blev inte den bästa men där ser man hannens färg lite mer än vad jag får till på fotona
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Köpte Apistogramma "tefe" i Tyskland och då två par men som visade sig vara tre hannar och en hona tyvärr, men igår var jag inne i en av butikerna i Borås som jag vet tar hem ifrån Glaser och de tar hem ett gäng med honor till mig.
                  Blev så glad att dessa fanns att beställa men nu väntar jag på sms om att det finns honor och/eller att de går att könsbestämma så att jag inte får fler hannar.
                  För många hannar kan blir jobbigt..
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Reflekterade idag när jag kom hem och även så smått igår över vart den lilla Apistogramma honan är nånstans och håller hus i detta lilla karet som det är, finns inte så mycket plats att gömma sig på och sen för att sen helt dyka upp, som det känns, från tomma intet..
                    Helt plötsligt är hon bara där illagul och fin men nu har jag sett vart hon tar vägen och jag kan säga som så att för alla grottor och gömställen man än försöker göra för de små liven så hittar de sina egna.
                    Hon har valt ett litet ställe mellan och under den lilla plantans rötter och bakgrunden, hon glider ner i "grottan" ovanifrån, fick ingen bild på detta för det går supersnabbt.
                    jag tror att det kan finnas rom eller yngel där för hon visar alla tecken som går att få på att det har lekts
                    Bifogade filer
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Killis75
                      • September 2013
                      • 118

                      Vad kul! Dina "Rio Mamore" är riktigt fina och karet (den biten som syns på videon) verkar ju vara riktigt snyggt och en skön Apisto miljö!
                      Själv har jag skaffat mig mina första Apistos och jag tycker mig känna av suget efter några till!

                      Lycka till med dina yngel!
                      Akvariehuset på 112L

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ett par av dessa snyggingar hade inte varit fel att få tag på när vi åker till Danmark på lördag
                        Balz und Brutpflege der Schachbrettcichliden in ihrem Habitat im Rio Tapajos, einem Nebenfluss des Amazonas.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Tänk att få äga dessa snyggingarna, härlig film

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Ett par av dessa snyggingar hade inte varit fel att få tag på när vi åker till Danmark på lördag
                            http://www.youtube.com/watch?v=9bQbuX97UWg
                            Var det inte sådana du hade bokat...?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jo det är det, känns redigt gött!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Vad roligt att se miljön dom lever i

                                Kommentar

                                Arbetssätt...