Min 30L Dennerlekub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Ok, vad ska man satsa på att byta till isåfall? Vet inte riktigt om jag kommer att ge mig på det, men ifall att.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Vad som helst, bara det inte är Shrimpsoil...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        Nåt bra tips på nån annan snygg mörk soil som fungerar och hur man rent praktiskt ska utföra ett byte av soil lättast. Antar att blästersand kanske inte är så bra, är väl snyggare med mörk botten till räkorna också tycker jag nog.

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          Näe nu har jag bestämt mig för att skaffa Boraras brigittae istället, så får de få räkorna som är kvar vara där tills de också dör. Är bara 7 stycken kvar nu, känns som att det droppar av en i veckan just nu. Hur många Boraras brigittae ska jag satsa på i 30 liter? 10, 15 eller 20 stycken? Om jag nu ens kan ha dem, såg att de vill ha 23-28 grader och min kub håller nog bara runt 21-22 grader nu, får sätta i doppvärmare isåfall.
          Senast redigerad av fremar; 16 December 2011, 10:55.

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            Nu tar jag nog och avvecklar det här karet snart, får inte ordning på algerna i det. Har Boraras brigittae i karet och sen har jag haft amanoräkor som höll det rent och fint, men så fort de byter skal så har det dött i samband med det. Trodde att var shrimpsoilen som var orsaken till det med då jag inte kunnat se några tokiga värden med dropptesterna och fiskarna mår bra.

            Så jag tog och sög bort all shrimpsoil och bytte till sand istället, men fortfarande så dör amanoräkor när de bytt skal. Finns det någon annan bra algätare att ha i karet tror ni?

            Kommentar

            Arbetssätt...