"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo
    Syns lät vem som bestämmer i den burken...
    jodå, denna lilla damen bestämmer rejält och jag tror inte hon vaktar nåt i grottan heller utan hon bara är sån, en liten vakthund..en rottweiler
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Charliena
      • September 2011
      • 300

      Jättefräsigt! Ser ut som väldigt intressanta fiskar när man tittar på din film. Tycker de verkar ha lite personlighet

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Charliena
        Jättefräsigt! Ser ut som väldigt intressanta fiskar när man tittar på din film. Tycker de verkar ha lite personlighet
        Charliena, det var inte igår hoppas att allt är bra med akvarierna och fiskarna

        jo, de har lite olika personligheter märker jag redan nu efter en vecka så det skall bli spännande att se vad som händer i framtiden
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Charliena
          • September 2011
          • 300

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Charliena, det var inte igår hoppas att allt är bra med akvarierna och fiskarna

          jo, de har lite olika personligheter märker jag redan nu efter en vecka så det skall bli spännande att se vad som händer i framtiden
          Haha, livet kommer ivägen för mig och mina fiskar. Som det ser ut just nu har jag kvar mina malar, en hona av regnbågsciklid, ett yngel av Vijeta II och massa endlers. Ska göra en storstädning av mitt ena kar när jag har orken. Byta lysrör och försöka få bort lite Cyano. Men annars rullar det på här hemma! SEN ska jag köpa några roliga fiskar

          Spännande!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Gott att du har igång karen iallafall, det är ju en bra början när som du skriver, livet kommer i mellan, vi får hoppas att du hittar insprirationen snart igen Gott att se dig iallafall
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Lite sent med respons men riktigt bra film. Tittar lystet på alla dessa fiskar. Inspirerande kar på alla sätt och vis. Dessutom lugnt och harmoniskt filmat.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Vete fasen vad de har fått för sig inatt , lugnt har det inte har varit inatt, de har grävt som attans men vill de ha allt grus i fram kant av karet så får de väl bli så, de bestämmer

                tänkte ta lite bilder för de börjar få lite härlig färg på fenspetsarna och hann ta typ två och sen kom det tråkiga meddelandet på kameran - byt batteri... Ja, det får bli bilder en annan dag istället
                Senast redigerad av PiaJo; 24 March 2014, 19:48.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Idag var det lite lättare att få lite bilder, de börjar att vänja sig vid rörelsen utanför rutan och kameran
                  Knäppte av några bilder på Guianacarorna som börjar få fin färg på sina fenor och två på Laetacarorahannen som vaktar rom.
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Underbart, Pia!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Underbart, Pia!
                      Du får komma på besök snart så du får se dem live
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Du får komma på besök snart så du får se dem live
                        Yes please!

                        Jag är inne här lite sent på kvällen och kollar runt lite - har satt in några (onödiga) bilder i min tråd...
                        Jag blir helt förvånad, faktiskt, att ingen har kommenterat dina bilder på fem timmar! Här har ju folk verkligen möjligheter att låta sig inspireras - både vad gäller inredning och fiskval... Pajascrazy!
                        Men, Zoopet är ju helt dött nu, och har varit så en ganska lång period - så du får ösa på med dina helt fantastiska bilder och uppdatera hur alla kar utvecklar sig, så vänder det förhoppningsvis snart!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Yes please!

                          Jag är inne här lite sent på kvällen och kollar runt lite - har satt in några (onödiga) bilder i min tråd...
                          Jag blir helt förvånad, faktiskt, att ingen har kommenterat dina bilder på fem timmar! Här har ju folk verkligen möjligheter att låta sig inspireras - både vad gäller inredning och fiskval... Pajascrazy!
                          Men, Zoopet är ju helt dött nu, och har varit så en ganska lång period - så du får ösa på med dina helt fantastiska bilder och uppdatera hur alla kar utvecklar sig, så vänder det förhoppningsvis snart!
                          Pias filmer, bilder och inredningar är alltid inspirerande att titta på Mats, det vet hon att jag tycker .

                          Andra här på Zoopet har också intressanta inlägg i sina trådar, men som du säger har det liksom blivit någon sorts "stopp" på forumet av någon anledning och det känns "trögt" att kommentera inlägg. Även jag har blivit trög. Sen verkar många aktiva ha försvunnit härifrån - kanske har dom hittat andra forum eller helt enkelt tröttnat på sin hobby.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Juni
                            • February 2014
                            • 613

                            Jag är i full gång, nybörjar energi till Max! Kollar massor av trådar och bilder, filmer. Letar jag efter något speciellt blir det inte av att jag kommenterar. Jag tycker det är ett gott flöde på forumet men jag har inte varit med förr så jag kan inte jämföra!
                            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Halloj Pia!
                              Alltid gôtt att få se dina fantastiskt vackra akvarium och fiskar!
                              Jag har lite mycket nu och hinner inte sitta på Zoopet sådär värst mycket... Lite hinner jag ju alltid kolla, och tänk ändå om jag kunde få mitt nya kar att bli åtminstone nästan lika snyggt som dina!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Pias filmer, bilder och inredningar är alltid inspirerande att titta på Mats, det vet hon att jag tycker .

                                Andra här på Zoopet har också intressanta inlägg i sina trådar, men som du säger har det liksom blivit någon sorts "stopp" på forumet av någon anledning och det känns "trögt" att kommentera inlägg. Även jag har blivit trög. Sen verkar många aktiva ha försvunnit härifrån - kanske har dom hittat andra forum eller helt enkelt tröttnat på sin hobby.

                                //Inger
                                Visst, Inger! Att vi är en liten kärntrupp som diggar (och även umgås med) Pia, gillar hennes bilder och filmer på fiskar och inredning - det är klart att hon vet om oss. Jag tänker mer på att det är många som letar fiskar och kombinationer, främst ciklider, till sina kar - och Pia har ju verkligen en guldgruva i denna tråd. Det borde ju rasa in kommentarer och frågor... tycker man.
                                Ja, det har verkligen varit trögt ett tag nu, och många aktiva - som svarar uttömmande på frågor om fiskars miljö, beteende o.s.v. - försvinner nog ut i periferin, just för att de är aktiva - jag tror inte de har tröttnat på hobbyn.

                                Men, som sagt, det går i vågor - ett forum kan ju inte vara statiskt, med samma människor som skriver - det skall till nytt blod!
                                Du, Inger, får uppdatera med bilder och berätta om dina fina kar lite oftare - det var ju kul när du slängde in "tillbakablicksbilderna" - och visa hur du går tillväga med discusar, T-ciklider och annat. Det tror jag folk skulle uppskatta något enormt!
                                Sedan känner jag på mig att vi har en "Prince of Zoopet" - och det är Bluewing-Johnny. Den trevlige killen är det många som känner sig hemma och trygga med - precis som det skall vara!
                                Så, på forumet är det nog snart action på igen!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...